Beantwoord

Geen geluid via digitenne

Toon eerste bericht

79 reacties

Reputatie 1
Geluis is geluid 😂😂
Reputatie 7
Badge +26
Jammer dat het ook met de andere Rebox niet werkt. Voor zover ik heb begrepen zou dit ook gewoon moeten werken. Ik kan niet opnieuw met je ruilen, want dan wordt het weer een Rebox. Wat je kunt doen is het bij een KPN winkel in de buurt proberen. Als je daar met de Rebox (en alle onderdelen die er bij geleverd zijn) heengaat en aangeeft dat deze niet werkt op jouw apparatuur in verband met de audio uitgang kunnen ze je daar hopelijk een ZTE meegeven.

Ondertussen ga ik dit nog wel even voorleggen aan onze Digitennemensen, want het is wel een vreemde situatie.
Reputatie 1
Ik ben al in de kpn winkel geweest maar die weten ook geen raad en hebben mij verteld om via deze weg contact op te nemen.
Reputatie 7
Badge +10
Is er een andere rebox gebruiker "hier" die het eens wil testen ?
Reputatie 7
Badge +9
Wel jammer Erik, dat jullie niet kunnen sturen op het toezenden van een ZTE of een Rebox. Is daar nou geen oplossing voor te bedenken binnen KPN?
Reputatie 7
Heb je internet van KPN in de zaak? Dan is het zeker te overwegen om naar Interactieve TV over te stappen. Dat is dan zelfs goedkoper 😉
Los internet: 41,50 + los Digitenne € 15,50 = € 56,50
Internet/interactieve tv: € 51,50
Reputatie 7
Badge +26
Noordzee schreef:

Wel jammer Erik, dat jullie niet kunnen sturen op het toezenden van een ZTE of een Rebox. Is daar nou geen oplossing voor te bedenken binnen KPN?

Op dit moment is het zo dat voor nieuwe wisselingen (van DVB-T1 naar DVB-T2), en nieuwe klanten we een ZTE sturen, en servicewisselingen zijn Rebox. Dus ik heb geen mogelijkheid om een ZTE te sturen. Daarom stelde ik de winkel voor, die zouden (voor zover ik weet) van alles wat moeten hebben.

Ik ga even overleggen met onze Digitenneman of die hier nog een idee voor heeft.
Reputatie 1
En is er al een oplossing voor gevonden.. En in de zaak is internet via belvoordeel dus geen kpn.
Reputatie 7
Nimma schreef:

En is er al een oplossing voor gevonden..

Geluid van het televisietoestel naar de luidsprekers in de zaak?
Reputatie 1
Ja dat werkt nog steeds niet.
Reputatie 7
Badge +26
Nog geen uitsluitsel, Nimma. Kun je ons voorzien van een beetje extra informatie. En wel merk en type van alle apparaten die je probeert te verbinden, tv, versterker etc.. Dan kunnen we hier net even wat gespecificeerder gaan kijken.
Reputatie 1
Tv is LG versterker is van Sony dat was het.
Reputatie 7
Als er geen analoog audio uit de Rebox komt gaat dat niet werken.

Tenzij er een audio out (of koptelefoon aansluiting) op je LG zit. Dan kan je gewoon vanaf daar een kabeltje naar de Sony doen. Met Xite staat de TV tenslotte altijd aan.

Ik hoop dat ik niet (ook) dat probleem krijg met een Rebox. Bij mij is Digitenne nml aangesloten op een dvd/hdd-recorder. Heb dan wel analoog audio en video nodig.
Reputatie 7
Badge +26
Dank je, Nimma. Kun je ook de typenummers doorgeven? Deze staan vaak op de achterkant van het apparaat. Want dan kunnen we de specificaties erbij pakken en goed zien wat je hebt aan aansluitingen, en wat er daarmee wel en niet gaat werken.
Reputatie 1
Ik zal morgen even kijke,ik hoorde dat je in de instellingen van de rebox digitenne ook uitgang van het geluid kunt veranderen..??? Maar dat KPN dit niet mag zeggen.
Reputatie 1
Sony str-db780
Digital audio video control center
Reputatie 1

Reputatie 7
De Digitenne ontvanger heeft eigen volumeregeling. Als je het volume helemaal uit hebt, bv omdat je via de televisie (scherm) geen geluid wilt, dan komt er uit de uitgang naar de versterker ook geen geluid.
Reputatie 1

Reputatie 1

Reputatie 1
Hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Reputatie 1
Ik wil het geluid van de tv via de reciever naar de luidsprekers laten gaan niet vanuit de tv.
Reputatie 7
Sluit het bijgeleverde kabeltje aan op de mini jack "A/V out" en het rode en witte plugje op de ingang (ik neem aan AUX) waar je de vorige ook in had bij je versterker. Het gele plugje laat je daarbij onberoerd los hangen. En zorg ervoor dat het volume van de Digitenne ontvanger aan staat (volumeknop op de afst.bed.) bij voorkeur gewoon maximaal en niet meer aankomen.

Zet met de afst.bed. van de televisie zelf daar apart het geluid op 0.
Reputatie 1
Ok ga ik proberen.dankje
Reputatie 1
Peter het werkt ik heb echter een mini jack van thuis meegenomen met twee ringen en het werkt dank iedereen voor de moeite en info.
Groet Rob.

Reageer