Beantwoord

Geen Digitenne signaal.

  • 4 October 2019
  • 30 reacties
  • 611 keer bekeken

Badge
Geen Digitenne Signaal. Hallo, ik heb opeens geen Digitenne signaal meer. Ik heb alle stappen doorlopen die ik op sites kan vinden en nog doet hij het niet. Het lampje van mijn antenne brandt en alle snoeren zijn aangesloten. De zenders NPO 1,2 en 3 doen het en ook de radio doet het. En de meeste andere zenders daar zie ik het "menu" maar geen beeld. En dan ineens zie ik geen Digitenne signaal.Kan iemand mij helpen? Dank alvast! En bij NPO1 blijft de teletekst dan wel dan niet te werken. En vaak heb ik een stilstaand beeld op NPO1 en het geluid is wel goed. Kan dan vaak niets anders doen dan het modem te resetten.En dan weer alles opnieuw installeren en weer tegen het zelfde probleem aan te lopen. Met andere woorden , wat jammer nou!!
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 October 2019, 12:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Repatriant ,

Vervelend dit! Je schrijft dat je alles hebt geprobeerd, maar voor de zekerheid:

Probeer dit eens:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Haal de ontvanger even vijf seconden van de stroom.
3/ Ontvanger (en TV) weer aandoen.
4/ Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Als dit niet helpt, dan heb ik een paar vragen:

Wat voor type antenne gebruik je?
Staat de antenne binnen of buiten?
In welke locatie zit je?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Repatriant, welkom op het forum.

Naast de vragen van Noordzee, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook de CAS-ID noteren onder persoonlijke opmerkingen, deze kun je vinden aan de onderkant van het kastje. Dan kan ik ook kijken of alles actief staat wat zenders betreft.
Badge
Vraag: Wat voor type antenne gebruik je? ik gebruik een door de KPN geleverde Funke antenne ,met (coax) kabel.

Vraag: Staat de antenne binnen of buiten? De antenne staat binnen op de vensterbank
Vraag: In welke locatie zit je? Bedoel je waar in woon, ik woon in Noord-Holland, in 't Gooi , in Blaricum
De acties :
1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Haal de ontvanger even vijf seconden van de stroom.
3/ Ontvanger (en TV) weer aandoen.
4/ Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

zijn uitgevoerd en hebben geen positief resultaat opgeleverd.
Ik heb geen HDMI maar een laten we noemen ouderwetse aansluiting.
Wat kan ik verder nog doen?
Als k een programma volg, bijv. Studio Sport, op NPO 1, dan verdwijn het beeld, verschijnt geen digitenne signaal, en dan komt na enige tijd het beeld weer terug.
Van een aantal zender zie ik , zeg maar de naam en het kanaal/programma nummer maar geen beeld. Bijvoorbeeld RTL4 en V(Veronica).
Hebben jullie een werkende oplossing?
Reputatie 5
Badge +4
Je hebt duidelijk een probleem met de ontvangst. De antenne moet je op het dak zetten het liefst in een hoge mast.
Badge
Grappenmaker.
Badge
Als de ontvangst op 100% staat wat is dan beter 110 %? En hoe doe je dat?
Reputatie 5
Badge +4
Ok dat had je niet vermeld van die 100% op je binnenvensterbankje in Blaricum.
Reputatie 7
Badge +28
@Repatriant

En toch heeft @John123 wel een punt. Er moet iets verbeterd worden aan de ontvangst.

Zou je eens in dit topic willen kijken wat voor type antenne je hebt? Als jouw antenne anders is dan de derde foto (De Funke V5), dan is het slim om jouw antenne te vervangen.

Heb je een Funke V5 antenne of een ouder type antenne?
Badge
L

S,

Ik heb op de topic gekeken en het type antenne wat ik heb/gebruik lijkt het meest op de eerst getoonde type. Het is een en wordt gebruikt als binnenantenne. (moet toch kunnen?)

Het type kan ik niet ontdekkingen, er staat alleen maar Funke op.
Reputatie 7
Badge +28
Dan adviseer ik jou om jouw antenne te vervangen door de nieuwe Funke V5.

Ik verwacht dat @Alex_P jou wel een nieuwe binnenantenne wil opsturen.

Even geduld nog.
Badge
Vol verwachting klopt mijn hart.
Reputatie 7
Badge +24
Vol verwachting klopt mijn hart.

Ik vind het ook erg spannend. Zou je nog wel je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Anders kan ik het ook niet opsturen. 😉
Badge
Ik heb mijn profiel voor zo ver mogelijk aangevuld. En nu afwachten of er een vervolg op wordt gegeven en dat het probleem kan worden opgelost.

alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel, er is een nieuwe naar je onderweg. Laat het ons weten.
Reputatie 7
Badge +28
@Repatriant

Heb je de nieuw antenne al ontvangen?
Hoe is de ontvangst nu?
Probeer eventueel meerdere plaatsen en draai wat met de richting van de antenne.....
Reputatie 7
Badge +28
Vol verwachting klopt mijn hart.

Is je hart alweer tot rust gekomen?

Hoe gaat het nu met de ontvangst?
Reputatie 7
Badge +28
@Repatriant

Hoe is het nu met de ontvangst van Digitenne?
Badge
LS, mijn hart is gevoelig en werkt goed.
De antenne werkt nu wel. Ik zie nu de kansen en ik heb beeld. Maar soms bij aanzetten van de TV staat het beeld stil en loopt het geluid door. Het enige wat je dan nog kunt doen is de digitenne ontvanger te resetten resp. aan/uit zetten. Dan lukt het wel. En Teletekst werkt ook niet goed. Ik heb teletekst geselecteerd en als ik teletekst 101 intoets dan gaan, dan kom ik uit op zender 101 en dat is niet de bedoeling. Zou een nieuwe afstandsbediening iets kunnen verbeteren? Ik heb in ieder geval beeld maar voor dat je dat beeld krijgt moet toch wat afwijkende handelingen verrichten. So far so good.
Reputatie 7
Badge +28
Als de teletekst-knop op jouw afstandsbediening niet werkt, dan heb je een nieuw afstandsbediening nodig. Daar kan Alex ook voor zorgen.

Maar fijn dat je in ieder geval weer TV kunt kijken.
Badge
Dankjewel voor de reactie. Een nieuwe afstandsbediening zou het probleem kunnen verhelpen. Ik ben benieuwd of ik er een nieuwe afstandsbediening krijg.

Groeten.
Reputatie 7
Badge +24

Dat is geen probleem, maar reageert de knop dan helemaal niet? Dan stuur ik je een nieuwe op. 

Reputatie 7
Badge +28

Als ik zijn verhaal lees, begrijp ik daaruit  dat het knopje teletekst weigert. 

En dat is best lastig als je de voetbaluitslagen wil checken….. 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Alex_P 

 

Toch dan maar een een afstandsbediening opsturen?  

 

Vol verwachting klopt mijn hart.

 

Dankjewel voor de reactie. Een nieuwe afstandsbediening zou het probleem kunnen verhelpen. Ik ben benieuwd of ik er een nieuwe afstandsbediening krijg.

Groeten.

 

@Repatriant Reageert de knop helemaal niet? 

 

Badge

LS,

 

De knop van teletekst reageert wel dan weer niet. Als je pag.100 hebt en je wilt pag.101 hebben dan springt de zender naar (kanaal) 101. En dat is een “muziek/radio zender”. Doorbladeren kan maar dan met de centrale knop. Het is te doen, maar daar is alles mee gezegd.

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, nog even geduld. Alex werkt nu niet, maar binnenkort zal hij zich hier zeker weer melden.