Beantwoord

Geen RTL en SBS, wel signaal

  • 18 July 2019
  • 12 reacties
  • 168 keer bekeken

Badge
Ook hier in Zandvoort al meer dan een week geen RTL en SBS. Ook al uren bezig geweest met de antenne te verplaatsen maar geen enkele nut.
jammer dat er in dit topic geen enkele oplossing geboden wordt? Als zoveel mensen er last van hebben dan moet er inmiddels toch een oplossing zijn? Maar wellicht als we allemaal stoppen met betalen komt de oplossing wel?
mocht iemand een oplossing hebben gekregen, graag delen hier dan. Dank u!

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 22 July 2019, 10:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Zandvoort-strand

Even een paar tips:

  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk, als het even kan voor een raam.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Badge
Dank voor de tips, maar allemaal al tig keer geprobeerd. Signaal is 100%
Reputatie 7
Badge +28
Zoek dan handmatig op RF-kanaal 49.

Als je 100 % ontvangst hebt, dan moet je ontvangst krijgen op die frequentie.
Reputatie 7
Badge +28
Op 17 september 2019 wordt de frequentie aangepast naar kanaal 32, Je gaat merken dat de ontvangst dan beter gaat lukken.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Zandvoort-strand, welkom! Het is wat lastiger bij de nieuwe antenne om deze goed af te stellen, dat is absoluut waar. Het zou echter wel gewoon moeten werken. Waar heb je de antenne staan? Kan je 'm nog hoger plaatsen? En welke antenne heb je? Is dat wel de V5?
Badge
Kun je mij aangeven hoe ik kan zien welke antenne ik heb?
Reputatie 7
Badge +28
Kijk eens even in dit topic:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

Dit topic heb ik onlangs speciaal voor dit soort vragen geschreven.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je naar het topic kunnen kijken, @Zandvoort-strand? Als je geen V5 hebt, vul dan even je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), dan stuur ik je die toe.
Badge
Ik heb mijn profiel aangepast, ik zou graag een nieuw antenne ontvangen.
Reputatie 7
Badge +28
Ik tag @Marcia_ nog even voor de zekerheid, want je hebt per abuis het topic afgesloten.
Reputatie 7
Badge +30
Teamwork! De nieuwe antenne komt binnen twee werkdagen! Laat je nog even weten of het nu wel werkt?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik ga ervan uit dat het helemaal in orde is. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je ons te vinden!