Beantwoord

Geen Digitenne signaal

  • 17 December 2019
  • 22 reacties
  • 123 keer bekeken

Badge

ik heb ineens geen digitenne signaal meer

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 December 2019, 19:36

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend, 

 

Zie je soms een foutcode ? 

Of heb je ook op de NPO-zenders geen beeld meer ? 

 

Badge

geeneens, 0 % signaal

 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je een binnenantenne of een buitenantenne? 

Welk type antenne is het? 

Zitten alle kabels goed vast? 

Zie je wel het Digitenne-menu op jouw TV? 

Badge

binnen antenne, nieuw nog geen week in huis, ineens is signaal volledig weg.wel menu maar kan niet zoeken bij 0 %

 

Reputatie 7
Badge +28

Probeer voor de zekerheid deze procedure eens: 

1/ Haal de ontvanger even volledigheid van de stroom af. 

2/ Na vijf seconden de ontvanger en de TV weer aandoen. 

3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Draai de antenne een beetje naar een andere richting of probeer een iets andere positie.

6/ Zet de ontvanger en de antenne niet direct naast een storingsbron, zoals bv de kerstverlichting of een LED-Lamp.  

 

Badge

done that…

geen soelaas

Reputatie 7
Badge +28

Tsjaa,

Dan is waarschijnlijk de antenne kapot. De ontvanger kan ook stuk zijn, maar die kans acht ik wat kleiner. 

Het beste is om nu eerst een nieuwe antenne te proberen. Een moderator kan jou een nieuwe antenne toesturen.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. 

 

Dan komt hier binnenkort vanzelf een moderator langs. 

Badge

ontvanger geeft wel elke keer 8888 aan waarop dan weer de melding kom”zender bestaat niet” word er nu echt gek van..is hier geen KPN moderator aanwezig?

 

Reputatie 7
Badge +28

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 

Badge

source is oke, fabrieksinstellingen al meerdere malen gedaan, hoe doe ik een soft ware update van iets wat nog geen week oud is????

Badge

nadat ik fabrieks instelling heb laten uitvoeren geeft zender aan “8888”zender bestaat niet…

 

Badge

zodra ik ook maar in het menu zender instellingen doe krijg ik de melding”8888”ontvanger defect???

 

Reputatie 7
Badge +28

Als de kabels allemaal in orde zijn (ook een andere HDMI-kabel geprobeerd?),  dan toch maar een andere antenne proberen. 

Tenslotte heb je de eerste week wel beeld gehad of had je de eerste week ook geen beeld? 

Ik verwacht hier morgen of overmorgen een moderator. 

 

Badge

HDMI kabel ook nieuw, heel de week goed beeld gehad, en ineens is alles weg..geen signaal kwaliteit..0%...fabrieks instellingen, harde resets, kabels, website is helemaal om verdrietig van te worden, en een ontvanger die elke keer 8888 aan blijft geven en dan kan je niets meer ...

Reputatie 7
Badge +28

Het is ook allemaal best raar. 

Voor nu kan ik jou alleen maar adviseren om de stappen uit mijn bericht (6 berichten hierboven) over het oplossen van code 8888 nog eens op jouw gemak uit te voeren. Zowel via de link naar de website of de door mij geschreven tekst. 

 

 

Badge

ja top dankjewel..maar ze richten niets uit…

ik ga morgen wel bellen want ik ben hier niet over te spreken over spullen die nog geen week oud zijn.

jij bedankt voor je genomen moeite, en je reacties.

fijne avond verder

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @cok 1961, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat na één week je apparatuur al niet goed meer werkt! Maar er kan altijd een rotte appel tussen zitten, eentje waar toch iets mis mee is. Want ik begrijp uit de vorige berichten dat je eigenlijk alles al hebt uitgevoerd om tot een oplossing te komen.. 

Goed dat je hier morgen even over gaat bellen! Mochten zij je niet de juiste oplossing bieden, dan hoor ik het graag en helpen wij je op het Forum verder. Vul dan wel even je profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen).

Badge

Goedenavond, wat fijn dat er toch nog een reactie komt .

Ik heb op aanraden van een forum gebruiker alle velden ingevuld dus zou dat er nu in moeten staan.

Dank, en morgen bericht ik zowiezo even.

Voor nu bedankt en een fijne avond

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi C, ik mis in je profiel nog wel je huisnummer. Zou je dat nog willen toevoegen?

Reputatie 7
Badge +28

@cok 1961 

Wil je nog even jouw huisnummer toevoegen aan jouw profiel? 

Reputatie 7
Badge +21

@cok 1961, heb je inmiddels al signaal nadat je telefonisch contact hebt gehad met ons? Zo niet, dan help ik je alsnog graag verder. Zou je dan nog wel het huisnummer willen toevoegen in je profiel? Die mis ik, en zonder adres kan ik helaas vrij weinig :slight_frown:

Reputatie 7
Badge +28

 

Dank, en morgen bericht ik zowiezo even.

Voor nu bedankt en een fijne avond

 

@cok 1961 

We hebben geen reactie meer van jou gezien. Heb je nog hulp nodig van ons ? 

 

Reageer