Beantwoord

Geen NPO zenders op TV met DVB-T2 tuner

  • 30 September 2019
  • 5 reacties
  • 437 keer bekeken

Beste KPN medewerker(ster)

Ik heb een Lenco TV met DVBT en DVBT-2 tuner, tot voor kort werden de NPO zenders uitstekend ontvangen en weergegeven op basis van Free to Air. Wij zijn op vakantie geweest en bij terugkomst blijkt dat alleen de zenders met een "sleuteltje"worden opgeslagen. Geen NPO 1,2,3

Waarom werkte het eerst uitstekend en nu niet meer? Hoe gaan wij dit oplossen zonder kastje en KPN abonnement?

Met belangstelling zie ik uw oplossing tegemoet,

Lenco
icon

Beste antwoord door Noordzee 1 October 2019, 18:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Lenco,

Er zijn momenteel veel frequentiewijzigingen. De oplossing is om even opnieuw zenders te zoeken.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Lenco, welkom bij ons.

Er zijn momenteel veel frequentiewijzigingen. De oplossing is om even opnieuw zenders te zoeken.

Heeft dit geholpen? Zo niet, wat voor Lenco tv is dat precies? Ondersteunt deze tv H.265 en/of HEVC?
Beste Noordzee/ en Alex P,

Hartelijk dank voor de reactie. Het betreft een Lenco model LED 1922. Het opnieuw zoeken naar zenders geeft geen oplossing. Het valt mij wel op dat - afhankelijk van de plaats van de antenne - er of helemaal geen of slechts een paar TV en radio + 3 data zenders worden gedetecteerd.

2 maanden geleden werden alle zenders goed ontvangen. Ik krijg sterk de indruk dat de sterkte van het uitgezonden signaal minder is geworden. Hier in Dronten is de dekking van het GSM signaal uiterst slecht.
Enig verband?

De H.265 en HEVC normering is mij helaas niet bekend. Met vriendelijke groet, Lenco
Reputatie 7
Badge +28
OK Lenco,

Jij hebt de mogelijkheid om te kijken naar het signaal van de zendmasten van Lelystad (kanaal 26) of eventueel Zwolle (kanaal 22) . Bij allebei zijn er de laatste maanden geen frequentiewijzigingen geweest. Van welk kanaal had je eerst ontvangst?

Ik vermoed dat je wel een verbetering kunt behalen door een andere antenne te gebruiken. Een buitenantenne is zeker aan te raden. Als je een echt goede wil, kun je gaan voor de Funke YagiNX.
Meer info over antennes vind je in dit topic.

Wat gebruik je nu voor type antenne?
Beste Noordzee,

Ik kijk nu met een ouderwets "strijkijzer"zonder versterker. Ik stap over naar de aanbevolen buitenantenne.
Omdat de TV in de caravan is (gaat nu naar de stalling) krijgt het onderzoek volgend voorjaar zijn vervolg.

Nu bedankt voor de adviezen,

met vriendelijke groet,

Lenco.