Beantwoord

Geen Digitenne Signaal

  • 5 December 2019
  • 7 reacties
  • 127 keer bekeken

Hoi,

 

Ik loop al dagen te stoeien met het probleem van 'Geen Digitenne Signaal'. Met de antenne lijkt niks mis (lampje brandt).

 

Ik heb werkelijkwaar alles geprobeerd; Resetten naar fabrieksinstellingen, Antenne verplaatsen (echt overal heen), Uit en aan zetten, Regio aanpassen, Uitgebreid zoeken.

 

Maar niks wil werken helaas, op internet kan ik verder geen antwoorden vinden dus ik vraag het op het forum in de hoop een oplossing te kunnen vinden

 

Groetjes,

Sten.

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 December 2019, 06:01

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Sten Alders ,

Vervelend! Ik zie dat je zelf al veel hebt gedaan.

Dan heb ik nu eigenlijk naar één vraag: Heb je wel beeld op de NPO-zenders?

Zo niet, dan is waarschijnlijk jouw antenne defect geraakt. Dat gebeurt wel eens een enkele keer. Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne? 
 

Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is

Reputatie 7
Badge +17

@Sten Alders Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. 
Vervelend dat je signaal ineens niet optimaal is. Werkte het voorheen altijd wel?

Wat ​​​​@Noordzee zegt klopt inderdaad.
Als je ook geen NPO zenders ontvangt dan is het een signaal probleem, ontvang je deze wel dan is het een activatieprobleem

Signaalprobleem:
Het Digitenne signaal moet minimaal 70-75% zijn. Dit kan je controleren door op de ‘ANT’ - knop te drukken. Heb je een zwak signaal? Dan vragen wij altijd eerst de antenne te verplaatsen, wordt het niet beter of is het signaal gelijk aan 0% dan kan het zijn dan de antenne stuk is. Deze kunnen wij vervangen. 
Activatieprobleem:
Als het een activatieprobleem is heb ik je CAS-ID nodig, deze staat onderop het Digitenne kastje.

@Noordzee heeft al een linkje naar je profiel gepost zie ik, top!

Reputatie 7
Badge +28

@Sten Alders 

Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is

Reputatie 7
Badge +17

@Sten Alders Wij hebben helaas niets meer van je vernomen. Is het ondertussen opgelost via een andere weg? We horen graag van je.

Reputatie 7
Badge +28

@Sten Alders 

 

Heb je wel beeld op de NPO-zenders?

Zo niet, dan is waarschijnlijk jouw antenne defect geraakt. Dat gebeurt wel eens een enkele keer. Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne? 
 

Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is

Reputatie 7
Badge +17

@Sten Alders Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +28

@Sten Alders 

Heb je al geprobeerd om de antenne buiten te plaatsen? Daar is een buitenmontageset voor. KPN stuurt jou die gratis op. Want je moet natuurlijk wel weer TV kunnen kijken. 

 

 

Reageer