Beantwoord

Geen Duitse zenders bij Digitenne

• 15 augustus 2017
  • 13 reacties
  • 8795 keer bekeken

Wij maken al jaren ge ruik va Digitenne en nu krijgen wij al geruime tijd geen Duitse zenders meer door wat best wel vervelend is. Wat gaat hier mee gebeuren en komt er op korte termijn een oplossing voor want anders ben ik genoodzaakt om wat anders te gaan zoeken.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Erik_ 17 augustus 2017, 19:11

De Duitse zenders maken geen deel uit van het Nederlandse Digitenne-aanbod. Ze zijn te ontvangen doordat je dicht genoeg bij een Duitse zendmast woont.

De Duitse zenders zijn over of gaan over op een nieuwe uitzendnorm.
De Nederlandse Digitennezenders zijn voorlopig nog met de KPN ontvanger te krijgen. Voor de Duitse zenders, in dvb-t2 H.265, zul je er een daarvoor geschikte ontvanger bij moeten kopen.

B.T.W. Heb je een 4K smart tv dan is het mogelijk om daarmee de Duitse zenders te ontvangen. Daar zit een dvb-t2 H.265 ontvanger al in. Dan is op de tv alleen nog een dvb-t antenne met power inserter nodig.

Meer info ontvangst Duitse zenders via dvb-t, zie dit topic.
Informatie:
Ontvangst Duitse DVB-T2 in Nederland

Hoi Ligubertje, welkom op het forum! De Duitse zenders zijn officieel geen onderdeel van ons Digitenne-aanbod, zoals Peter al aangeeft. Als je echter in het grensgebied woont zijn deze, qua bereik, wel te ontvangen. Het was altijd zo dat zowel wij als Duitsland gebruik maakten van de techniek DVB-T voor Digitenne. Echter is Duitsland in maart dit jaar overgestapt op DVB-T2. Onze hardware kan deze techniek niet aan. Daardoor kun je de zenders nu niet meer ontvangen.

Op termijn zullen ook wij overstappen op DVB-T2. Dat betekent dat wij op dat moment ook zullen zorgen voor tuners en insteekkaarten die dat ondersteunen. Wanneer de overstap precies gaat plaatsvinden is nog niet bekend. Wel is de verwachting dat we later dit jaar zullen gaan beginnen met het omwisselen van tuners en insteekkaarten. Klanten krijgen daar dan bericht over.

Na omwisseling kun je dan ook de Duitse zenders weer ontvangen.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Als je een apart ontvangertje koopt bijvoorbeeld de zgemma H5 of een andre die Terrestraal2 ofwel T2 kan ontvangen bij een decodering H265 dan kun je de duitese zenders wel ontvangen . Voordeel de duitser zend uit in HD kwaliteit vandaar de T2 en h codering. Sedert 1 juni ongeveer zijn alle duitse zenders overgegaan naar die frequentie. Digitenne heeft aangegeveb voorlopig niet mee te gaan.
Reputatie 7
De Duitse zenders maken geen deel uit van het Nederlandse Digitenne-aanbod. Ze zijn te ontvangen doordat je dicht genoeg bij een Duitse zendmast woont.

De Nederlandse Digitennezenders zijn voorlopig nog met de KPN ontvanger te krijgen. Voor de Duitse zenders, in dvb-t2 H.265, zul je er een daarvoor geschikte ontvanger bij moeten kopen.

B.T.W. Heb je een 4K smart tv dan is het mogelijk om daarmee de Duitse zenders te ontvangen. Daar zit een dvb-t2 H.265 ontvanger al in. Dan is op de tv alleen nog een dvb-t antenne met power inserter nodig.

Informatie:
Reputatie 7
Badge +27

Informatie:

Hoi Ligubertje, welkom op het forum! De Duitse zenders zijn officieel geen onderdeel van ons Digitenne-aanbod, zoals Peter al aangeeft. Als je echter in het grensgebied woont zijn deze, qua bereik, wel te ontvangen. Het was altijd zo dat zowel wij als Duitsland gebruik maakten van de techniek DVB-T voor Digitenne. Echter is Duitsland in maart dit jaar overgestapt op DVB-T2. Onze hardware kan deze techniek niet aan. Daardoor kun je de zenders nu niet meer ontvangen.

Op termijn zullen ook wij overstappen op DVB-T2. Dat betekent dat wij op dat moment ook zullen zorgen voor tuners en insteekkaarten die dat ondersteunen. Wanneer de overstap precies gaat plaatsvinden is nog niet bekend. Wel is de verwachting dat we later dit jaar zullen gaan beginnen met het omwisselen van tuners en insteekkaarten. Klanten krijgen daar dan bericht over.

Na omwisseling kun je dan ook de Duitse zenders weer ontvangen.
Top! Van de week Digitenne bij mijn abonnement besteld met ci+ module voor m'n tv met DVB-T2 h. 265 HD. Dus ik wacht het met smart af! Bedankt voor het goede nieuws!
Reputatie 7
@Lodewijkzw
Je kunt de Duitse zenders alleen ontvangen als je dicht genoeg in de buurt van een Duitse zendmast woont. Tot een km. of 20 à 30 denk ik.
Ze maken geen deel uit van het Nederlandse Digitennepakket.
Ok! Het gaat mij ook niet om deze Duitse zenders, geen behoefte aan slecht nagesynchroniseerde films of series :d Super dat we hier in Nederland HD DVB-T2 gaan krijgen, ik ben er klaar voor!
Badge
Heb dan toch ook even de behoefte om te reageren als het om Duitse zenders gaat.
Ben zelf klant van Ziggo en ontvang met veel plezier deze zenders. Internet en bellen heb ik via KPN.
Wat betreft dat na- synchroniseren, dat komt soms inderdaad wat onnatuurlijk over, daarvoor heb je echter veel minder reclame en kun je uitgezonderd enkele minder relevante zenders de ondertiteling aanzetten via teletekst 150 of 777.
Temeer daar mijn gehoor minder is, is dit een uitkomst. De ondertiteling op de Nederlandse zenders is kwalitatief stukken minder, loopt soms hele zinnen achter maar soms zelfs ook voor.
Ik ben geen Duitser maar mijn smaak gaat toch meer uit naar het niveau van de meeste Duitse programma's. Dus om deze reden wordt het geen KPN TV.
Reputatie 7
@mschoemans
KPN heeft TWEE televisiediensten. Digitenne en Interactieve TV.
Bij Digitenne zitten in het pakket geen Duitse zenders, maar die zijn wel te ontvangen als je "onder de rook" van een Duitse mast zit.
Bij Interactieve TV zitten in basispakket 5 Duitse zenders en in het Duitspakket nog eens 10 zenders. Jammer bij KPN is dat ARD en ZDF niet HD zijn.
Zie zenderindeling Interactieve TV KPN.

Aangezien je internet (en bellen) van KPN hebt is Interactieve TV (met tot 15 Duitse zenders) op jouw adres dus mogelijk.
Badge
Ik mis wel NDR.
Ik ga uit van wat ik heb en zolang Ziggo niet gek gaat doen, kan altijd nog komen, blijf ik bij hun.
Wat kan zal ook eens komen: Murphy:
"if there's any way they can do it wrong, they will"
Reputatie 7
NDR zit bij Interactieve tv van KPN in het Duits-pakket. Voor € 3,99 p/m heb je er 10 Duitse zenders bij:
NDR, PROSIEBEN, SAT1, 3SAT, Tagesschau24, Kika, Einsfestival, Super RTL, Vox en RTL II.

In het basispakket: ARD, ZDF, RTL Deutschland, WDR, ARTE

Ziggo heeft wel voor op KPN dat ARD en ZDF in HD zijn. Bij KPN is dat helaas niet zo. En NDR is bij Ziggo al in het ongecodeerde 'KabelTV' aanbod te vinden.
Heb kastje omgeruild voor nw.. daar is me door 4 mensen van kpn beloofd dat je nu ook in buitenland de ned tv kan ontvangen... nou mooi niks !!! Zonet weer gebeld vanuit Duitsland en die zegt ut kan niet !!! Voel me wederom flink bedonderd door kpn . . Met oude ontvanger nog Duitse zenders ook weg.... meer betalen en minder krijgen. BAAL ALS EEN STEKKER 😡
Reputatie 7
Badge +10
Kun je hier iets mee :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/ontvangst-in-duitsland-457438
Reputatie 7
Er zal een verwarring zijn.
Met de app/website die bij interactieve tv hoort kan je sinds kort inderdaad ook in het buitenland (Nederlandse) tv kijken.

Met Digitenne kan dat alleen mits je nog ontvangst hebt van een Nederlandse zendmast (KPN Digitenne). (en in Luxemburg zijn de NL RTL zenders te krijgen, in DVB-T).

De Duitse zenders zou je, zeker in Duitsland, met het nieuwe kastje gewoon moeten kunnen krijgen. Wel na flinke verplaatsing steeds opnieuw zenders scannen natuurlijk.

Reageer