Beantwoord

Geen Digitenne signaal

  • 9 July 2019
  • 6 reacties
  • 292 keer bekeken

Reputatie 1
Ik kreeg zonet om 00.30 ineens geen digitenneontvanger meer terwijl ik de hele avond goed beeld had. Terug naar fabrieksinstellingen geprobeerd geen resultaat. Aan uit ook niet andere provincie ook niet.
WAT moet ik doen !?????

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door PeterG 9 July 2019, 02:07

Bekijk origineel

6 reacties

@maitresse
Vannacht is in de provincies Utrecht, N-Holland en Z-Holland de omzetting naar het nieuwe Digitenne. Het oude Digitennesignaal is definitief uitgezet.

V.a. ongeveer 08:00 uur dinsdagochtend wordt er overal uitgezonden met DVB-T2 HEVC.
Met de nieuwe rbx2800 of zxv7200 kun je v.a. morgenochtend weer kijken.

> > en weer opnieuw zenders zoeken! Die zijn door al je handelingen nu gewist.

Met oude apparatuur krijg je dan niks meer.
O.a oude Samsungs, Topfields (TF6000/6500/5300), Rebox 1800t/2100t, zullen het nooit meer gaan doen.
Reputatie 1
Dag Peter,

Bedankt voor je snelle reaktie.
We worden tegenwoordig voor de grootste onzin zelfs bericht per email of whatsapp.
Dat Digitenne niet de moeite neemt om zijn klanten vooraf te informeren wanneer dit exact ging gebeuren vind ik tekenend voor de klantgerichtheid.
Ik betaal het hele jaar en maak er alleen tijdens mijn vakantie op de boot maar gebruik van.
Met vriendelijke groet,
Frits vd Holst
Vervelend dat het zo plotseling kwam. Toch heb ik er op 3 juli een mail over gehad. En je weet dit forum ook te vinden; hier was het niet te missen. Bovendien: als "ineens" alle zenders weg zijn zou ik niet denken dat het aan m'n ontvanger lag....

Het belangrijkste deel v.d. mail

Geachte heer *****,

Het is bijna zover. Vanaf dinsdag 9 juli 2019 zal Digitenne in uw regio via het vernieuwde HD-signaal uitgezonden worden. Graag vertellen we wat dat voor u betekent.

Vanaf 9 juli Digitenne signaal in HD kwaliteit

Als u op dinsdag 9 juli voor het eerst uw tv-ontvanger aan zet, zal hij zich opnieuw instellen op de zendmast. Dit gaat automatisch en duurt tussen de 2 en 10 minuten. Na het instellen hebt u met Digitenne scherper beeld in HD-kwaliteit, mits uw tv daar geschikt voor is. Mocht uw tv-ontvanger zich onverhoopt niet automatisch instellen, klik dan op onderstaande link.


Handmatig mijn tv-ontvanger activeren

.... en verder nog uitleg over plaatsing antenne, instellen 16:9/4:3, omruilen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @maitresse, bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat het inderdaad rauw op je dak valt, indien je het bericht niet hebt gehad. We hebben uiteraard wel geprobeerd om iedereen te bereiken, maar helaas lukt dit soms niet altijd. In ieder geval fijn dat je zo snel reactie hebt gekregen. Wat mij nog niet duidelijk is, is of Digitenne nu alweer werkt bij jou. Is dat het geval? Of ervaar je nog steeds problemen?

Mocht je nog problemen ervaren, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Mocht je bijvoorbeeld de ontvanger nog moeten omruilen, of je ziet nog steeds een foutcode. Wil je in dat geval ook jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer (of smartcardnummer bij oude tv-ontvanger, kan je noteren bij persoonlijke opmerkingen)? Dan help ik je hier graag verder mee!
Reputatie 1
Nre hoor alles doet het nu prima
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te lezen! 😄

Reageer