Beantwoord

Geen Digitenne signaal op de boot in Coevorden

  • 7 June 2019
  • 8 reacties
  • 331 keer bekeken

Lig in Coevorden met de boot , geen signaal en gister in nieuw Amsterdam top bereik .
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 June 2019, 21:05

Bekijk origineel

8 reacties

Wel opnieuw zenders laten zoeken? Frequenties in Coevorden zijn anders. Hele andere regio.
Gebruik 'uitgebreid zoeken'.
Bedankt Peter , hij vind dan alleen Duitse zenders
Reputatie 7
Badge +28
@PeterG Nieuw -Amsterdam en Coevorden liggen vlakbij elkaar. (Misschien 10 km uit elkaar)

@Bet Boop : Bij ons in Zuid-Oost Drenthe mag je geluk hebben als je ergens beeld krijgt. Ik woon dus ook in de regio en krijg alleen ontvangst van de Nederlandse zenders als de antenne bovenop het dak staat.
Oh, nog nooit van Nieuw Amsterdam gehoord.... 😕
en als je het dan ook schrijft als nieuw Amsterdam (zonder capitaal N) dan trigger ik natuurlijk op Amsterdam.
Reputatie 7
Badge +28
@Bet Boop :

De oplossing is een flink stuk doorvaren richting Zwolle. Een stuk westelijker van Coevorden komt er wel weer bereik.

En zolang je in Coevorden ligt? : Op de Duitse zenders is genoeg te zien. Zelf kijk ik geregeld naar mooie natuurprogramna’s. Of Der Sportshau. Of crimi’s zoals Der Alte.

Ik pleit al heel lang voor een extra zendmast in onze regio, maar tot op heden is er geen actie daartoe vanuit de instantie die daarover gaat.

@PeterG Wij doen regelmatig boodschappen in Nieuw-Amsterdam. Dwars door het dorp loopt een doorgaande vaart. Veel bootjes leggen aan in het dorp en blijven overnachten. Je kan vanaf daar nog helemaal doorvaren naar Ter Apel en zelfs verder.

Op dat hele stuk zal je alleen maar Duitse zenders kunnen ontvangen. Toevallig heb ik gisteren net gereageerd op een ander topic over Nieuw-Amsterdam.
Reputatie 7
Badge +28
@Bet Boop : Hoe is met de TV-ontvangst op de boot?

Ben je al weer wat verder doorgevaren?
Drenthe is een mooie provincie, maar voor ongestoord TV-kijken kan je beter in een andere provincie wonen......
Reputatie 7
Badge +28
@Bet Boop

Kan je alweer TV-kijken?

Kom vooral nog eens terug naar onze regio, maar neem dan bv je DVD-speler mee.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Bet Boop! Ik heb Noordzee's eerste reactie gemarkeerd als oplossing omdat de ontvangst in Zuid-Oost Drenthe inderdaad vrij zwak is. De dichtsbijzijnde mast staat aan de andere kant van de provincie in Smilde. Om die reden wordt Digitenne ook niet aangeboden in deze regio, tenzij iemand het natuurlijk wil gebruiken op een andere locatie. Met een (goede) buitenantenne zo hoog mogelijk geplaatst is het misschien mogelijk wat zendergroepen te ontvangen maar ik zou geen wonderen verwachten. Hopelijk is het even uit te houden met de zenders van onze oosterburen 😉

Reageer