Beantwoord

Geen ontvangst digitenne

  • 7 March 2019
  • 8 reacties
  • 125 keer bekeken

Ik krijg alleen nog ned 1-2-3
icon

Beste antwoord door Bart_ 21 March 2019, 14:45

Bekijk origineel

8 reacties

Woon je in een regio die reeds naar de nieuwe standaard omgezet is en heb je nog geen andere ontvanger van KPN ontvangen of heb je niks met KPN maar geen geschikte TV meer?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Hansvideo Dat is bijzonder vervelend. Ik vermoed dat het te maken heeft met de problemen die in dit algemene topic worden besproken. Zoals Jan al ook al vraagt: heb je recentelijk een nieuwe Digitenne-ontvanger in huis gehaald? Ik kijk graag mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het CAS ID-nummer van je ontvanger? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Hansvideo Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Is het probleem inmiddels opgelost? Ik hoor het graag als ik nog iets voor je kan doen.
Hallo, sorry voor mijn late reactie. Ik was een paar dagen weg. Ik heb 2 digitenne ontvangers maar die staan in N-holland in mijn vakantie huisje. Zelf woon ik in Gelderland. Ik zal zsm het CAS id nummer naar u sturen als ik daar ben.
Mvgr Hans .
Reputatie 7
Badge +20
Dat geeft niks! Ik lees het graag!
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Hansvideo Ik was nog even nieuwsgierig of je het CAS-ID al achterhaalt had. Laat het weten als ik iets kan doen!
Hallo Bart, het gaat om de volgende CAS nummers:
(...)
Alvast bedankt!!
Grtz Hans
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Hansvideo Dank voor de update! Ik heb allebei de ontvangers nagelopen en een refresh gegeven op het netwerk. Nu de vraag aan jou:

Speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor voor bouquet 5, waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Reageer