Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Geen ontvangst publieke zenders

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Sinds kort heb ik weer de digitenne in gebruik en sinds een aantal dagen ontvangt hij de NPO-zenders niet meer. Eerst deed hij dit wel.

Dus ik ontvang wel alle commerciele zenders, maar NPO 1, 2 en 3 en alle radiozenders die daarbij horen ontvang ik niet. 

Als ik hem opnieuw wil installeren vind hij nog maar 12 televisiezenders, dus daar heb ik niets aan.

Admin: bericht verplaatst naar juiste board

9 Reacties

Reputatie 7
Heb je uitsluitend Digitenne of als extra? Bij bv satelliet, kabel of iTV.

De plaats van de antenne, en soms ook richting, is in grote delen van het land belangrijk.

In ong. de helft van het land kan je af met een binnenantenne, best bij het raam en zo hoog mogelijk. Liefst een raam in de richting van de zendmast (zie dit overzicht; iets scrollen). Zet de antenne i.i.g. niet vlak bij de televisie, deze stoort het signaal. Ook niet de antenne bovenop het Digitennekastje.

Belangrijk: brandt het lampje op de antenne?

Dank voor je reactie. Wij hebben enkel digitenne.

Het lampje op de antenne brandt gewoon.

Het gekke is dat we eerst wel gewoon alle zenders konden ontvangen en de laatste dagen dus alleen de publieke omroep niet meer.

Dus het lijkt mij niet de het de plaats van de antenne is die hier de boosdoener is...

Reputatie 7
Welk type ontvanger is het eigenlijk? (staat a.h.g.i. op de voorkant)

Je hebt dus ALLE zenders behalve Publieke Omroep?

NPO 1, 2 &3 en de publieke radiozenders ontvang ik niet. De rest dus wel ja.

De ontvanger is het type SMT-1100TP, een personal recorder 80. Een oude versie van de digitenne.

Reputatie 7
Die is wel een beetje antiek. Helaas worden er al jaren geen recorders meer verkocht of verhuurd voor Digitenne. Dus vervanging met opnamemogelijkheid wordt lastig.

Enige wat ik op dit moment met het huidige apparaat nog kan verzinnen is instellen met antenne op goede ontvangstplek. Dus niet midden in de kamer of bij een dichte muur. Er is voor opzoeken v.d. zenders namelijk een beter/meer signaal nodig dan voor gewoon kijken.

Mijn moeder woont in Gelderland. Als ze daar de antenne op de begane grond in de vensterbank zet heeft ze ook maar zo'n 12 zenders. 1½ meter hoger wel alles maar maar net (met beeldhaperingen). Met buitenantenne is de ontvangst prima en heeft ze daar zelfs enkele Duitse zenders.

Je hebt sinds kort je Digitenne weer in gebruik en niks anders. Daarvoor geen televisie?

Als interactieve tv van kpn geen alternatief is is kabel of schotel dat bij jou?

Dank voor de moeite!

Voor die tijd bij een andere provider gezeten maar daar niet meer tevreden over.

momenteel wordt er glasvezel aangelegd dus proberen we de tussentijd te overbruggen door middel van het gebruik van de digitenne.

Ik ga je tips uitproberen, hartelijk bedankt

Reputatie 7
Badge +26
Hoi LSWK,

Welkom op het forum, leuk dat je er bent 🙂 Peter heeft al veel zinnige dingen gezegd. Waar ik verder nog aan denk is het volgende:

Zenders bij Digitenne zijn verdeeld over een vijftal groepjes (bouquetten). Bouquet 2 t/m 5 bevatten alle commerciële zenders en zijn door het hele land gelijk. Bouquet 1 heeft alle NPO zenders, zowel TV als radio, plus de regionale omroep. Hier zijn dus twaalf varianten van. Het kan zijn dat er een probleem is rondom dat bouquet en dat je tuner deze misschien niet goed binnenkrijgt. Ervaar je ook dat je de regionale omroep niet kunt zien?

Reputatie 7
Zit je in de provincie Groningen en heb je de zwarte Rebox ontvanger? Stel dan (ja echt waar) provincie Limburg in bij automatisch scannen.

Soms is het Publieke Omroep Pakket van een aangrenzende provincie beter te ontvangen. De frequentie kun je evt. ook handmatig instellen. Onderstaande frequenties zijn incl. NPO zenders.

Publieke regionale TV zenders: (service ID: 1104)
* Provincie Brabant: Omroep Brabant TV - (kanaal 30) - free to air
* Provincie Drenthe: RTV Drenthe - (kanaal 60) - free to air
* Provincie Flevoland: Omroep Flevoland - (kanaal 26) - free to air
* Provincie Friesland: Omrop Fryslan - (kanaal 32) - free to air
* Provincie Gelderland: Omroep Gelderland - (kanaal 42) - free to air
* Provincie Groningen: TV Noord - (kanaal 46) - free to air
* Provincie Limburg: L1TV - (kanaal 54) - free to air
* Provincie Noord-Holland: RTV Noord Holland - (kanaal 39) - free to air
* Provincie Overijssel: TV Oost - (kanaal 22) - free to air
* Provincie Utrecht: RTV Utrecht - (kanaal 50) - free to air
* Provincie Zeeland: Omroep Zeeland TV - (kanaal 54) - free to air
* Provincie Zuid Holland (noord): TV West - (kanaal 52) - free to air
* Provincie Zuid Holland (zuid): TV Rijnmond - (kanaal 21) - free to air

Bronnen: http://radio-tv-nederland.nl en Medianieuws .

Het verplaatsen van mijn simpele antennetje aan mijn sony bravia kdl32-w655 (direct, zit dvb-t in toestel) van binnen naar buiten heeft mij van 12 zenders naar 62 gebracht incl publiek en regio

Antenne is van simpel chinees dvb-t/fm/dab usb stickje (ezcap)

Reageer