Beantwoord

Geen NPO 1,2 en 3

  • 9 July 2019
  • 7 reacties
  • 192 keer bekeken

Ook ik heb sinds vandaag geen ned 1 w en 3 meer.
Wat kan ik doen.
icon

Beste antwoord door Noordzee 16 July 2019, 19:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Hennie,

Vandaag is de overgang naar het nieuwe Digitenne doorgevoerd.

Wat voor type ontvanger heb jij?
Heb je al een nieuwe opdracht zenders zoeken gedaan?

Als je een nieuwe FTA-ontvanger hebt, is de kans groot dat het opnieuw zenders zoeken de oplossing is.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @henniereulink, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Ik ben, net als Noordzee, benieuwd of het weer werkt nadat je opnieuw zenders hebt gezocht en dat het te maken heeft gehad met de omzetting. Zou je even willen laten weten of dat inderdaad zo is? Indien opnieuw zenders zoeken niet heeft geholpen gaan we verder kijken. Wil je in dat geval je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s) en aangeven of je ook een foutcode krijgt?
Reputatie 7
Badge +28
@henniereulink

Zijn de problemen al opgelost?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @henniereulink, ook ik ben benieuwd of je alweer televisie kan kijken! Wil je het even laten weten? 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@henniereulink

Nog een laatste tip: Mogelijk keek je alleen maar naar NPO 1/2/3 en heb je geen abonnement op Digitenne.

Dan heb je eigenlijk twee mogelijkheden om de oude situatie weer te herstellen:
Koop een nieuwe TV die geschikt is voor DVB-T2 h.265 / HEVC. Want op oudere TV's ga je niet meer rechtstreeks naar de NPO kunnen kijken.

Veel goedkoper is om alleen een losse ontvanger te kopen. Deze ontvanger heb ikzelf en werkt prima:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver/dp/B018JZR6E0
Reputatie 7
Badge +21
@henniereulink, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Ik ga er vanuit dat je inmiddels alle zenders weer kan ontvangen en zien! Zo niet, dan weet je ons te vinden 😉
Reputatie 7
Badge +28
@henniereulink

Welke nieuwe ontvanger heb je aangeschaft? Of zijn de problemen met de Digitenne-ontvanger inmiddels opgelost?

Reageer