Beantwoord

Geen signaal

  • 16 February 2021
  • 49 reacties
  • 401 keer bekeken

Reputatie 3

Goedendag, kunnen jullie mij met het volgende helpen; mijn moeder heeft, sinds haar verhuizing naar een verzorgingstehuis, digitenne van KPN. Dit heeft al met al een maand of vier geduurd, maar dat nu ter zijde….…

Ik kom elke maandag bij haar en dan zegt zij dat de tv ‘geen signaal’ aangeeft. Elke maandag trek ik een stekkertje uit het kastje en dan is er weer beeld. Mijn moeder dementeert (en is sowieso a-technisch...), dus deze handeling kan ik haar niet leren. De briefjes waar ik dit dan toch maar voor haar opschrijf verdwijnen ook. Dit wil dus zeggen dat ik dit elke maandag moet doen, maar erger, dat mijn moeder die dag erop misschien alweer geen signaal heeft en dus geen tv kan kijken. Zo is het abonnement wel heel duur!! 

Alvast bedankt voor de reacties. 

*Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 March 2021, 16:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Reputatie 3

Hallo Noordzee en Bram,

Heel erg bedankt voor jullie moeite! Ik ga maandag pas weer naar mijn moeder, dus dan laat ik jullie weten of het gelukt is. Maar ik heb er vertrouwen in! 

Haha, nee nog niet alles onder controle. Maar als dit gelukt is, dan kan ik er weer eentje wegstrepen! 

Fijne avond en groet

Reputatie 3

Hallo Noordzee en Bram,

Ik zie nu dat mijn laatste bericht niet aangekomen is. Ik had nog geschreven dat ik maandag zou kijken. 

Vanmorgen had mijn moeder een stilstaand beeld. De afstandsbediening deed niets, dus ze heeft weer dagen geen tv kunnen kijken. 

Ik heb de ontvanger uit en aan gedaan en toen was het goed. Ze heeft nu weer alle zenders, waarvoor dank!! 

Maar dat zo ongeveer elke week de ontvanger uit moet voor een soort reset vind ik erg vervelend. Mijn moeder begrijpt dat niet en ik kan haar dat ook niet uitleggen. Een briefje met uitleg neerleggen heeft ook geen zin want die raken weg. Heeft iemand hier nog een verklaring of oplossing voor? 

Ik zit zelf bij Ziggo en heb dit eens in de zoveel maanden. 

Groet en fijne dag

 

Reputatie 3

Nu staat mijn een na laatste mail er weer wel!

Reputatie 7
Badge +28

@Yvonne1112

 

Voor het geval dat je het nog niet gedaan hebt : 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met de gegevens van jouw moeder? : naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer. Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop de ontvanger en op de doos.
Reputatie 3

Dat was een snelle Noordzee! Ja, dat zou wel wat wezen. Denk je dat Bram hierop gaat reageren en gaat regelen?

Reputatie 3

Ik heb alle info al ingevuld laatst...

Reputatie 7
Badge +28

Dat was een snelle Noordzee! Ja, dat zou wel wat wezen. Denk je dat Bram hierop gaat reageren en gaat regelen?

@Bram_ is bijzonder klantgericht :thumbsup_tone3: , dus ik verwacht dat hij dit regelt zodra hij weer aan het werk is. Er wordt dan een afspraak gemaakt dat je (meestal ergens in een winkel met een Post-NL-punt) de ontvanger kunt omwisselen. Lijkt mij handig dat jij dat (volgende week maandag ????) gaat regelen voor jouw moeder. 

Denk er dan aan dat je de antenne en afstandsbediening niet inlevert. Die heb je ook weer nodig bij de vervangende ontvanger.    

Maar dat zo ongeveer elke week de ontvanger uit moet

De Digitenne-ontvanger moet wel minstens 1 x per 2 dagen enkele uren in stand-by of uit. Je moeder zet 'm na het kijken toch uit met de afstandsbediening (dus stand-by)? Anders wordt zo'n kastje na verloop van tijd (na dag of 3 continu aan) wat te heet en houd ie er mee op. Totdat je 'm uitgezet en wat hebt laten afkoelen.

Reputatie 3

Oke Noordzee, dank je wel. Ik wacht de reactie van Bram af! 

PeterG, mijn moeder zet de tv uit met de knop op de tv. Ze komt niet aan de ontvanger. Ze is a-technisch en dementeert.

mijn moeder zet de tv uit met de knop op de tv.  Ze is a-technisch en dementeert.

Dan is een tijdschakelklok op de ontvanger waarbij ie 's nachts bijvoorbeeld een paar uur uit is een oplossing. Bij inschakelen stroom gaat de ontvanger namelijk ook weer geheel aan op de laatst gekozen zender. De ontvanger raakt dan niet oververhit en loopt daarop dan niet vast.

Wisselt je moeder wel (nog) van zender of ook niet?

Reputatie 3

PeterG, bedankt weer voor je antwoord. 

Ik zal maandag nog eens kijken. Ik denk dat er een probleem zal blijven. Als dit opgelost gaat worden, dan komter weer wat anders. Dat gaat al ruim een half jaar zo. 

 

Fijn weekend

Reputatie 7
Badge +28

@Bram_  @Yvonne1112 

Het is weer maandag. Inmiddels weten we dat Yvonne elke maandag bij haar moeder is. 

Bram : Heb jij de omwisseling van de ontvanger al geregeld?

Yvonne : Hoe is de situatie nu?

  

 

Reputatie 3

Hoi Noordzee,

 

Nou, wat denk je… de tv deed het op alle zenders!! Ik kon het bijna niet geloven, maar het is toch echt waar! 

Heerlijk voor mijn moeder hoor. Erg bedankt voor jullie hulp en Bram dus ook! 

Fijne avond 

Reputatie 7
Badge +28

Top @Yvonne1112 ,

Dan hoeft er ook geen omwisseling geregeld te worden. 
En graag geholpen natuurlijk…..👍

Reputatie 3

👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Reputatie 3

Goedenavond forummers 😉

En, ja hoor… weer geen beeld vanmorgen. Na de ontvanger uit en aan te hebben gezet, was het weer oke. Deze handeling kan ik mijn moeder niet meer leren, dus vrees weer dat dit om de paar dagen opnieuw gebeurt. Of erger nog, morgen al. Hoe kan dit nou?? Echt knap waardeloos. 🤬

Fijne avond 

 

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat het signaal zo uitvalt dat je het kastje uit en aan moet zetten.

Dus of je kastje is stuk of je moeder of verzorging doet per ongeluk iets raars.

Enige alternatief wat ik kan bedenken is er een tijdschakelaar achter te zetten die het kastje elke dagop tijd aan en uit zet.

Reputatie 3

Ik heb het zelf ook weleens (Ziggo), toeval vanmorgen. Even uit en aan en ik kan het nieuws kijken. Maar bij mij gebeurt het eens in de zoveel maanden. Niets stuk of raars dus. Volgens mij moet ie dan resetten.

Na de ontvanger uit en aan te hebben gezet

Mijn moeder dementeert (en is sowieso a-technisch...), dus deze handeling kan ik haar niet leren.

Achterop het kastje zit een aan/uit-schakelaar. Even uit en dan weer aanzetten daarmee zou het probleem ook moeten tackelen. Dat is eenvouder dan stekker eruit/erin.

Overigens heb ik dit met de zxv7200 en een oud Samsung toestelletje tot op heden nog niet gehad.

Reputatie 7
Badge +28

Na de ontvanger uit en aan te hebben gezet

Mijn moeder dementeert (en is sowieso a-technisch...), dus deze handeling kan ik haar niet leren.

Achterop het kastje zit een aan/uit-schakelaar. Even uit en dan weer aanzetten daarmee zou het probleem ook moeten tackelen.

Ter aanvulling op @PeterG : Het gaat om het kleine knopje rechts op de foto : 

 

Reputatie 3

Hallo,

Het aan/uit knopje weet ik te vinden hoor, maar mijn moeder kan dat echt niet onthouden. 

Maar mijn vraag is eigenlijk waarom dit steeds gebeurt. Het is toch niet normaal dat een tv na een paar dagen ‘geen signaal’ geeft. 

 

Heb je er inmiddels een tijdschakelklok op gezet opdat ie 's nachts sowieso uit is? Die digitenne ontvangers worden warm, en móeten ook de kans krijgen weer af te koelen in ‘uit’ of stand-by. Anders lopen ze vast.

Maar mijn vraag is eigenlijk waarom dit steeds gebeurt. Het is toch niet normaal dat een tv na een paar dagen ‘geen signaal’ geeft. 

 

Uit een eerder reactie van jij hier:

mijn moeder zet de tv uit met de knop op de tv.  Ze komt niet aan de ontvanger. Ze is a-technisch en dementeert.

Dan is een tijdschakelklok op de ontvanger waarbij ie 's nachts bijvoorbeeld een paar uur uit is een oplossing. Bij inschakelen stroom gaat de ontvanger namelijk ook weer geheel aan op de laatst gekozen zender. De ontvanger raakt dan niet oververhit en loopt daarop dan niet vast.

Reputatie 3

PeterG,

Nee, heb er nog geen tijdschakelaar tussen, die heb ik zelf ook niet. Dat vind ik nou juist het probleem; ik heb nooit problemen met ziggo en met KPN voortdurend. 

Maar zal eens kijken, dit is geen doen.

Je moeder zet de ontvanger (digitenne) nooit uit begrijp ik; alleen de televisie.

Had laatst mijn digitenne ook vergeten uit (stand-by) te zetten voor dag of 3. Maar hij was wel mooi vastgelopen. Jammer dat je moeder zelfs dan de simpele handeling van even op stand-by (of uit met de schakelaar achterop) niet meer kan. Vandaar mijn idee van tijdschakelklok op de ontvanger gedurende enkele uren van de nacht.

 

ik heb nooit problemen met ziggo

Jij misschien niet, maar als eens op het forum van Ziggo gekeken? Het is echt niet beter daar.