Beantwoord

Geen Digitenne signaal bij Ned 1,2 en 3 de rest wel heel goed signaal

  • 18 October 2019
  • 15 reacties
  • 3638 keer bekeken

Vanaf de nieuwe kastjes heb ik problemen met de antenne, Veronica net 5 rtl 7 enz , die doen het prima, maar met Nederland 1,2 en 3 krijg ik nergens signaal. rtl 4 en 5 zijn ook lastig maar doen het uiteindelijk wel. Op de andere kanalen heb ik 99% ontvangst dus je zou denken dat dit dan ook voor de andere zenders geldt?

icon

Beste antwoord door Theer 25 October 2019, 11:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Theer, 

 

Er wordt uitgezonden vanaf vijf verschillende frequenties, dus het is goed mogelijk dat niet alle zenders even hard bij jou binnenkomen. 

 

Wil je de installatie nog eens proberen?, maar dan als volgt: 

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek. 
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer. 
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan. 
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt. 
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

En dan een paar vragen: 
1/ Wat is jouw woonplaats? 
2/ Wat voor soort antenne gebruik je nu? 
3/ Staat de antenne binnen of buiten?

Bedankt voor het antwoord.

Het heeft niets geholpen. Opnieuw tv instellen, ik kan verder niets handmatig aan zenders instellen.

Fijn tunen heeft niets geholpen.

Mijn woonplaats is De Koog Texel, soort antenne kan ik niet beantwoorden, want er staat niets op. Deze is verstrekt door KPN smal hoog zwart ding met gammel onhandig houdertje.

Antenne staat binnen, want is verbonden met kanalen kastje, dus die ruimte om die buiten ergens te plaatsen is er helemaal niet?

 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je wel het menu van de ontvanger geraadpleegd voor de stappen 4 ,5 en 6? Dus niet het menu van jouw TV. 

 

Ik denk dat de oplossing voor jou is om de antenne buiten te plaatsen. KPN heeft daar een speciale buitenmontageset voor, daar zit een coaxkabel bij van 10 meter lang. Daarmee lukt het je vast wel om de antenne een betere plek te geven dan nu. 

 

Een moderator wil je graag aan een betere ontvangst helpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

Uit je omschrijving van je antenne klinkt het alsof je nog dit pierewieterige modelletje in gebruik hebt. Die deed het al matig met het oude systeem, dus met het nieuwe systeem verwacht ik er niks van.

Een kpn moderator kan je een nieuw model mét een buitenmontageset opsturen.

Voor zenders instellen uitgebreid zoeken gebruiken idd. Met zoeken op provincie loop je idd ook de kans de NPO te missen.

De zendmast staat in Den Burg. Dus zoveel mogelijk de antenne aan die kant van het huis en gericht op Den Burg.

Reputatie 7
Badge +28

@Theer

 

Nog even voor de duidelijkheid:

Heb je dit uitgevoerd via het menu van jouw Digitenne-ontvanger? 

1/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 

 

Als dat niet werkt: Vul dan even jouw profiel hier op het forum. 

Dan kan een moderator jou de Funke V5 + Buitenmontageset opsturen. 

 

Reputatie 5
Badge +5

@PeterG bij de V3 antenne werd toch geen houdertje geleverd? Bij het exemplaar dat ik van KPN huurde in ieder geval niet. Omdat je het ding niet goed neer kon zetten, heb ik ‘m destijds opgehangen.

Ik had er wel een voetje bij. Maar zó smal en kort dat ie bij het minste geringste steeds omviel. Ook was de ontvangst slecht. Slechter dan bij wat Noordzee het blokje noemt. Zeg maar type 1 (2006).

Reputatie 7
Badge +28

@Theer

Heb je dit uitgevoerd via het menu van jouw Digitenne-ontvanger? 

1/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 

 

Als dat niet werkt: Vul dan even jouw profiel hier op het forum. 

Dan kan een moderator jou de Funke V5 + Buitenmontageset opsturen. 

En geef hier even een seintje als je dat gedaan hebt. 

 

Heb je wel het menu van de ontvanger geraadpleegd voor de stappen 4 ,5 en 6? Dus niet het menu van jouw TV. 

 

Ik denk dat de oplossing voor jou is om de antenne buiten te plaatsen. KPN heeft daar een speciale buitenmontageset voor, daar zit een coaxkabel bij van 10 meter lang. Daarmee lukt het je vast wel om de antenne een betere plek te geven dan nu. 

 

Een moderator wil je graag aan een betere ontvangst helpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

Profiel is ingevuld nu

Reputatie 7
Badge +28

Prima. Een moderator komt hier vanzelf langs.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Theer, welkom op het forum! Dank voor het invullen van je profiel. Ik heb een nieuwe antenne naar je opgestuurd, voor de zekerheid met buitenmontageset erbij. Je hebt hem met een dag of twee, drie, in huisl Ik ben benieuwd of je dan een betere ontvangst hebt :)

Reputatie 7
Badge +28

Bedankt voor het antwoord.

Het heeft niets geholpen. Opnieuw tv instellen, ik kan verder niets handmatig aan zenders instellen.

 

 

 

Toch wil ik je vragen om na de ontvangst van de nieuwe antenne de boel opnieuw te installeren. Dit gaat via het menu van jouw Digitenne -ontvanger. Hieronder nog een keer de procedure: 


1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek. 
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer. 
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan. 
4/ Ga in het menu van jouw ontvanger eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt. 
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Heb je dan nu weer goed beeld? 

 

Bedankt voor het antwoord.

Het heeft niets geholpen. Opnieuw tv instellen, ik kan verder niets handmatig aan zenders instellen.

 

Toch wil ik je vragen om na de ontvangst van de nieuwe antenne de boel opnieuw te installeren. Dit gaat via het menu van jouw Digitenne -ontvanger. Hieronder nog een keer de procedure: 


1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek. 
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer. 
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan. 
4/ Ga in het menu van jouw ontvanger eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt. 
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Heb je dan nu weer goed beeld? 

 

 

Nu heb ik weer goed beeld, heel erg bedankt voor alle hulp!!!

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan. :thumbsup_tone3: Veel plezier met het nieuwe Digitenne

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen, Thera!