Beantwoord

geen signaal digitenne

  • 10 October 2020
  • 22 reacties
  • 252 keer bekeken

Reputatie 2

Wij wonen in een buitengebied, en wegens nieuwbouw tijdelijk in een caravan, dus daarom Digitenne. Alle spullen gekregen, 0% signaal, door heel de caravan geen signaal te vinden. Dus zoeken op de KPN site voor probleemoplossingen. Kan je je postcode invullen en idd zeggen ze geen bereik. En zouden we beter de antenne buiten de caravan zetten. Nou, ook geen regelmatig signaal, wel de zenders er uiteindelijk erop gekregen, maar tv kijken is niet te doen, wat nu?? Meerdere keren al gebeld maar ik word niks wijzer.

opzeggen en satelliet tv nemen??

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 October 2020, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Kaatjekpn ,

Helaas heb je niet in heel Nederland een goede ontvangst met Digitenne. Maar er is vaak wel wat aan te doen. 

Om te beginnen is het zaak om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. 

Probeer daarna het volgende : 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Dan een paar vragen: 

1/ Wat is jouw locatie? 

2/ Gebruik je al de buitenmontageset?

 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=158

 

Reputatie 2

Beste Noordzee,

locatie: Zeeland buitengebied, 2 km van Oud Sabbinge
Doorgaans kom ik niet tot zenders zoeken, er is  weinig tot geen signaal. De ‘binnen antenne’ staat nu buiten op de caravan (om te proberen of er überhaupt iets te vinden is. Soms is er opeens veel signaal! maar als mijn man de trap weer af is, is het signaal weg en komt ook niet meer.

Ik heb gebeld of ze dan een buitenantenne/montage set willen opsturen, krijg ik een vaag verhaal dat ze volgende week een formulier opsturen (waarom in hemelsnaam volgende week..) en met dat formulier zou ik ‘iets’ kunnen beginnen, op mijn vraag; stuur gewoon het spul op! Zeggen ze dat dat niet kan...het is zoiezo erg moeizaam praten met KPN, we hadden pas na 3,5 week WiFi (4g decoder) en dus nog steeds geen tv. 
Wel al de factuur. Ik vind het niet erg om van alles weer bij te kopen als ik maar een idee heb dat het gaat werken!

 

Reputatie 7
Badge +28

Op jullie locatie met het goed mogelijk zijn om Digitenne te ontvangen. Tenslotte zitten jullie ook weer niet heel ver van Goes af. In Goes staat een zendmast.

Maar dan wel met de antenne buiten. Ik ben overtuigd dat de Buitenmontageaset gaat helpen. Want daarmee kun je antenne een betere plek geven (buiten) en heb je ook meteen een betere kwaliteit antennekabel.

Ik vermoed dat een moderator van KPN jullie wel die buitenmonageset gaat opsturen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.  

  

Reputatie 2

Manlief, heeft de antenne op een lange houten paal gezet, en zowaar is er signaal! Nu weet ik dat het kan.

We wachten af wat de KPN ons nog toe stuurt, anders bestel ik de buiten montage set zelf wel.

nog bedankt voor je reactie Noordzee.

 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan :thumbsup_tone3: ,

Experimenteer vooral ook even met de richting van de antenne. Dat is heel belangrijk ! 

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @Kaatjekpn. Met de buitenantenne en de montageset gaat het straks helemaal goed komen. Zie je dat je jouw profiel al hebt ingevuld :thumbsup: De antenne met montageset komt naar jullie toe!
 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Kaatjekpn ,

Helaas heb je niet in heel Nederland een goede ontvangst met Digitenne. Maar er is vaak wel wat aan te doen. 

Om te beginnen is het zaak om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. 

Probeer daarna het volgende : 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Dan een paar vragen: 

1/ Wat is jouw locatie? 

2/ Gebruik je al de buitenmontageset?

 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=158

 

@Kaatjekpn 

Heb je na het buiten plaatsen van de antenne en het doorlopen van de drie stappen nu wel goede ontvangst? 

Reputatie 2

Zowaar gisteren de buitenmontage set via post gekregen!

Coax kabel doorgetrokken, nu kijken of alles werkt....

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben benieuwd, laat maar horen….,

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Kaatjekpn ,

Helaas heb je niet in heel Nederland een goede ontvangst met Digitenne. Maar er is vaak wel wat aan te doen. 

Om te beginnen is het zaak om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. 

Probeer daarna het volgende : 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

@Kaatjekpn 

Heb je na het buiten plaatsen van de antenne en het doorlopen van de drie stappen nu wel goede ontvangst? 

Reputatie 2

Helaas!
De buitenkabel aan de antenne vast gemaakt, de antenne staat nu op de dezelfde manier als daarvoor. (voorheen met de binnenkabel buiten geplaatst) nu is er weer nul bereik, met veel draaien en proberen net aan 48% bereik dat ook nog steeds weg valt.

we hebben ook het idee dat de stekker van de buitenkabel op het kastje binnen niet goed aansluit, als je eraan beweegt heeft dat effect op het beeld en signaal.

Nu waait het hier als een gek in de polder, dus nu helemaal geen fatsoenlijk beeld en maar 5 tv zenders gevonden.…

We proberen morgen weer de binnenkabel naar buiten te doen, of het signaal beter is, dan ligt het aan de kabel/aansluiting

word vervolgt

Reputatie 7
Badge +28

@Kaatjekpn

Wat raar! Zit de binnenkabel wel goed vast? 

Normaal gesproken zou de buitenkabel juist beter moeten werken. 
 

Hoe gaat het nu met de ontvangst? 

Reputatie 2

Nou! De binnenkabel weer aangesloten en we hebben weer beeld!

Dus de kabel aansluiting/ stekker op het kastje binnen is niet goed.

Zou er een nieuw stekkertje aan gemaakt kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat kan. 

Maar misschien wil @Jeroen_dB ook wel een nieuwe buitenmontageset sturen. Want kennelijk is de eerder opgestuurde kabel/plug niet van goede kwaliteit. 

 

Reputatie 2

Als @Jeroen_dB  dat wil doen graag!

Reputatie 2

Maar als het dezelfde kabel is, zal de stekker weer niet passen op het kastje binnen.…

de stekker is te ruim, op de aansluiting van het kastje.

Reputatie 2

De stekker van de dunne binnenkabel klemt wel heel goed

Reputatie 7
Badge +28

@Kaatjekpn @Jeroen_dB 

Er bestaat ook een verlengkabel van 5 meter. Misschien is dat een idee?

 

Reputatie 7
Badge +19

@Kaatjekpn @Jeroen_dB 

ER bestaat ook een verlengkabel van 5 meter. Misschien is dat een idee?

 

Die kabel is er inderdaad. Die heb ik dan nu gratis opgestuurd. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Kaatjekpn ,

Helaas heb je niet in heel Nederland een goede ontvangst met Digitenne. Maar er is vaak wel wat aan te doen. 

Om te beginnen is het zaak om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. 

Probeer daarna het volgende : 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

 

@Kaatjekpn 

Is het probleem nu opgelost? 

Reputatie 2

We kijken nog steeds met de binnenkabel buiten tv…niet hee veel zenders, maar er is tv

Als het wat droger weer word, gaan we de buitenkabel nog eens proberen.

Reputatie 7
Badge +28

OK @Kaatjekpn ,

We zijn benieuwd naar het resultaat.