Beantwoord

Geen signaal Digitenne

  • 14 July 2019
  • 34 reacties
  • 1490 keer bekeken

Reputatie 2
Sinds een jaar gebruik ik de Digitenne in het verzorgingshuis waar ik woon. Ik wil graag Eurosport kijken en dat kan niet met de analoge verbinding die het verpleeghuis heeft.
De verbinding is al die tijd al slecht geweest en vaak kwam er een foutcode, maar sinds gisteren heb ik helemaal geen ontvangst meer in Amersfoort. Gisteren is de verbinding gewijzigd en ik heb de digitenne gereset, maar zenders zoeken kan niet omdat er geen signaal is. Soms slaat de meter uit naar 18 of 19%, maar dan weer op 0.
Stekkers zijn gecontroleerd, de stroom is er af geweest, de antenne heb ik verplaatst en staat in het raam, maar niets helpt.
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 July 2019, 18:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Gerrit1938,

Ik zie dat u al een hoop heeft uitgeprobeerd.

Wilt u nog het volgende proberen?:

1/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Daarnaast kan het zijn dat uw antenne verouderd is. Kunt u mij het type antenne opgeven?
Mogelijk heeft u de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen. Dat kan een flinke verbetering opleveren. KPN heeft daar een speciale buitenmontageset voor.
Reputatie 2
Hartelijk dank voor uw antwoord Noordzee.
Ik heb de fabrieksinstellingen al teruggezet en via uitgebreid zoeken de zenders proberen te zoeken, maar dan krijg ik het bericht geen digitenne signaal.

Het antennesysteem is ZXV7200
Reputatie 7
Badge +28
Jammer dat dat niet de oplossing is. ZXV7200 is de naam van de ontvanger. Het gaan mij nu om de antenne.
Reputatie 2
Dan weet ik het niet. Ik ben mantelzorger voor deze heer en hij woont 10km verderop.
Zodra ik er ben zal ik het doorgeven.
Alvast bedankt voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +28
Bekijk dan meteen even de mogelijkheid voor het buiten plaatsen van de (kleine) antenne.
. . sinds gisteren heb ik helemaal geen ontvangst meer in Amersfoort. Gisteren is de verbinding gewijzigd . .
Gisteren is za. 13-7, wat is er toen gewijzigd ?
Opvallend, ook amersfoort, hier nog iemand :
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/dvb-t2-ontvangst-in-amersfoort-zuid-476201#post791186
Reputatie 7
Badge +28
Dan begin je toch aan een storing te denken. @Erik_ @Nadia Iets bekend over een storing?
Reputatie 2
Bekijk dan meteen even de mogelijkheid voor het buiten plaatsen van de (kleine) antenne.

Dag Noordzee,
De antenne heeft als nummers 845011 180191 Funke DSC550

Het wordt lastig om de antenne buiten te zetten, ik kom dan of snoer tekort, of de meubels passen niet meer in het kamertje.
Reputatie 7
Badge +28
Dan begin je toch aan een storing te denken. @Erik_ @Nadia Iets bekend over een storing?

Er is geen storing in Amersfoort. De storing bij die andere persoon lag heel ergens anders aan.


@Gerrit1938 De antenne op zich is prima. Als je een buitenmontageset gaat gebruiken, zit daar ook een coaxkabel bij van 10 meter lang. Dat is meestal voldoende.

Wil je dat niet of kan het niet? Dan kun je een verlengsnoer vragen aan een moderator voor de binnenantenne. Daarmee kan je de antenne op een meer gunstige plaats zetten, bijvoorbeeld twee meter verder. Je moet tochh wat proberen?

Laat je even weten welke optie het beste is?
(Met een buitenantenne is de kans op ongestoorde ontvangst veel groter!)

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.
Reputatie 2
De antenne staat al in het raam en het raam is maar een meter of 1,5 breed, dus of dat helpt?
Ik weet niet wat een buitenantenne gaat kosten en of het bevestigd mag worden van het verpleeghuis. Er is daar wel een overdekt balkon. Waar zou je zo'n ding kunnen kopen?
Fox sport is er ook al afgehaald en dat is zijn favoriete programma. Waarschijnlijk komt er binnen een paar maanden Ziggo in het verpleeghuis en dan is dat misschien prettiger.
Ik vind het heel lastig dat KPN voor storingen niet bereikbaar is. Je moet je vraag inspreken en dan krijg je een bericht op je telefoon waar je vervolgens geen fluit aan hebt en dan zit je te kijken.
Het abonnement loopt door, maar de man kan niets zien en het is zijn enige afleiding. Het is steeds de eerste vraag die hij stelt: Heb je al naar de tv gekeken? Doet 'ie het weer?
Reputatie 7
Badge +28
Ik weet vrijwel zeker dat een moderator van KPN die buitenmontageset geheel gratis naar de klant gaat opsturen. Als daar een overdekt balkon is, ga je vast wel een goed plekje vinden. De antenne is natuurlijk vrij klein en het gaat slechts om twee kleine schroefjes.

Wat betreft Fox Sports:

Dat kan je apart erbij nemen via Digitenne. Maar dat is nu voor later zorg. Eerst een goede ontvangst regelen!

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.
Reputatie 2
Dat klinkt wel goed en als het maar om 2 kleine schroefjes gaat moet het lukken.
Misschien een stomme vraag, maar moet er dan een kabel ergens doorheen getrokken worden? Dan lukt het nl. nog niet.

Ik heb het Forum profiel aangevuld.

Het zou heel fijn zijn als hij toch weer naar Fox sport kan kijken.
Reputatie 7
Badge +28
Zelf heb ik de kabel door een klein gaatje in het luchtrooster boven een raam gestoken.

Als voetballiefhebber kun je je op FOX Sports Eredivisie abonneren voor €9,99 extra per maand. De ontvangst van deze zender kun je regelen door te bellen met 0800-0402 (gratis).

Of via een moderator hier op het forum.

Of door te klikken op de groene link hierboven.
Reputatie 2
Ik ga morgen kijken of het te realiseren valt en of er toestemming wordt gegeven. Zou de ontvangst goed zijn, dan is Fox sport zo besteld.

Hartelijk dank voor de tips!
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Gerrit1938, welkom! Wat fijn dat je je vraag voor meneer hier stelt! Ik zie dat dat Noordzee je geïnformeerd heeft over de mogelijkheden. Ik kan inderdaad een buitenantenne sturen, maar ik twijfel nog even of dat nu is wat je uit gaat zoeken. Laat je het me weten als ik er een op mag sturen? Dan maak ik het in orde.
Reputatie 2
Ha @Gerrit1938, welkom! Wat fijn dat je je vraag voor meneer hier stelt! Ik zie dat dat Noordzee je geïnformeerd heeft over de mogelijkheden. Ik kan inderdaad een buitenantenne sturen, maar ik twijfel nog even of dat nu is wat je uit gaat zoeken. Laat je het me weten als ik er een op mag sturen? Dan maak ik het in orde.
Goedemorgen Marcia,
Hartelijk dank voor je reactie. Ik zal het direct melden als de buitenantenne geplaatst mag worden in het verpleeghuis.
Reputatie 2
Hoi ik ben weer in Amersfoort en heb het geprobeerd met de antenne buiten, maar ik krijg geen signaal. Kan de antenne niet kapot zijn?
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan inderdaad. Kan je de nieuwe antenne buiten plaatsen?
Reputatie 2
Ik heb net de verhuizing doorgegeven van Gerrit en er wordt een nieuwe antenne opgestuurd. Wel een binnen antenne. Morgen of overmorgen weet ik meer.
Heel erg bedankt voor je reacties!
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat er inderdaad een V5 gestuurd wordt! Die kan je ook buiten neerzetten. Mocht dit zonder montageset lukken: helemaal prima. Mocht dat niet zo zijn, laat het even weten. Dan regel ik die alsnog.
Reputatie 7
Badge +28

Dag Noordzee,
De antenne heeft als nummers 845011 180191 Funke DSC550

Het wordt lastig om de antenne buiten te zetten, ik kom dan of snoer tekort, of de meubels passen niet meer in het kamertje.


@Marcia_ Het snoer van de binnenantenne is te kort om de antenne binnen te zetten. Het lijkt mij echt beter om ook de buitenmontageset te sturen. Want dan kan hij de antenne goed stevig monteren op het balkon en ere wordt een 10 meter lange coax-kabel bijgeleverd. Want anders komt hij dus snoer tekort.
Reputatie 7
Badge +28
@Gerrit1938

Lukt het nu om de antenne buiten te zetten?

Mijn advies blijft om de buitenmontageset daarvoor te gebruiken.
Reputatie 2
@Gerrit1938

Lukt het nu om de antenne buiten te zetten?

Mijn advies blijft om de buitenmontageset daarvoor te gebruiken.


Ik weet niet of de antenne en de buitenmontageset al zijn bezorgd. Ik moest vandaag werken, morgen ga ik er weer naar toe. Ik meld het of het wel of niet gelukt is.
De buitenmontageset mag in ieder geval wel gemonteerd worden als het werkt. Dat is al toegezegd.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is goed nieuws!

Ik weet alleen niet of @Marcia_ de buitenmontageset al verstuurd heeft?
Reputatie 2
Dat is goed nieuws!

Ik weet alleen niet of @Marcia_ de buitenmontageset al verstuurd heeft?


Nee, ik ga eerst met de V5 aan de gang, die mag ook buiten. Mocht het niet lukken geef ik @Marcia een seintje en dan stuurt ze het op.