Beantwoord

Geen ontvangst Digitenne in Vlagtwedde

  • 17 April 2023
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

ik sta op een camping in vlagwedde en heb geen bereik met Digitenne hoe los ik dit op 

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 April 2023, 07:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @gerritels ,

Vlagtwedde ligt ruim buiten het ontvangstgebied van Digitenne. Normaal gesproken ga je daar geen ontvangst krijgen van de Nederlandse zenders. Tenzij je een antenne plaatst op een twintig meter hoge mast. Je hebt mogelijk wel ontvangst van de Duitse zenders. 

Zie ook deze (oude) dekkingskaart van Digitenne:

 

Reputatie 2

Hallo.

Ik woon in de omgeving van Vlagtwedde en kan hier Digitenne prima ontvangen. Ik weet niet welke antenne je gebruikt, maar als je een richtingsgevoelige buitenantenne met versterking gebruikt zou je in Vlagtwedde Digitenne moeten kunnen ontvangen. Mijn ervaring is, dat ontvangst via de zender in Hoogersmilde het beste resultaat geeft.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo.

Ik woon in de omgeving van Vlagtwedde en kan hier Digitenne prima ontvangen. Ik weet niet welke antenne je gebruikt, maar als je een richtingsgevoelige buitenantenne met versterking gebruikt zou je in Vlagtwedde Digitenne moeten kunnen ontvangen. Mijn ervaring is, dat ontvangst via de zender in Hoogersmilde het beste resultaat geeft.

Dat is natuurlijk fijn om te lezen.

De gemiddelde campinggast zal echter niet zo'n antenne hebben. 

@gerritels 

Wil je zo'n antenne aanschaffen? Dan adviseer ik jou deze:

 https://digitennes.nl/antennes/478-rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80km-8717056977386.html

Maar dan nog zul je die antenne waarschijnlijk op een wat hogere plek moeten zetten in Vlagtwedde. En inderdaad goed uitrichten richting Smilde.

 

Reputatie 2

Hallo.

Mijn antenne staat op ca. 3,5 meter.

Denk er om bij het uitrichten, dat de zender verticale polarisatie heeft. De antenne moet dus gemonteerd worden als op de foto.