Beantwoord

Geen Digitenne signaal

  • 8 March 2019
  • 57 reacties
  • 4956 keer bekeken

Reputatie 2
Heb al nieuwe tuner en antenne gekregen, maar signaal kwaliteit is nog steeds 0%
Wie heeft suggesties.
Groetjes, SImon
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 April 2019, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn om te horen, Simon, dat jij nu goed signaal hebt!

En, Ruud, goed dat je even gebeld hebt en alles voor jou nu ook weer in orde is 🙂
Reputatie 2
Heb al nieuwe tuner en antenne gekregen, maar signaal kwaliteit is nog steeds 0%
Wie heeft suggesties.
Groetjes, SImon


Goede dag allemaal,
Het is nu woensdag 24 april 2019.
Ik heb de nieuwe tuner nu ruim een week geinstalleerd en hij werkt nog steeds. Helaas voor deze "proef" is het veel te mooi weer, Ik krijg nu uit alle richtingen signaal ontvangst. Af en toe kijk ik even wat de signaal sterkte is.
Via het ANT knopje op de afstand bediening kan ik direkt het signaal zien.
DIT VARIEERT NOG STEEDS TUSSEN 0% EN 100% BINNEN ENKELE SECONDEN !!!
Ik heb wel beeld van NPO1,2,3 enz dus het lijkt goed. Alleen het wegvallen van het signaal verontrust mij.
Ik ben bang dat als het weer omslaat, ik ook nauwelijks nog signaal zal hebben, en ik ben niet de enige in Lemmer met deze problemen.

Als ik op geavanceerd zenderzoeken ga kijken zie ik ook het signaal heftig varieren tussen 0 en 100 % . Bij meer dan 12% signaal zie ik de scan verder lopen. In feite zou ik nooit een signaal sterkte lager dan 10% moeten krijgen, want daaronder begint het beeld en het geluid te haperen.
Dus, beste lezers, behalve dat er tuners zijn die nauwelijks in staat zijn het digitenne signaal inderdaad op te vangen, is de gevoeligheid van deze ontvangers ver beneden het peil van de oudere DVB-T ontvangers met insteekkaart.
De KPN zou voor regio's met slechte ontvangst ook tuners moeten hebben die meer gevoeligheid hebben dan wanneer je naast de zender woont.
Een update over "ontvangst bij slecht weer" volgt nog.....

Simon Bakker.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat je in elk geval bij goed weer ontvangst hebt. Laat het dan maar ook weer een mooie zomer worden!

Natuurlijk willen we ook graag je bevindingen horen bij wat minder weer. Maar de kans dat het dan minder goed uitpakt, is aanwezig. Ik heb deze draad nog is nagelezen, volgens mij zijn alle tips en adviezen al is langsgekomen.

Ik heb nog één extra advies voor jou voor als het is wat minder weer is. Koop voor een paar tientjes deze FTA-ontvanger. Ik heb ook zo'n ontvanger en die ontvanger ontvangt bewezen veel beter dan de KPN-ontvangers. Als het dan is slecht weer is, kan je altijd nog naar de NPO-zenders kijken. Kwestie van de ontvanger even omwisselen.

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=xoro+7619&qid=1556128883&s=gateway&sr=8-1
Reputatie 2
Hallo Iedereen,
Vandaag 29 april 2019 om 17:37 uur heb ik weer even gekeken naar het signaal niveau.
Het is nu bewolkt en het dreigt te gaan regenen.
Ik heb 33 zenders kunnen ontvangen. Het signaal wisselt binnen een minuut een paar maal van 100% naar 0% . Niets daartussen dus.
Een en ander betekent naar mijn mening, dat ik geen direct signaal van de zenders krijg, niet van de zender van Leeuwarden en niet van die van Groningen.
De tuner speelt dus zuiver en alleen op de atmosferische reflecties van het oorspronkelijke signaal, waarvan de ontvangst hier 0% is.
Ik heb b.v. zenders NPO1, 2, 3 RTL8, BBC, National Geographic, enz. maar b.v. geen RTL4, NET5 of RTL7 .
Het beeld ziet er goed uit als het signaal er is, maar het bevriest af en toe en dan hikt het geluid dus ook.
Deze tuner (mijn 3de in rij dus) doet het beter dan de voorgaande, maar nog steeds slechter dan de oude DVBT tuner met insteekkaart.
Deze laatste was gratis !!!. Voor dit nieuwe wanprodukt moet ik nu € 5,00 per maand betalen.
Ik ga een andere DVB T2 tuner kopen en zeg mijn abonnement voor dit apparaat op. Zonde van het geld.
Tot zover de ontvangst van Digitenne via de KPN.
Simon Bakker te Lemmer (Zuid Friesland)
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Simon,

Ik kan mij wel voorstellen dat je er een keertje tabak van hebt.

Leuk dat je dan wel een andere (FTA)-ontvanger gaat kopen. Zie eventueel mijn posting van hierboven. Dan kan je inderdaad met jouw huidige antenne nog gratis kijken naar de NPO en een aantal regionale zenders.
Gisteren opnieuw gebeld met 0800 0402 na 51 minuten opgegeven. Vandaag weer 45 minuten en was uhu ben het zat. Krijg geen signaal wel beeld en code 8888. Zonde van mijn geld en kpn is niet thuis. Erg frustrerend
Reputatie 7
Badge +28
@GeCoWa

Misschien kan je beter in dat andere topic reageren :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/nieuwe-tv-ontvanger-zxv7200-ontvangen-en-nu-geen-signaal-bij-installatie-456306#post758365

Want het heeft geen zin om in allerlei verschillende topics iets te posten. Daarmee wordt het wat onoverzichtelijk.