Beantwoord

Geen geluid via digitenne

Reputatie 1
Ik heb een nieuwe digitenne kastje omgeruild,met de oude kon ik het geluid dat via digitenne vanaf de tv via een versterker over de luidsprekers laten weergeven,dat gaat nu niet meer weet iemand hoe dat kan.
icon

Beste antwoord door PeterG 13 januari 2019, 13:45

Sluit het bijgeleverde kabeltje aan op de mini jack "A/V out" en het rode en witte plugje op de ingang (ik neem aan AUX) waar je de vorige ook in had bij je versterker. Het gele plugje laat je daarbij onberoerd los hangen. En zorg ervoor dat het volume van de Digitenne ontvanger aan staat (volumeknop op de afst.bed.) bij voorkeur gewoon maximaal en niet meer aankomen.

Zet met de afst.bed. van de televisie zelf daar apart het geluid op 0.

Bekijk origineel

79 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Nimma,

Als het goed is kan dat nog steeds. Is afhankelijk van het type ontvanger. Op de ZTE kan je tulp stekkertjes gebruiken die je kan verbinden met je versterker.

[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png[/img]
De achterkant heeft de antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. Je ziet daar ook een ethernet aansluiting. Die is niet in gebruik.

Op de Rebox zijn geen aansluitingen voor tulp stekkertjes, maar daar is weer een ander soort audio-uitgang.
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/519879a6-fb2c-48e3-8a9f-07b06ae4caba.png[/img]
De achterkant heeft antenne-ingang, HDMI-uitgang, en de aansluiting voor de stroomkabel. Deze ontvanger heeft niet, zoals de ZTE, tulpstekkerpoortjes, maar een 3,5mm jack. Een extra kabeltje om de SCART converter hierop aan te sluiten wordt meegeleverd. De aanwezige ethernet- en usb-poorten zijn niet in gebruik.

Ben benieuwd of het jou gaat lukken.
Reputatie 1
Dus ik sluit de bijgeleverde kabeltjes met rood wit en geel in de digitennebox en de megeleverde scart en de scart in de tv ???
Reputatie 7
Badge +9
Ja, de scart van de ontvanger naar de TV en de kabeltjes van de ontvanger naar je versterker. Als het goed is heeft jouw versterker wel ruimte voor b.v. AUX of TV.
Reputatie 1
Ok thanks ga ik proberen,het enige wat ik nog even zeker wil weten is dat er in de digitennebox alleen de hdmi kabel zit en deze naar de tv dus vanuit de tv de bijgeleverde scart met kabeltjes en deze naar de versterker.
Reputatie 1
Het werkt niet .ik heb de scart in de versterker en de mini jack in de rebox...wat gaat er verkeerd
Reputatie 7
Badge +26
Hoi Nimma, welkom! Je hebt een Rebox begrijp ik. Het zou in de basis moeten werken als je de HDM-kabel gebruikt tussen de Rebox en de tv, en dan de audiokabel tussen de Rebox en de versterker. Als je versterker een digitaal apparaat is, dan kun je ook een S/PDIF kabel gebruiken. Is het in plaats van een versterker echt een Home Cinema Set, dan sluit je die aan op je tv, in plaats van op de Digitenne ontvanger.
Reputatie 7
Als je tv alleen over een scart ingang beschikt is het niet mogelijk om ook een versterker aan te sluiten, tenzij je er genoegen mee neemt dat er via de tv geen geluid meer komt. Sluit dan alleen de gele plug op de tv (middels de scart) verloop aan en de rode en witte met de versterker. Koop daar dan een verlengsnoer voor voor tulpstekers. Bij electronicazaken te krijgen.

Als je geel, wit én rood op de scartverloop aansluit heb je geluid uit je tv en kun je niet je versterker aansluiten.

Heeft je tv HDMI verbindt dan de tv met HDMI met de ontvanger. De rode en witte plug (middels het bijgeleverde a/v-kabeltje) verbindt je dan met je versterker. De gele plug dan los laten hangen.
Reputatie 1
Ok dankje voor je hulp ga het zo proberen.
Reputatie 1
Werkt niet.ik stop de mini jack in de rebox?? En de rood en witte in de versterker
Reputatie 7
Badge +10
Staat de volume van de ontvanger (een beetje) aan ?
Steek de mini jack voor de test even in een ander apparaat, pas op met het volume.
Reputatie 7
Badge +9
En voor de zekerheid, Als je de rode-en witte stekker b.v. in AUX steekt op de achterzijde van je versterker, dan moet je ook voor AUX kiezen op de voorzijde van je versterker.
Reputatie 7
Badge +26
Is het uiteindelijk nog gelukt, Nimma?
Reputatie 1
Nee vandaag nog geprobeerd zelfs Kpn gebeld maar ik heb het gevoel dat ze niet weten wat ik bedoel.
Ze,zeggen sluit scart aan en hdmi eruit en als ik dan zeg zit geen scart op de rebox dan weten ze het niet.
Ik denk dat ik de twee digitenne abb ga afzeggen want hier heb ik niks meer aan.
Reputatie 7
@Nimma
Bij omruil zit bij een Rebox een A/V kabeltje met aan de ene kant een mini jack (4-delig) en aan de andere kant een rode, witte en gele plug. Daarvoor zit er ook weer een scart verloop bij geleverd. Hij is dus prima op een scart ingang aan te sluiten. Als je hem aansluit als ik eerder al uitlegde dan komt het geluid uit je stereo en is de tv, alleen, voor het beeld.

AFBEELDING A/V minijack - 3 x tulp.

AFBEELDING scart verloop plug.

Verlengsnoer om rood en wit naar je stereo te verlengen (zelf aan te schaffen)

AFBEELDING verlengsnoer.
Reputatie 1
Ik geef het op ik ga KPN digitenne op zeggen heb thuis ook alles vsn KPN maar daar ga ik nog even over drbken.Vind de service die ik nu krijg beneden alle peil.
Toch bedankt voor jullie hulp in deze.
Reputatie 7
Nou, dan weet ik het ook niet meer. Wat jij wilt kán gewoon.
Reputatie 7
Badge +9
Zou je misschien nog willen vertellen in welke aansluiting (achter) op jouw versterker jij de rood- en witte tulp-stekkers hebt gestopt?
Reputatie 1
Hoi op de achterzijde van mijn versterker kan geen foto versturen zitten 4 scartaansluitingen ik stop de bijgeleverde scart op de scartaansluiting van de home cinemaset in tv
Reputatie 1
Geel laat ik los en de mini jack in de rebox
Reputatie 1
Wederom Kpn gebeld geen tevreden antwoord/oplossing dus denk er over om over te gaan naar een andere provider.
Reputatie 7
Als je een "moderne" tv met hdmi hebt ... (sowieso te overwegen nu Digitenne naar HD gaat. Volgens TotaalTV zelfs een mooier beeld dan via kabel of iptv.)
Je verbindt de tv met hdmi met de ontvanger.
Met het A/V kabeltje verbind je de ontvanger met je versterker (alleen rood en wit: aux in, tape in, o.i.d.) En voilà. TV kijken en geluid via je versterker. Net als eerst.
Reputatie 1
Geprobeerd werkt ook niet.. of ik zie iets over het hoofd of doe iets verkeerd.
Reputatie 1
Hallo heb een andere reciver gebruikt een Sony STRDB780 en nog werkt het niet wordt er moedelios van.
Reputatie 7
Hmm, we gaan verder zoeken. Eens zal het werken (evt. met omruil maar zover is het nog niet.) Eerst deze vragen:

Heb je wel geluid als je 'm met scart (met rood, wit én geel) op de tv aansluit? Komt er dan geluid uit de tv? Staat het volume van de box wel voldoende open?
Reputatie 1
Hij is via een hdmi aangesloten aan de tv en alles werkt echter wat ik ook probeer met kabeltjes en scart niks werkt.

Reageer