Beantwoord

Geen rtlzenders plus sbs6

  • 5 April 2019
  • 10 reacties
  • 335 keer bekeken

Reputatie 1
Wij kunnen geen rtlzenders en sbs6 zenders ontvangen.

Van alles geprobeerd. Inmiddels nieuwe tv ontvanger buitenantenne en buitenkabel. Abonnement staat op ja.

Uitgebreid zoeken helpt niets en bij handmatig zoeken 0 signaal.

Buren op de camping hebben wel alle zenders. Vorige week wij ook nog. Antennes zijn gelijk gericht. Moedeloos wordt ik er van.

Vorige week al 3 x de helpdesk gebeld.

HELP wat nu?
icon

Beste antwoord door Noordzee 6 April 2019, 13:28

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Roelof,

In welke plaats staat de camping?

Wil je het volgende proberen?
  1. Ontvanger van de stroom af
  2. Daarna weer aandoen.
  3. Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen. Daarmee reset je de ontvanger.
  4. Kijk of er een software-update is. Zo ja , dan die uitvoeren.
  5. Geef een opdracht voor uitgebreid zenders zoeken.
  6. Kijk in het menu naar de signaalmeter en ga dan is wat uittesten met het draaien van de antenne. Uiteraard de antenne zo hoog mogelijk plaatsen.
Reputatie 1
Uitgevoerd maat helpt niets.

Bik uitgebreid zoeken staat het signaal op 0 en zodra ik laat zoeken begint met 100% maar wisselt bij zenders van 48% naar 0. Alleen de rtlzenders en sbs6 kunnen we niet ontvangen.
Software update is al gedaan
Reputatie 7
Badge +28
In welke plaats ligt de camping? Want dan ik een betere reactie geven....
Reputatie 1
Ik weet dat in deze postcode digitenne volgens de site slecht te ontvangen is. Meerdere campinggasten kunnen alle zenders wel ontvangen. Ook onze buren
Zelfde antenne en richting is gelijk
Reputatie 7
Badge +28
Zonder locatie blijft het lastig antwoorden. Mocht je in Brabant zitten?, daar volgt nog een frequentiewissel voor deze zenders. Dat gaat verbetering opleveren.

En anders blijft het moeilijk in een gebied waar officieel geen ontvangst mogelijk is.

Wat ik nog als laatste tip voor je heb:
Zorg dat de ontvanger niet bij andere storingsbronnen in de buurt staat, zoals b.v een DVD-speler of een radio. De ontvanger kan het beste helemaal vrij staan. Ook de antennekabel moet uit de buurt van storingsbronnen blijven....
Reputatie 1
Gen, ik had de plaats en postcode al beantwoord.
Oldeouwer 8515 cb

Er hangt wel een wifi antenne dichtbij. Kan deze ook het ontvangst beïnvloeden? Vorige week hadden wij nog wel de rtlzenders
Reputatie 7
Badge +28
Ja, ook een wifi-antenne kan de boel verstoren. Probeer de antenne is wat te verplaatsen.
Reputatie 7
Badge +28
En probeer anders handmatig de kanalen 36 en 46. 36 is Zwolle en Lelystad. 46 is Smilde en Leeuwarden.
Reputatie 1
Antenne verplaatst en hoger gezet. Nu de rtlzenders wel en de rest niet meer
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat de antenne nu hoger staat. De RTL-zenders ontvangen kan dus wel!

Geef nu weer een nieuwe opdracht uitgebreid zenders zoeken. En als het resultaat dan nog niet naar wens is de antenne een klein stukje draaien. Net zo lang doorgaan tot je het perfecte resultaat hebt.

Reageer