Beantwoord

Geen signaal

  • 16 February 2021
  • 49 reacties
  • 401 keer bekeken

Reputatie 3

Goedendag, kunnen jullie mij met het volgende helpen; mijn moeder heeft, sinds haar verhuizing naar een verzorgingstehuis, digitenne van KPN. Dit heeft al met al een maand of vier geduurd, maar dat nu ter zijde….…

Ik kom elke maandag bij haar en dan zegt zij dat de tv ‘geen signaal’ aangeeft. Elke maandag trek ik een stekkertje uit het kastje en dan is er weer beeld. Mijn moeder dementeert (en is sowieso a-technisch...), dus deze handeling kan ik haar niet leren. De briefjes waar ik dit dan toch maar voor haar opschrijf verdwijnen ook. Dit wil dus zeggen dat ik dit elke maandag moet doen, maar erger, dat mijn moeder die dag erop misschien alweer geen signaal heeft en dus geen tv kan kijken. Zo is het abonnement wel heel duur!! 

Alvast bedankt voor de reacties. 

*Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 March 2021, 16:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Welk stekkertje is dat ? Plat of rond ?

Ik vermoed plat en het kabeltje gaat naar de TV ?

Dan zal het iets te maken hebben met het niet automatisch kiezen van de juiste ingang op de TV (=eigenlijk alleen monitor in dit geval).

Geef voor de volledigheid ook het merk en type vd TV ayb.

Reputatie 6
Badge +7

@Yvonne1112 bovenstaande vraag van KeesYagi gezien?

Reputatie 3

Hallo Kees en Walter,

 

Het is een rond stekkertje. Ik weet toevallig dat ie dan een soort van reset, verder geen idee. Ik kan maandag kijken of ie naar de tv gaat? De tv is van Philips, type weet ik ook niet. 😱

Ik heb zelf ook soms geen beeld, mijn tv geeft dan ‘geen bereik’ aan. Ik trek dan hetzelfde ronde stekkertje eruit en is het meteen opgelost. Bij mij komt ie uit de muur. Maar in tegenstelling van bij mijn moeder gebeurt het bij mij eens in de twee maanden ofzo. Bij haar dus minimaal wekelijks. 

 

Fijne dag mannen en groet 

Dat zal het voedingsstekkertje zijn vermoed ik, het snoertje komt van het stopcontact ?

Dan geef je op die manier het kastje een herstart. Maar wat er dan eigenlijk aan de hand is dat durf ik zo op afstand niet te zeggen.

Wie heeft er een goed idee ?

O ja, wat zou kunnen  is het aansluiten op een stekkerblok met schakelaar, samen met de tv, dan kan ze zo de hele boel uit/aan zetten. Het is dan weer de vraag of de tv automatisch de juiste ingang kiest cq vanzelf beeld gaat geven.

Reputatie 6
Badge +7

Dit is inderdaad vreemd, normaal gesproken is digitenne kastje aan → TV hdmi signaal. het lijkt wel of hij in slaapstand valt. Zet ze hem 'savonds uit na TV kijken (via de afstandsbediening) of zet ze alleen de televisie uit?

Je kan de Digitenne eens helemaal terug resetten op fabrieksinstellingen:

1/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening)
2/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken (menu uitgebreid zoeken).

 

 

 

 

Zou dit een geval zijn van uitgaan na zo veel tijd geen bediening ? Die vraag is hier al vaker langs gekomen en er is niet aan te doen, niet in te stellen dus.

In dat geval, mogelijkheden :

Schakelklok er op die (ergens in de nacht) de boel een kwartier spanningsloos maakt.

Een bewegingsmelder met lange tijdvertraging, zo’n ding uit een bouwmarkt op een plankje met stopcontact en stekker er aan.

 

Of, een losse ontvanger kopen (verder geen kosten) die niet nvvt uit gaat, maar dan kun je alleen de  NPO’s en regionaal zien. Welk merk/type dat zou kunnen zijn dat weet ik niet.

Reputatie 6
Badge +7

@Yvonne1112 Ik zie nu dat je een standby tijd kan instellen op de Digitenne ontvanger (via menu beeldscherminstellingen):

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/instellingen/beeldscherm-instellingen-aanpassen/3

 

Deze zou dus uit moeten zijn, staat hij bij je moeder op een tijd?

 

O aha, dan heb ik dat blijkbaar verkeerd begrepen cq onthouden, maar, mooi, ik ben benieuwd.

Zou dit met een update van die ontvanger veranderd zijn ? Ik heb die ontvanger ook maar gebruik ‘m nooit, ‘kzal ‘m nog eens aanzwengelen om te kijken.

Die standby timer is een sleeptimer. Is dus altijd uit, tenzij je 'm een keertje instelt. Daarna gaat de ontvanger weer aan met die timer op uit.

Nou je het zegt . . .

Dat had ik er niet uitgehaald maar ik ben bang dat het zo is inderdaad.

Reputatie 3

Hallo iedereen,

 

ontzettend bedankt voor het meedenken en de reacties! Ik ga kijken naar de stand-by tijd. Dit klinkt erg aannemelijk. 

Als dit het is, dan laat ik dat weten. A.s. maandag ga ik ‘sleutelen!’

 

Hartelijke groet

Reputatie 3

Moet toch het volgende even kwijt Walter… mijn broer heette Walter en bij jou staat ‘slimmerik’. Mijn broer had een iq van 185…! 

Zou bijna denken dat mijn Walter even terug is en mij helpt...

Reputatie 6
Badge +7

Zie het forum maar als 1 grote familie :-)

Als er nog vragen zijn maandag dan horen we het wel.

Als het trouwens een kastje type ZXV7200 is, dan zit er naast dat stekkertje een aan/uit schakelaar. misschien makkelijker dan stekker uit/in.

 

Reputatie 3

Hallo lieve helpers,

Ik heb maandag de instellingen gecontroleerd, maar dat is allemaal goed ingesteld. Ook had zij nu beeld. Een toevalstreffer. Er zit niets anders op, denk ik, dan te hopen dat zij bijna dagelijks beeld heeft (anders is het leven pas echt saai…!) en dit elke maandag even te controleren. 

Fijne dag! 

Reputatie 6
Badge +7

Nou ja, vreemd geval.

Misschien een korte instructie op het Digitenne kastje leggen voor het verzorgend personeel in geval van geen beeld.

Mijn vrouw werkt als verzorgende in een verpleeghuis en daar doen ze dit soort acties ook. Zij werken daar voor je moeder en als jij er alles aan gedaan hebt om het werkend te krijgen zullen ze je er niet op aankijken. Het is ook in hun voordeel.

Reputatie 3

Hoi Walter,

Tja, zal kijken of zij daar voor in zijn…

Digitenne geeft sowieso best veel problemen. Dat is vooral lastig voor dementerenden! 

Fijne dag 🙋🏼‍♀️

Reputatie 3

Goedemiddag iedereen,

 

Ik ga mij toch echt afvragen waar KPN mee bezig is… klanten gek maken? 

Nadat er ontzettend veel fout is gegaan met het telefoonabonnement van mijn moeder -zie “vast bellen in verzorgingstehuis”- hebben we nu weer probleem na probleem met digitenne. Sinds mijn laatste reactie hierboven had mijn moeder geen beeld meer. Dat heb ik inmiddels opgelost, telefonisch met een zeer kundige medewerker middels de “source”knop. Toen het leek opgelost te zijn, kreeg ik een mail waarin staat dat er wijzigingen hebben plaatsgevonden. Er verschenen weer vraagtekens boven mijn hoofd en heb deze mail genegeerd. Daarna bleek echter dat mijn moeder alleen nog NPO 1, 2 en 3 heeft. Hoe krijgt KPN dit toch voor elkaar???? En wat nu? 

 

Groet

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Yvonne1112 ,

Laat je niet gek maken ! De ontvanger van jouw moeder heeft een activatiesignaal gemist. Dit is redelijk eenvoudig op te lossen.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met de gegevens van jouw moeder? : naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer. Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop de ontvanger en op de doos.

 

Vraag aan jouw moeder of ze de ontvanger aan wil zetten op NPO 1. De TV mag eventueel uitgezet worden. Maar de ontvanger moet aanblijven!

Reputatie 3

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je reactie! Mijn moeder dementeert, dus dat kan ik haar niet vragen over de telefoon. De telefoon krijgt ze soms ook niet ‘aan’. 

Ik ga maandag weer naar haar toe en zal kijken. Al zie ik dit niet gebeuren………… Wat toch een gezeur aldoor. Ik laat me dus wel gek maken, bah! 

Groet 😥

Reputatie 7
Badge +28

OK, zorg dan dat in ieder geval maandag de ontvanger aanstaat als je bij jouw moeder weggaat. (En noteer het CAS-ID) 

Want dan is er daarna een kans om de ontvanger maandagmiddag/avond weer vanaf afstand te activeren. 

 

Reputatie 3

Hallo Noordzee,

Ik heb het CAS nummer opgeschreven, dat is; 4657 135 3914. Ik ben benieuwd hoe je dit nu voor elkaar gaat krijgen! 

De ontvanger staat aan. 

Hartelijke groet

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ok, ik verwacht dat later deze middag de activatie verstuurd wordt. 

Reputatie 7
Badge +17

De activatie is onderweg. Zou je kunnen laten weten of de zenders het weer doen? :relaxed:

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je reactie! Mijn moeder dementeert, dus dat kan ik haar niet vragen over de telefoon. De telefoon krijgt ze soms ook niet ‘aan’. 

Ik ga maandag weer naar haar toe en zal kijken. Al zie ik dit niet gebeuren………… Wat toch een gezeur aldoor. Ik laat me dus wel gek maken, bah! 

Groet 😥

@Yvonne1112 

Als het goed is werkt de ontvanger binnen nu en een kwartier.

En hopelijk was het nog net op tijd om niet gek te worden. 

Alles weer onder controle? :wink::relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +28

Ok, ik verwacht dat later deze middag de activatie verstuurd wordt. 

@Yvonne1112 

Is er nu weer beeld op alle zenders?