Beantwoord

Geen ontvangst digitenne

• 8 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 976 keer bekeken

Op mijn boot gebruik ik digitenne met een CI insteekkaart (2012). Sinds kort ontvang ik echter helemaal niets meer. Ik heb hierop, in de veronderstelling dat het daar aan ligt, een nieuwe antenne besteld (funke v5, had liever een buiten antenne maar die kon ik niet vinden op KPN.com) welke ik vandaag ontvangen heb. Alleen het probleem is nog niet opgelost, na het lezen op het forum denk ik dat het de insteekkaart of verdeelplug (meest waarschijnlijk lijkt het) is. Hoe kan ik die vernieuwen?
icon

Beste antwoord door Maaike_ 11 augustus 2017, 12:47

St3phan heeft inmiddels via een privébericht laten weten dat hij contact gezocht heeft met de klantenservice, zij sturen hem een nieuwe powerinserter toe.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Je zegt een boot. Doe je wel regelmatig een zenderscan? De frequenties zijn zo'n beetje per provincie anders. Dus als je van prov. Groningen naar prov. Friesland vaart en je doet niks ontvang je in Friesland niks tot je opnieuw de zenders scant. (eerst fabrieksreset doen voor een zenderscan)

De NPO zenders zou je sowieso moeten krijgen. Die werken ook zonder insteekkaart/ smartcard.

De Funke V5 is ook buitenantenne. Maar alleen met de buitenmontageset, omdat ie dan ook waterdicht is.
Brandt het lampje op de antenne wel, ofwel werkt de power inserter wel / nog?
Hoi Peter,

uiteraard doen we na elke tocht een nieuwe kanalenscan. Het lampje brand niet van de power inserter het lijkt er dus op dat die de boosdoener is.

Zal het extra pakket bestellen om de funke v5 waterdicht te maken. We hadden eigenlijk gehoopt dat bij een nieuwe antenne ook een keuze inserter zat.

Gr,
Stephan
Reputatie 7
De power inserter wordt eigenlijk alleen i.c.m. de "insteekkaart" (CI module) geleverd. Antenne wordt zonder montageset / power inserter geleverd.

De montageset voor antenne buiten kan je via de eerdere link aanschaffen.

Power inserter kan via een KPN moderator, maar dan is 't even wachten tot één van hen aan dit topic toe komt. Is ook te krijgen via betere electronicahandel.
Reputatie 4
Goedemorgen St3phan, welkom bij het KPN Forum :)

Ik zie dat PeterG je deels al van antwoord voorzien heeft, een nieuwe powerinserter kan ik voor je regelen. Heb je deze nog nodig of heb je er inmiddels zelf een gekocht?
Als je hem via mij wilt bestellen, zou je dan op mijn privébericht willen reageren?
Dan ga ik het voor je regelen! :)
Reputatie 4
St3phan heeft inmiddels via een privébericht laten weten dat hij contact gezocht heeft met de klantenservice, zij sturen hem een nieuwe powerinserter toe.

Ik woon in Friesland, Op mijn slaapkamer gebruik ik digitenne van KPN.
Ik heb een ontvangst van 100% maar ontvang wel 1 2 3 Veronica België sportzenders . Maar RTL 4 5 7 en SBS
doen het niet dan krijg ik de melding dat
ik de antennestand moet veranderen!
maar ik heb 100% ontvangst ?
Reputatie 7
Die 100% is wat ie aangeeft van de frequentie die ie net op dat moment ontvangt. Er zijn nog 4 frequenties w.o. die met genoemde zenders.

Als je maar een deel van de betaalzenders krijgt komt dat altijd door de antenne-opstelling (richting, hoogte, buiten/binnen, gewapend beton in de woning/flat, dubbel glas met coating e.d.) Experimenteer daar een beetje mee.

Reageer