Beantwoord

Geen Digitenne signaal

  • 24 May 2023
  • 12 reacties
  • 138 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, voor mijn moeder in een verzorgingstehuis Digitenne besteld. Pakket gekregen. Uiteindelijk via mail bevestigd dat alles ok is en vanaf nu betaald moet worden. 

Ik heb alles zoals uitgelegd opgevolgd en blijf "geen signaal" krijgen.

Bellen duurt eeuwen, daarom maar zo.

Wilt u 9101346476 checken op signaal?

G van Buiten

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 May 2023, 19:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Grietje100 ,

Werkt NPO 1,2 en 3 wel?

Brand het lampje op de antenne?

Heb je al eens opnieuw zenders gezocht en de antenne gepositioneerd?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Grietje100 ,

Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Eventueel de stappen twee en drie herhalen bij verschillende antenneposities.  

 

In welke plaats staat de ontvanger? 

Heb je een mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen?  

Reputatie 1

Hoi Martijn en Noordzee,

Dank voor jullie reacties.

NPO 1,2 en 3 doen het niet. Het lampje op de antenne brandt en de antenne heb ik in alle mogelijke standen en hoogtes gepositioneerd gehad. Alleen niet buiten maar dat zou te zot zijn als ie dan alleen verbinding maakt.

Uitgebreid zoeken heb ik geprobeerd met diverse antennestanden. Ik krijg geen zenders maar alleen “geen signaal”.

De zender staat nu in de vensterbank.

Voor de zekerheid heb twee HDMI kanalen geprobeerd, beide geen resultaat.

Ben er eerst even zat van. Ik heb de uitleg nauwgezet gevolgd en dan zou het moeten werken. Dus niet en om dan 10 minuten aan de lijn te wachten is niet mijn ding.

Daarom heb ik het ordernummer erbij gezet in de hoop dat het uitgezocht zal worden.

Afwachten dus.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

In welke (woon)plaats staat de ontvanger? 

Hoi @Grietje100 ,

Dan is de activatie het probleem niet en kan een moderator weinig doen.Hooguit de ontvanger omruilen na het e.e.a. uitgesloten te hebben.

Kan je de ontvanger misschien meenemen naar jouw huis om te testen of 'ie het daar wel doet?

 

Wat ben je weer snel @Noordzee ;-)

Reputatie 1

In welke (woon)plaats staat de ontvanger? 

Meppel, Reestoord.

Reputatie 1

Hoi @Grietje100 ,

Dan is de activatie het probleem niet en kan een moderator weinig doen.Hooguit de ontvanger omruilen na het e.e.a. uitgesloten te hebben.

Kan je de ontvanger misschien meenemen naar jouw huis om te testen of 'ie het daar wel doet?

 

Wat ben je weer snel @Noordzee ;-)

Haha, ja, die Noordzee is snelle Henkie. Maar jij doet daar amper voor onder.

Is het niet zo dat de ontvanger op een locatie geactiveerd wordt? Mijn huis is er 20 km van verwijderd.

Maar ga het proberen, goed idee. 
Weer bedankt.
 

Reputatie 7
Badge +28

In welke (woon)plaats staat de ontvanger? 

Meppel, Reestoord.

In Meppel heb je geen ontvangst met een binnenantenne. Alleen met een buitenantenne. Zie het kaartje hieronder: 

 

Reputatie 1

In welke (woon)plaats staat de ontvanger? 

Meppel, Reestoord.

In Meppel heb je geen ontvangst met een binnenantenne. Alleen met een buitenantenne. Zie het kaartje hieronder: 

 

Dat is mooi waardeloos. KPN heeft het adres dus had dat vermeld moeten hebben,

Nouja, ga in het verzorgingstehuis wat rondvragen hoe anderen dat geregeld hebben.

En…… super bedankt.

Begrijpelijk dat een buitenantenne lastig te plaatsen is in een verzorgingstehuis.

Mogelijk is er een kabelprovider beschikbaar en dat ze dan via kabelTV kan gaan kijken?

Reputatie 1

Hallo mensen, 5 juni wordt het hopelijk opgelost. Gewoon niet het juiste abonnement. KPN heeft ook een soort zorgpakket voor verzorgingstehuizen, zo begrijp ik het tenminste.

Via een alleraardigste en begripvolle medewerkster van de KPN-shop in Meppel komt een monteur dit pakket aansluiten. Nog even wachten voor hosanna maar het lijkt goed te komen. 
 

Toch fijn, zo’n forum waar je gehoord wordt.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het opgelost gaat worden @Grietje100 en bedankt voor het terugkoppelen! 

Hopelijk is het op 5 juni allemaal snel geregeld. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben tegen die tijd of nadat het aangesloten is, laat het hier gerust weten! 🙂