Beantwoord

Geen RTL zenders op 1 ontvanger

  • 8 March 2019
  • 8 reacties
  • 173 keer bekeken

Ik heb op 1 ontvanger geen rtl zenders. Op de anderen wel. De ontvanger heeft al een software update gehad, maar nog steeds niks. Het kan geen storing bij rtl zijn want het is maar bij 1 ontvanger. De omzetting is pas op 12 maart, dus daar ligt het ook niet aan. Maar waar dan wel aan????
icon

Beste antwoord door Susan_ 13 March 2019, 10:49

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Ann-Louise, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Wat irritant dat je op één ontvanger niet alle zenders kan zien.. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik kijk graag met je mee hoe dit precies komt.

Allereerst ben ik benieuwd of je na die software update ook opnieuw handmatig zenders hebt gezocht. Welke melding krijg je precies, op het moment dat je naar een RTL zender wil gaan?

Wil je daarnaast het CAS-ID nummer toevoegen van de ontvanger waarmee je de problemen ervaart? Dit kan bij persoonlijk opmerkingen in jouw Forum profiel. Daar kan je ook jouw postcode + huisnummer en klantnummer even invoeren, gegevens die ik nodig heb om je te kunnen helpen hierin 😉
Hoi, vanmorgen deden ze het weer allemaal. Ik ben bang dat het of een storing is geweest of het slechte weer. De andere zenders waren nl ook niet denderend. Ik merk wel dat het, sinds we de nieuwe ontvangers hebben, wel slechter is geworden. Ontvangst slechter en traag met zappen. Heel vaak meldingen van geen digitenne en alle foutcodes die er zijn tussendoor. Ik ben benieuwd of het na de omschakeling van 12 maart beter zal worden.

Nu kijk ik even en is het weer bagger helaas.
het casnummer is *
De andere is wel goed.
oh ja, ik heb gisteren de zenders opnieuw gezocht. Volgens het beeld had hij 54 tv zenders gevonden, maar volgens de tv gids waren het gewoon 32. Maar geen van de RTL zenders hadden beeld en de rest belabberd.

*Admin: CAS-ID nummer verwijderd i.v.m. privacy.
Ik heb net de ontvanger gewisseld. Niks. Dus het ligt niet aan de ontvanger maar aan de antenne. Nu daar iets mee gaan proberen dan maar.
Ik snap het niet meer. We hebben alle kanten al
gehad, andere antenne erop. Nu schommelt het tussen 0% signaal en 100. De hele tijd schommelen maar weinig beeld.
Reputatie 7
Badge +21
@Ann-Louise, bagger dat het niet beter wordt 😞 Echter, heb ik aan alleen het CAS-ID nummer niet zoveel.. Zou je ook jouw postcode + huisnummer kunnen noteren in het profiel? Dan kan ik namelijk kijken of er een storing (is geweest) of dat dit echt door het onstuimige weer komt (wat helaas heel goed het geval kan zijn).
Hoi Susan,

postcode is * Schijndel. Het beeld was gisteren weer 100% nadat ik wat aan de kabel van de antenne gerommeld had. Op dit moment is het beeld weer slecht maar het weer gaat hier nu ook gruwelijk tekeer. Dus ik vermoed dat nu het weer de boosdoener is en afgelopen week een los draadje in de antenne aansluiting.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +21
@Ann-Louise, het weer helpt inderdaad de laatste paar dagen niet mee. Wind en vooral regen kunnen heel goed de boosdoener zijn. Is het met de antenne inmiddels opgelost? Op het moment dat je trouwens de antenne binnen hebt hangen, en deze graag buiten wil monteren, kan ik een montageset (en indien nodig de 'nieuwste Funke V5) opsturen. Het is namelijk goed mogelijk dat je buiten meer ontvangst hebt dan binnen. Wil je laten weten of je dat nog wil proberen?
Reputatie 7
Badge +21
@Ann-Louise, ik heb geen reactie meer gehad. Is het de afgelopen dagen beter geworden (met veel wind, dat wel..)? Ik hoor graag of je nog een nieuwe antenne wil proberen 😉

Reageer