Beantwoord

Geen signaal Digitenne

  • 14 July 2019
  • 34 reacties
  • 1490 keer bekeken

Reputatie 2
Sinds een jaar gebruik ik de Digitenne in het verzorgingshuis waar ik woon. Ik wil graag Eurosport kijken en dat kan niet met de analoge verbinding die het verpleeghuis heeft.
De verbinding is al die tijd al slecht geweest en vaak kwam er een foutcode, maar sinds gisteren heb ik helemaal geen ontvangst meer in Amersfoort. Gisteren is de verbinding gewijzigd en ik heb de digitenne gereset, maar zenders zoeken kan niet omdat er geen signaal is. Soms slaat de meter uit naar 18 of 19%, maar dan weer op 0.
Stekkers zijn gecontroleerd, de stroom is er af geweest, de antenne heb ik verplaatst en staat in het raam, maar niets helpt.
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 July 2019, 18:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 2
Goedemorgen @Noordzee en@Marcia_
De nieuwe antenne is binnen en doet net zo weinig als de oude. Ook hier brand geen lampje. Ik heb inmiddels meerdere regio's geprobeerd maar er is soms een beetje signaal en zelfs een keer 96 procent maar niet langer dan een seconde.
Ook niet als ik de antenne buiten zet.
Reputatie 2
@Noordzee en @Marcia_
Ik heb de ZXV7200 kunnen omruilen bij de KPN winkel in Amersfoort. Iemand van KPN heeft vanochtend van alles geprobeerd, maar de signaalsterkte bleef 0. Toen gaf zij aan dat het misschien toch aan het kastje lag. Het nieuwe kastje deed het ook niet, maar dat bleek te komen omdat het basispakket niet geactiveerd was. Een ander is daar vanmiddag druk mee geweest en op een gegeven moment kreeg ik buiten ineens signaal. Het duurde een tijdje, maar toen waren alle zenders gescand. De signaalsterkte wisselt nog steeds heel sterk van 0 naar 100% en alles wat daar tussen zit. Volgens de meneer was het toch beter om een buiten-montageset op te sturen en dat is inmiddels gebeurd, een bericht daarvan heb ik ontvangen. Het beeld van Eurosport was goed toen ik wegging, de antenne stond in de vensterbank met het raam open. Hoe het op de langere termijn gaat weet ik nog niet, maar Gerrit kan de Tour de France zien en is helemaal gelukkig. Het blijft een raar verhaal, de ontvangst was volgens de KPN medewerker prima, zowel binnen als buiten en toch geen signaal en dan ineens wel.
In ieder geval heel hartelijk dank voor alle informatie en moeite.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Gerrit1938,

Ik heb vanaf het begin gezegd dat een buitenmontageset nodig was, en gelukkig is die set nu onderweg. Want morgen is de Tijdrit en daarna beginnen de bergetappes en dan wil je toch de Tour zien! 🚲🚲🚲🚲

Voor de lange termijn zul de antenne op een goede positie buiten moeten plaatsen met behulp van de 10 meter lange kabel die bij de buitenmontageset zit.

Heb je met de nieuwe ontvanger de volgende installatievolgorde uitgevoerd?

1/ Eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Uitgebreid zenders zoeken.

Dan de antenne goed uitrichten met behulp van de signaalmeter uit het menu.

Ik hoop voor Gerrit dat hij de buitenmontageset morgen gaat ontvangen en dat het dan wat stabieler gaat worden.

Met jouw hulp moet dat wel lukken! 👍🏼
De nieuwe antenne is binnen en doet net zo weinig als de oude.

Heb je wel steeds na een antenneverplaatsing opnieuw zenders ingescand! Anders kan ie zich niet op een ander signaal instellen.

Beste: eerst fabrieksinstellingen. Daarna 'uitgebreid zoeken' doen.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, ik was gisteren niet aan het werk, vandaar de late reactie! Fijn dat het nu allemaal in orde lijkt en de montageset onderweg is. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
Reputatie 2
@Noordzee en @Marcia_
Hallo allebei, vandaag lag ook de buitenmontageset er, tenminste het is alleen een coax kabel. Ik heb het ding keurig in de la gelegd, want de Digitenne doet het prima! Geen idee hoe het signaal is, ik ben vergeten daar naar te kijken, maar het beeld is stabiel en dat al 3 dagen lang en zonder buitenantenne. Ik doe er niets meer aan, want beter dan prima hoeft niet 😊.
Gerrit weer helemaal blij met zijn sport en zelfs Fox sport doet het weer.
Jullie zijn geweldig! En ja hoor @Marcia_ ik weet jullie zeker te vinden een volgende keer!
Nogmaals heel hartelijk dank voor jullie inzet, ook namens Gerrit.
Groetjes Chris
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan Chris en Gerrit!,

Fijn dat er precies op tijd (voor de bergetappes van de Tour) weer goede ontvangst is.

Mocht de ontvangst onverhoopt weer minder worden, dan gewoon die coax-kabel erbij pakken en de antenne een mooie plek op het balkon geven.
Reputatie 2
Graag gedaan Chris en Gerrit!,

Fijn dat er precies op tijd (voor de bergetappes van de Tour) weer goede ontvangst is.

Mocht de ontvangst onverhoopt weer minder worden, dan gewoon die coax-kabel erbij pakken en de antenne een mooie plek op het balkon geven.Graag gedaan Chris en Gerrit!,

Fijn dat er precies op tijd (voor de bergetappes van de Tour) weer goede ontvangst is.

Mocht de ontvangst onverhoopt weer minder worden, dan gewoon die coax-kabel erbij pakken en de antenne een mooie plek op het balkon geven.

Ga ik zeker doen!
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn! Bedankt dat je het even liet weten nog!