Beantwoord

Geen ontvangst nieuwe Digitenne tuner (DVB-T2)

• 10 december 2018
  • 11 reacties
  • 496 keer bekeken

Nieuwe digitenne aangesloten. Geen ontvangst. Nooit eerder problemen gehad. Nu ook nieuwe antenne, maar dat maakt niet uit. Al drie keer gebeld en tien keer alles geprobeerd. Alles is goed aangesloten. Wil graag een monteur want heb al weken geen TV. Kreeg te horen dat dat niet mogelijk is. Niet blij!
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 14 december 2018, 16:44

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens NicB. Goed nieuws, jij hebt glasvezel thuis. Gefeliciteerd! 😃 Ik zie dat je daar nog niet op bent aangesloten. Ik kan dat kosteloos voor je omzetten. Je kunt dan ook met gemak over op Interactieve TV. Daarnaast is je internetverbinding een stuk sneller en alle diensten stabieler. Ik adviseer je om dan dit pakket te nemen: Internet en TV met 2 HD tv-ontvangers. Ik hoor graag van je 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Hoi NicB,

Vervelend dat je geen TV kan kijken!
Om jou te helpen wil ik een paar dingen weten:

In welke plaats woon je?
Gebruik je een buitenantenne, b.v de Funke V5?
Zie je wel een signaal op het installatiemenu of zie je het installatiemenu ook niet op je TV?
Gebruik je een HDMI-kabel of een scart?
De Bilt.
Binnenantenne
Wel een installatiemenu. Antennesignaal 0%.
HDMI-kabel.
Reputatie 7
Badge +12
OK, hier kan ik wat mee.
In De Bilt moet een goede ontvangst mogelijk zijn. Wel is de ontvangst van het nieuwe Digitenne moeilijker dan met de oude ontvanger. Dit is op te lossen door een betere plek van je antenne. Probeer is wat andere plekken voor de antenne. Zet de antenne zo hoog mogelijk. De richting van de antenne is ook belangrijk. Een beetje draaien kan ook helpen.

Nog beter is om jouw antenne buiten te plaatsen. Je schrijft dat je een nieuwe antenne hebt, ik ga er vanuit dat dat de Funke V5 is. Daar is een montageset voor:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Je schrijft dat alle kabels goed vast zitten. Toch nog even een opmerking voor de zekerheid. De antenne moet achterin de nieuwe Digitenne-ontvanger gestoken worden, dus niet rechtstreeks in jouw TV.

Als je jouw antenne verplaatst heb, kan je de hele installatie opnieuw doen. Begin dan met terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Ga daarna zenders zoeken via de optie Uitgebreid zoeken.

Succes, 👍🏼
Reputatie 7
Badge +14
Hallo NicB, welkom op het KPN forum 🙂 Ik kan mij goed voorstellen dat je niet blij bent als je geen ontvangst hebt op je nieuwe tuner voor Digitenne. Ik zie dat Noordzee je al erg veel nuttige informatie en tips heeft gegeven, cool! 🙂 Ik ben erg benieuwd, is het gelukt?
Helaas, niets helpt. Dank aan Noordzee, maar ook buiten geen ontvangst
Ik heb er nu echt genoeg van. Graag een PKN-monteur en anders sluit ik een contract bij een andere maatschappij.
Reputatie 7
Badge +12
Ik begrijp jouw radeloosheid.

Er moet iets stuk zijn. In De Bilt zou je met een binnenantenne al ontvangst moeten hebben, maar met een buitenantenne werkt het 200% zeker.

Mogelijk is jouw ontvanger defect. Verder kan ik je (_op afstand_) niet helpen. @Nadia gaat hier vast met een goede oplossing komen.
Reputatie 7
Badge +14
Zeer begrijpelijk NicB, ik help je graag! Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Aangevuld!
Reputatie 7
Badge +14
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens NicB. Goed nieuws, jij hebt glasvezel thuis. Gefeliciteerd! 😃 Ik zie dat je daar nog niet op bent aangesloten. Ik kan dat kosteloos voor je omzetten. Je kunt dan ook met gemak over op Interactieve TV. Daarnaast is je internetverbinding een stuk sneller en alle diensten stabieler. Ik adviseer je om dan dit pakket te nemen: Internet en TV met 2 HD tv-ontvangers. Ik hoor graag van je 🙂
Dankjewel Nadia. Ik heb via je link Internet en TV alles ingevuld en een datum vastgelegd voor de monteur. Is het dan in orde?
Reputatie 7
Badge +14
Hallo NicB, dat heb je perfect gedaan. Ik zie dat er na de kerstdagen meteen een monteur komt. Je verbinding wordt dan van ADSL (max 16 Mbit/s haalbaar) overgezet naar Glasvezel (tot wel 500 Mbit/s haalbaar)! Dat is een enorme vooruitgang 😃 Ik ga er vanuit dat je er erg content mee zal zijn. Ik hoor graag van je als alles is overgezet, ben erg benieuwd naar je ervaring.

Reageer