Beantwoord

Geen Digitenne signaal

  • 8 March 2019
  • 57 reacties
  • 4956 keer bekeken

Reputatie 2
Heb al nieuwe tuner en antenne gekregen, maar signaal kwaliteit is nog steeds 0%
Wie heeft suggesties.
Groetjes, SImon
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 April 2019, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 2
om eventuele "slimme"opmerkingen voor te zijn het volgende:
Ik heb 3 keer gechat met KPN. heb alle opties geprobeerd. ik krijg beeld op mijn tv, maar antenne signaal blijft op 0% staan.
Dus ik kan geen zenders scannen.
2 weken geleden deed een nieuw ontvangen tuner het wel, maar van de ene op de andere dag was het signaal 0% en bleef weg.
Nieuwe tune ontvangen van KPN maar effect is nog steeds het zelfde.
Ook wanneer ik de nieuwe antenne buiten op het balkon rond draai krijg ik geen signaal. Lampje brandt wel op de antenne.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @S.Bakker
Mijn broer was hier gisteren en had alles meegenomen, zelfs zijn TV (kleine TV) en had hetzelfde probleem.
Signaal 0%
Toch maar even de zenders proberen te installeren.
En ja hoor binnen een zucht stond alles er op.
Dus probeer maar eens zenders te gaan zoeken.
Mocht hij om een code vragen dan is het 1234.
Reputatie 2
Hallo Huistijger. Dank dat je me wilt helpen, maar zodra fe tuner opstart is het eerste scherm dat van het kiezen van de regio als onderdeel van het Zender zoeken. Ik heb dat uiteraard al vele tientallen keren geprobeerd. Ook handmatig zoeken.
Reputatie 2
Hallo allemaal,
Ik woon in Zuid Friesland op de grens met de Noordoost polder. Om zenders te zoeken kies ik dus logischerwijze Friesland of Flevoland als regio.
Omdat niets werkte en ik ten einde raad was, ben ik uit balorigheid de hele lijst met regio's van boven naar beneden gaan aflopen om te proberen zenders te zoeken.
Tot mijn stomme verbazing vond ik op Groningen een signaal van 100% . Op Overijssel een signaal van 30% en op Zuidholland-Zuid op Rijnmond af en toe een signaal van 64% .
Rara hoe kan dat. Volgens mij is de zender van Friesland dan toch stuk.
Hoe dan ook, ik heb op Groningen mijn zenders kunnen scannen en kan nu weer tv kijken.
Reputatie 7
Badge +21
Die is niet stuk, want gisteren had ik hier goed beeld in Friesland, wel stond de ontvangst op 0%, maar kon wel gewoon nieuwe zenders zoeken en het werkte weer.
Maar fijn dat het je gelukt is, hoe geeft niet je hebt weer beeld en dat is belangrijk.
Reputatie 2
Helaas te vroeg getuigd, want nu regent het hier en nu is het signaal van Groningen af en toe 40% maar meest van tijd 0%. De rest van de regio's geven nu helemaal geen signaal meer.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi S. Bakker, jammer te horen dat het zo moeizaam gaat met het signaal. Je hebt al de nieuwe ontvanger geef je aan. Ik richt me dan ook graag op de antenne. Die is de kern voor een goede ontvangst. Welke antenne heb je op dit moment? En staat deze in huis of buiten?
Reputatie 2
Ik heb een nieuwr V5 antennr en zowel binnen sls buiten is er geen signaal van Friesland te ontvangen.
Reputatie 2
Alleen bij mooi weer heb ik gisteren Groningen met 100% signaal ontvangen maar dat was weer 0% toen hey ging regenen. Binnen en buiten maakte niet uit.
Kennissen van mij hebben die melding 2 X gehad. In beide gevallen was de antenne het probleem: het lampje brandde niet. Na wat 'gerommel' aan de antenne-ingang v.d. ontvanger werkt het weer.

Als bij de nieuwe HD ontvangers het antennelampje niet brandt kun je proberen wat je wil, maar je krijgt niks.
Reputatie 7
Badge +30
Zou je daar dan nog eens wat mee willen spelen? Kijken of het helpt als je de kabels er even uithaalt en opnieuw inplugt, controleren of het lampje goed brandt, of de voeding er goed in zit.
Reputatie 2
Ik heb een nieuwe antenne geprobeerd en het lampje brandt zodra de tuner aan is, maar het signaal is gewoon 0%. en ook kan ik de locale zenders niet ontvangen.
Enkele malen de antenne weer aansluiten als de ontvanger uit is of aan staat maakt niet uit. Het lampje brandt. De tuner is nieuw en het signaal is 0%. Binnen 5 werkdagen zou iemand contact met mij opnemen om de situatie te bespreken , maar er heeft zich niemand gemeld.
Typisch KPN, want dat zelfde gedoe had ik enkele weken geleden ook met het signaal via de kabel. Maar dat is een ander verhaal.
Voorlopig geen beeld op de tv en dus maar weer opnieuw de chat in gaan met de KPN chat-service.😁
Reputatie 7
Badge +28
Hoi S. Bakker,

Wil je het volgende is proberen?:

1/ Terug naar de fabrieksinstellingen (via het menu)
2/ Opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenderzoeken.
Reputatie 2
Werkt niet. als paar maal geprobeerd op alle regios naar signaal gezocht. niets.
Lampje op antenne doet het. Signaal 0% . ook met ANT knopje op de afstands bediening.
# antennes geprobeerd en 2 tuners. de tuners deden het heel even en daarna niet meer.
Reputatie 2
Er vallen overigens geen zenders te zoeken als je 0% signaal hebt.
Er vallen overigens geen zenders te zoeken als je 0% signaal hebt.
Dat is niet echt waar. Mijn ouwe Samsung geeft als je wilt scannen 0 %. Toch vindt ie in notime alle zenders. (hier N-H met nog DVB-T)

Hij geeft die 0 % omdat voor het NPO kanaal nog UHF-kanaal 64 vooringesteld staat wat allang niet meer in gebruik is. Maar dat is wel het kanaal waarop ie "kijkt" of er signaal is.

Mijn tip: gebruik eens een aanliggende provincie of gebruik "uitgebreid zoeken".
Reputatie 2
Ik heb met dit mooie weer van vandaag op 29/3/2019 af en toe signaal , maar de beelden bevriezen af en toe. Binnen 5 seconden springt het antenne signaal van 0% naar 100% en alle variaties daar tussen in. ik heb alle regios geprobeerd en ook handmatig zoeken enz , maar het blijft slecht. Zodra de zon weer weg is en hte bewolkt wordt vallen de zenders helemaal weg.
Simon Bakker.
Reputatie 7
Badge +28
Nog even wat tips nu het toch zo mooi weer is:

  1. Zet de buitenantenne zo hoog mogelijk.
  2. Richt de antenne is naar Lelystad.
  3. Geef daarna een opdracht voor uitgebreid zenderzoeken. (Dus geen regio kiezen)
  4. Als je wat ontvangt, dan in je menu naar de signaalmeter gaan om evt. de antenne nog wat bij te draaien.
  5. Bij geen succes: Richt de antenne naar Smilde.
  6. Geef dan weer een opdracht voor uitgebreid zenders zoeken.
  7. Bij ontvangst dan weer wat spelen met de richting van de antenne.
  8. Herhaal stappen 5 t/m 7 maar dan richting Zwolle.
Het punt is dat jij op een plek woont die precies tussen een aantal regio's inzit. De Funke V5 is enorm richtingsgevoelig, veel meer dan de oude haaienvin.

Het kiezen van regio's loopt niet altijd bij iedereen even lekker, omdat er diverse frequenties gewijzigd zijn. Alleen met de laatste software on board zou dat wel goed moeten werken, maar in jouw situatie is uitgebreid zoeken sowieso de beste optie.
Reputatie 2
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik waardeer erg dat je mee denkt. Ik heb al diverse malen met uitgebreid zoeken geprobeerd maar nergens is een stabiel signaal te vinden.
De funke V5 is de laatste antenne die ik kreeg en geeft het zelfde signaal ( ook niets dus) als de andere 3 antennes die ik heb.
De vast gemonteerde antennes had ik heel zorgvuldig uitgericht met het oude DVB-t systeem met de antenne wizzard.
als ik de Funke V5 donddraai in alle richtingen vanaf mijn balkon van mijn huis zit ik hoger dan de vast gemonteerde antennes. Maar ook daar is geen enkel signaal te vinden. Ook niet met de functie van het ANT knopje linksonder op de afstands bediening.
Ook de laatste software versie is geinstalleerd, en dat is gecontroleerd door de helpdesk waarmee ik regelmatig een chat sessie had.
Er moet gewoon iemand komen met een veldsterkte meter en constateren of ik wel genoeg signaal heb hier. Volgens de helpdesk is het nieuwe digitenne signaal zwakker dan het oude DVB-T signaal. Ik baal hier wel flink van want ik betaal wel € 5,00 per maand zonder dat ik er iets voor krijg.
Simon Bakker.
Reputatie 7
Badge +28
Tsjaa,

Ik kan nu nog maar twee dingen bedenken.

1. @Erik_ komt als KPN-medewerker met een oplossing. Ik heb geen idee of het mogelijk is dat er een monteur langskomt......

of

2. Je koopt een FTA-ontvanger op de website amazon.de . Die zijn er al tussen de twintig- en dertig euro. Daarmee kan je gratis kijken naar de NPO-zenders en minimaal twee regionale omroepen. Zelf heb ik b.v. een XORO-ontvanger daar gekocht. Bewezen is dat die ontvangers een betere ontvangst hebben dan de KPN-ontvangers. Het nadeel is dat je dan geen Betaal-Tv-zenders hebt. Het voordeel is dat je dan 5 euro per maand uitspaart.
Reputatie 7
Badge +30
Hmmm, lastig dit. We hebben voor Digitenne geen monteurs. En ik heb ook geen andere opties dan apparatuur vervangen, en dat lijkt me ook niet echt een zinnige bezigheid om te blijven doen. Ik zag nog iemand die aangaf 0% signaal te hebben in Friesland. Daar gaat mijn collega Joran een nieuwe antenne naar toesturen. Dat wil ik graag even afwachten. Als het probleem daar dan ook blijft bestaan kan ik met deze beide voorbeelden intern aankloppen om te kijken of er nog andere oplossingen zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Iemand anders vond nog een andere mogelijke oplossing. Wie weet heb je er wat aan.....

Citaat :

Ook ik had een probleem met de nieuwe HD ZXV7200 ontvanger: ene kanaal 100% ontvangst, volgende zender weer helemaal niks, of met telkens uitval van geluid en stilstaand beeld.
V5 antenne van buiten naar binnen en weer terug, dikkere coax kabel, nieuwe stekkers, wéér de antenne uitrichten, niets hielp.

En net trek ik, weer speurend naar het probleem, per ongeluk dat inieminie kabeltje waar je die dikke coax kabel in plugt omhoog en plots schiet het signaal van 0 naar 100%.
Blijkt dat je dat kleine zwarte verdeelstekkertje (is dat een signaalversterker?) helemaal vrij van metaal en andere ‘verstoringen’ moet leggen.
Je ontvanger dus NIET op je dvd speler oid neerzetten!

[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/211b9ff5-72e6-4332-9c0b-64cdfe49e4dc.jpg[/img]
Reputatie 7
Badge +30
Oh! Dat is een hele goede, ik ben benieuwd of dat bij jou ook helpt, S. Bakker.
Huh! Een losse, extra powerinserter achter de ontvanger... Die geeft zelf als het goed is al de 5 volt voor de antenne.
Persoonlijk zou ik die power inserter weghalen.

Geen idee uit welk topic je het hebt (helaas geen link), Noordzee. Maar je kán die persoon daar es op wijzen. 😉
Reputatie 7
Badge +28
Ja, die persoon heeft de power-inserter er inmiddels tussenuit gehaald.

Maar waar het mij in dit topic om gaat, is dat andere elektrische apparatuur een storingsbron kan zijn voor de KPN-ontvangers. Dus de ontvanger niet bovenop een ander apparaat plaatsen, maar zo ver mogelijk van andere elektrische apparaten af.

Ik heb al best wat foto's gezien waarbij de Digitenne-ontvanger midden tussen de andere ontvangstapparatuur ligt. Ook b.v. een router kan best wel is storing geven.