Beantwoord

Geen signaal Digitenne

  • 16 June 2019
  • 9 reacties
  • 474 keer bekeken

Reputatie 2
Ik heb op de camping een Digitenne kastje. Als ik zal van gecodeerde zenders naar de vrij te ontvangen zenders krijg ik regelmatig geen Digitenne signaal in beeld. Als ik ongeveer 2 a 3 minuten wacht heb ik weer beeld. Met 100%ontvangst. Al een paar keer de ontvanger gereset en niopnieuw naar zenders gezocht. Heb al een nieuwe antenne en een nieuwe kabel geplaats. Ook met kompas en Google earth uitgericht op de zendmast in Doetinchem. Heb ook 100%ontvangst als alle zenders het doen . Heb de antenne ongeveer op 3 mtr hoogte buiten staan . Gisteren had ik het ook weer en duurde het langer. Weer het hele riedeltje herhaald. Ontvanger naar fabrieksinstellingen. Zenders zoeken. Geen NL 1 t/m 3 en geen regionale zenders. Alle andere zenders 100%. Nog maals fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld en weer beeld . 100%. Heb ook de ontvanger van mijn buurman geprobeerd. Die geeft geen problemen.
icon

Beste antwoord door Bart_ 17 June 2019, 21:12

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ja jamrox,

Als ik dit verhaal lees, dan is er maar één conclusie mogelijk. Jouw ontvanger is defect. Ik denk dat jouw ontvanger moet worden omgeruild voor een nieuwe.

Ik zie een deel van jouw profiel, maar ik kan niet alles zien. Dus daarom toch maar even onderstaand verzoek:

Een moderator wil graag jouw ontvanger omruilen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 2
Ben vanaf donderdag weer op de camping. Zal dan de gegevens invullen
Reputatie 7
Badge +28
Anders vul je nu alvast de jou bekende gegevens in, mogelijk kunnen ze de ontvanger ook omruilen zonder cas-id nummer.
Reputatie 2
Heb dat inmiddels ingevuld. Heb 3 Digitenne kastje. 1 hier 1 in de boot en 1 op de camping. Dus zal toch donderdag bij moeten zijn. Blijf dan ook daar voor 2 maanden. Laat ik hem wel in Didam omruilen
Reputatie 7
Badge +28
Zet dan donderdag het CAS-ID nummer van de ontvanger die je wilt omruilen in het veld opmerkingen.
Ik verwacht daarna een moderator hier in dit topic, die vast wel een omwisselpunt in Didam voor jou kan vinden.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @jamrox Ik help je graag verder en ik ben het met Noordzee om je ontvanger om te ruilen. Ik begrijp dat je op dezelfde locatie geen problemen hebt met een andere ontvanger, toch? Ik kan je helpen met het omruilen, maar dan heb ik inderdaad wel het CAS-ID van de betreffende ontvanger nodig. Als je die nog in je profiel vermeldt help ik je verder!
Reputatie 2
Zal dit donderdag avond invullen
Reputatie 2
@Bart_ cas id toegevoegd in profiel
Reputatie 7
Badge +20
@jamrox Yes, dank je wel. Ik heb de omruil in gang gezet. De details lees je in het privébericht dat ik je stuurde.

Reageer