Beantwoord

Geen Digitenne signaal

  • 9 June 2019
  • 9 reacties
  • 328 keer bekeken

A.C.M.

Vanaf 1 juni van meerderen zenders melding op de TV geen Digitenne Slgnaal hoe kan dat
icon

Beste antwoord door Noordzee 11 June 2019, 21:26

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi,

Wat is jouw locatie?
Wat voor type ontvanger heb je?
Zie je een foutcode?
Staaf jouw antenne binnen of buiten?
Reputatie 7
Badge +28
@Timmermans 43

Ik heb nog geen reactie van jou gezien. Het zou handig zijn als je bovenstaande vragen even beantwoord.

Wat je ondertussen al kunt doen:
  1. Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via uitgebreid zenders zoeken.
Ontvanger is ZXV7200, Antenne staat binnen, Noord - Limburg , Geen foute code.

alleen een aantaal zender staat op het TV geen Digitenne Slgnaal voor 31 mei nog alle zenders .
Reputatie 7
Badge +28
Heb je bovengenoemde tips al uitgeprobeerd?

Het punt is dat er onlangs een frequentiewijziging heeft plaatsgevonden.

Probeer jouw antenne anders even buiten te zetten tijdens het opnieuw uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
@Timmermans 43, wat vervelend dat je opeens geen signaal meer hebt. Ik zie dat Noordzee je al aardig op weg helpt. Heb je al opnieuw geprobeerd zenders te zoeken?

Zou je daarnaast ook jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer? Dan kan ik het een en ander in het systeem controleren.
Naam Timmermans postcode * klant nr * CAS - ID n.r. M *

*Admin: gegevens in het Forum profiel gezet i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +28
Maasbree ligt vlakbij Venlo en daar staat een zendmast. Dus de ontvangst met een binnenantenne zou normaliter moeten lukken. Mogelijk helpt een betere antenne je aan een beter signaal. Een buitenantenne gaat nog beter werken.

Wat je anders ook kunt proberen, is om de antenne even iets te verplaatsen, b.v voor een raam.

Maar op 4 juni 2019 is er een frequentiewijziging geweest op de zendmast van Venlo.

Hierdoor kan het eventueel nodig zijn om even opnieuw zenders te zoeken. Normaliter zou dat automatisch moeten gaan met jouw ontvanger, maar ik adviseer je toch om opnieuw zenders te zoeken en wel via de optie uitgebreid zenders zoeken. Je kunt deze stap uitvoeren via de menu-knop van je afstandsbediening.

Je hebt nog geen antwoord gegeven op onze vragen of je dit inderdaad geprobeerd hebt.
En kun je aangeven wat voor soort binnenantenne je hebt? Het gaat dan om het type-nummer van jouw antenne.
Opgelost

Het laag aan de wijziging zendmast Venlo, Dat had KPN wel eens kunnen melden.

En waarom melden ze ook niet de verhoging van 1,50 € allemaal gemakkelijk automatisch.

Afschrijven
Reputatie 7
Badge +28
@Timmermans 43

Fijn dat het opnieuw zenders zoeken toch voor de oplossing heeft gezorgd. 😎

Wat betreft de informatievoorziening. Ik weet van andere klanten dat ze zowel over de tariefsverhoging per 1 juni 2019 alsmede over de frequentiewijziging per 4 juni 2019 per mail of per brief op de hoogte zijn gebracht. Je zou is kunnen kijken in Mijn KPN of daar nog de juiste contactgegevens staan.

Maar het belangrijkste voor nu : Je hebt weer beeld !

Reageer