Beantwoord

Geen digitenne signaal

  • 25 July 2019
  • 45 reacties
  • 1081 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
De laatste tijd heb ik regelmatig de melding "geen digitenne signaal" op diverse zenders terwijl ik daar dan een 30 minuten van te voren nog naar gekeken heb.

Het zijn zenders zoals o.a. Discovery Channel.

Wanneer deze zenders wel te kijken zijn dan is er ook 100% antenne signaal, net als bij bijna al mijn zenders....

Soma werkt opnieuw de zenders zoeken maar op dit moment heeft het ervoor gezorgd dat ik nu o.a de kanalen 15 en 16 helemaal niet meer heb.

Iemand tips ???
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 August 2019, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Omroep Flevoland is in heel Gelderland te ontvangen. Dus dat klopt.

Deze zender is een extraatje voor de inwoners van Gelderland.

Heb je trouwens inmiddels een goede ontvangst?

Mooi dat er een verbetering is. 👍🏾


Dit probleem wisselende signalen komt helaas vaker voor.

De oorzaak ligt waarschijnlijk in een lokale storingsbron. De nieuwe ontvanger is daar erg gevoelig voor.

Wat zou je er aan kunnen doen?:

1/ Zet de resolutie van jouw ontvanger op 576P.
2/ Verplaats jouw ontvanger een stukje. De ontvanger moet niet direct bij een elektrisch apparaat staan zoals een modem of een led-lamp.
3/ Ook niet op een warme plek.
4/ Zorg dat de kabel niet over elektrische apparatuur loopt.
5/ Kijk eens of het verplaatsen van jouw antenne nog een verbetering oplevert.

Best lastig allemaal, maar hopelijk heb je hier wat aan.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi dat er een verbetering is. 👍🏾


Dit probleem wisselende signalen komt helaas vaker voor.

De oorzaak ligt waarschijnlijk in een lokale storingsbron. De nieuwe ontvanger is daar erg gevoelig voor.

Wat zou je er aan kunnen doen?:

1/ Zet de resolutie van jouw ontvanger op 576P.
2/ Verplaats jouw ontvanger een stukje. De ontvanger moet niet direct bij een elektrisch apparaat staan zoals een modem of een led-lamp.
3/ Ook niet op een warme plek.
4/ Zorg dat de kabel niet over elektrische apparatuur loopt.
5/ Kijk eens of het verplaatsen van jouw antenne nog een verbetering oplevert.

Best lastig allemaal, maar hopelijk heb je hier wat aan.



@JeroenLochem

Vanaf medio november wordt het waarschijnlijk ook mogelijk om TV-Oost en TV Drenthe in jouw zenderlijst te krijgen. Maar dat is dus voor later.

Voor nu:
Heb je nog wat kunnen doen aan de wisselende signalen? (zie de instructie hierboven)
Reputatie 3
Badge
@Noordzee,

Helaas was de verbetering maar van korte duur :-(

Vandaag aan het eind vd middag regen en onweer gehad en het is nu de gehele avond al weer mis....

Op zenders als o.a. één, Veronica, discovery channel, rtl8, comedy channel weer de melding geen antenne signaal!!!

Terwijl er hier normaal gesproken 100% signaal is.

Ik loop te overwegen om digitenne eruit te gooien en weer fijn een schotel te plaatsen want kost wel meer maar kon tenminste wel normaal tv kijken.

Heb de box weer opnieuw zenders laten zoeken, de antenne brand blauw en de aansluitingen zijn droog....dus zeg het maar.

Rond om mij heen gebruikt men ook digitenne en daar heeft men wel gewoon beeld op deze kanalen.

Wordt hier wel een beetje flauw van onderhand
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is.

Wat je zou kunnen doen is zelf een nog betere antenne te kopen: de Funke YagiNX.

Daar gaat de ontvangst verder mee verbeteren .

Hier op het forum is dit voor al vaker de oplossing geweest. De antenne kost 60 euro.

https://digitennes.nl/antennes/443-funke-yaginx-plus-buitenantenne-voor-dvb-t-dvb-t2-8717056977386.html
Hoi, @JeroenLochem . Waardeloos! Onweer of hogedruk kan nadelig zijn. Daar is in sommige gevallen weinig aan te doen. Ik zie dat je meerdere topics over digitenne hebt en daarom is er bij mij nog een beetje twijfel welk type antenne je nu hebt. Zeker omdat je aangeeft dat het bij de buren goed is. Heb jij al wel zo'n funke? ( excuus als dit al ergens is verteld, dan heb ik er overheen gelezen)
Reputatie 7
Badge +28
@Erwin_ Eerder dit bericht heeft hij zelfs een foto geplaatst van de Funke V5 bovenop zijn vakantieverblijf.
Ah! Te snel gescrolt, mijn excuses. Dan vrees ik dat ik niet zo veel meer kan bieden.
Reputatie 3
Badge
Ik ga vandaag of morgen even een antenne steun maken denk ik en dan de antenne verplaatsen naar de voorkant van de wagen en dan boven het dak uitstekend kijken of dat nog verbetering geeft.

En ik heb nog een nieuwe buiten kabel voor de antenne, welke er overegins nu ook aan zit, en ga deze dan ook gelijk vervangen...

Je weet nooit.........
Reputatie 7
Badge +28
Goed plan! , als het bij je buren lukt, dan moet het bij jou ook kunnen.
Reputatie 5
Badge +5
Ik ga vandaag of morgen even een antenne steun maken denk ik en dan de antenne verplaatsen naar de voorkant van de wagen en dan boven het dak uitstekend kijken of dat nog verbetering geeft.
Met mogelijkheid om de antenne te draaien? Voor TV Gelderland (Doetinchem?) moet de antenne waarschijnlijk de andere kant op gericht dan voor TV Oost (Deventer, Enschede of Hengelo).
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga vandaag of morgen even een antenne steun maken denk ik en dan de antenne verplaatsen naar de voorkant van de wagen en dan boven het dak uitstekend kijken of dat nog verbetering geeft.

En ik heb nog een nieuwe buiten kabel voor de antenne, welke er overegins nu ook aan zit, en ga deze dan ook gelijk vervangen...

Je weet nooit.........



Die nieuwe buitenkabel is ook een goed idee. Wat die coax-kabel (die bij de buitenmontageset geleverd wordt) heeft een prima kwaliteit.

Het verplaatsen van een antenne heeft al vaker voor de oplossing gezorgd. Soms is het verplaatsen met 1 meter al genoeg om goed beeld te krijgen.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga vandaag of morgen even een antenne steun maken denk ik en dan de antenne verplaatsen naar de voorkant van de wagen en dan boven het dak uitstekend kijken of dat nog verbetering geeft.

En ik heb nog een nieuwe buiten kabel voor de antenne, welke er overegins nu ook aan zit, en ga deze dan ook gelijk vervangen...

Je weet nooit.........



En? Is de antenne al verplaatst?
Want als de rest van de camping goed beeld heeft, dan bij jou ook!

Go for it !
Reputatie 3
Badge
@Noordzee,


Helaas hebben alle gedane aanpassingen geen positief effect gehad op het wegvallen van het signaal op diverse kanalen.

Ik zit de gehele avond al discovery channel te kijken en zo ineens komt weer de melding geen digitenne signaal 🤬🤬🤬

De weersomstandigheden zijn de gehele avond al hetzelfde dus daar zou het mijn inziens niet aan mogen liggen.....

Bingevoegde foto's zijn ongeveer 2 seconde na elkaar gemaakt!!!

Continue valt het signaal weg en 2 seconde later is er weer vol ontvangst, dit gaat continue zo door waardoor er weer eens niet fatsoenlijk tv te kijken is 🥴😞🥴😞

De irritatie grens mbt digitenne is nou wel redelijk bereikt....

Mocht er nog iemand goede ideeën hebben dan hoor ik deze graag want sta op het punt om afscheid te nemen van digitenne te nemen en op zoek te gaan naar een BETROUWBARE!!! Verbinding!!!
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen @JeroenLochem ,

Balen dat het maar niet goed komt met jouw ontvanger!

Je hebt eigenlijk alles wel geprobeerd:
  • Nieuwe ontvanger
  • Antenne verplaatst
  • Ontvanger niet op een warme plaats gezet
Het ligt duidelijk niet aan de ontvangst. Die is goed en dat blijkt ook wel aan het feit dat de rest van de camping wel Digitenne kan zien.

Eerder in dit topic gaf ik al aan dat waarschijnlijk een storingsbron de oorzaak is. Ik vermoed dat als je jouw ontvanger een tijdje van de stroom af haalt en daarna een reset geeft, dat je daarna weer een tijdje ongestoord kan kijken. Maar dit is geen duurzame oplossing. Jouw ontvanger gaat daarna weer langzaam vollopen met ellende, totdat de ontvanger uiteindelijk over zijn nek gaat en gaat protesteren.

Ah! Te snel gescrolt, mijn excuses. Dan vrees ik dat ik niet zo veel meer kan bieden.

Ik ben bang dat ik ook geen oplossing meer voor jou hebt met betrekking tot de huidige ontvangers van KPN. Helaas is het gebleken dat deze ontvangers niet de beste ontvangers op de markt zijn. Erwin als KPN medewerker mag/kan dit natuurlijk niet schrijven of beamen, maar het is gewoon een feit dat het in sommige situaties gewoon niet wil lukken.


Je hebt nu nog twee oplossingen om ongestoord naar TV te kijken:

  1. Stap over op FTA-ontvangst. Je mist dan jouw favoriete zender Discovery Channel, want je kunt dan alleen nog maar kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Meer info:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

2/ Stap over op de schotel. Canal Digitaal heeft diverse vakantieabonnementen.

https://www.canaldigitaal.nl/televisie/vakantie-tv/
Reputatie 5
Badge +4
Ik moet aan de film Amelie denken. Zit er niet iemand te klieren op de camping?
Zo niet dan moet je toch denken aan een draadbreuk ergens tussen antenne en ontvanger.

Ik lees dat je ook een andere buitenkabel hebt geprobeerd. Die is niet verlengt toch? Dit om de kabel die eventueel binnen loopt uit te sluiten als storingsbron.
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen @JeroenLochem ,

Balen dat het maar niet goed komt met jouw ontvanger!

Je hebt eigenlijk alles wel geprobeerd:
  • Nieuwe ontvanger
  • Antenne verplaatst
  • Ontvanger niet op een warme plaats gezet
Het ligt duidelijk niet aan de ontvangst. Die is goed en dat blijkt ook wel aan het feit dat de rest van de camping wel Digitenne kan zien.

Eerder in dit topic gaf ik al aan dat waarschijnlijk een storingsbron de oorzaak is. Ik vermoed dat als je jouw ontvanger een tijdje van de stroom af haalt en daarna een reset geeft, dat je daarna weer een tijdje ongestoord kan kijken. Maar dit is geen duurzame oplossing. Jouw ontvanger gaat daarna weer langzaam vollopen met ellende, totdat de ontvanger uiteindelijk over zijn nek gaat en gaat protesteren.


Ah! Te snel gescrolt, mijn excuses. Dan vrees ik dat ik niet zo veel meer kan bieden.Ik ben bang dat ik ook geen oplossing meer voor jou hebt met betrekking tot de huidige ontvangers van KPN. Helaas is het gebleken dat deze ontvangers niet de beste ontvangers op de markt zijn. Erwin als KPN medewerker mag/kan dit natuurlijk niet schrijven of beamen, maar het is gewoon een feit dat het in sommige situaties gewoon niet wil lukken.


Je hebt nu nog twee oplossingen om ongestoord naar TV te kijken:

  1. Stap over op FTA-ontvangst. Je mist dan jouw favoriete zender Discovery Channel, want je kunt dan alleen nog maar kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Meer info:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

2/ Stap over op de schotel. Canal Digitaal heeft diverse vakantieabonnementen.

https://www.canaldigitaal.nl/televisie/vakantie-tv/


@JeroenLochem

Heb je al een besluit genomen over wat nu de beste oplossing wordt?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Zo niet, laat het weten! 🙂
Reputatie 3
Badge
@Erwin_

Het is nog steeds niet ideaal maar ga wel kijken wat er mee ga doen in de toekomst
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb sinds de wissel hetzelfde probleem in het grensgebied met Duitsland in Zevenaar. Heb al 2 antennes en 2 ontvangers gehad. Soms spontaan geen ontvangst. Ben er ook helemaal klaar mee na 1 seizoen. Ga na jaren maar terug naar canal digitaal. Kost in het campingseizoen 16 euro per maand. Van maart tot september. Heb gelukkig de oude apperatuur nog en de smartcard omgezet naar een fta abbo. Kan hem zonder extra kosten activeren. Heb 3 digitenne kastjes maar er word maar op 1 echt gekeken, die op de camping. De kastjes van thuis staan op de logeer kamer en de kamer van mijn zoon. Die kijkt sowieso bijna alles via de chromecast met appjes en dergelijke. Dus per saldo is het nog goedkoper ook. Moet nu 12 maanden 15 euro betalen. De logees kijken maar via de tripletuner tv npo 1.2 en 3 en fta via de satelliet. Zo vaak komt dat toch niet voor.