Beantwoord

Geen signaal Digitenne meer na 18:21-18:24 in Zeewolde

  • 27 November 2022
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Tussen 03:00 tot 18:21-18:24 heb ik perfecte ontvangst. Tussen 18:21-18:24 valt alle signaal weg en komt pas na 03:00 als perfecte ontvangst weer terug. Antenne is uitgelijnd op zender Almere. Antenne V4, V5 en V6 geven zelfde probleem.

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 November 2022, 20:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Dat is vervelend. Maar wat is er mis met een woonplaats? Ik ben niet onderlegd met coördinaten. Net als velen hier denk ik zo.

Een probleem van de zenders is het niet. Op die mast zitten vele ontvangers. Dat zou veel meer klachten opleveren. 

Het moet iets lokalers zijn. Een apparaat wat verstoord ofzo. 

Welke ontvanger gebruik je?

Zit de antenne buiten of binnen?

Nota bene.  Een ander systeem is niet mogelijk? Via vast internet bijvoorbeeld. NLziet of itv van kpn. Los digitenne abonnement is het duurste van alle mogelijkheden. 

Sta op camping De Distel in Zeewolde. Geen vast internet, wel KPN data unlimited maar met instabiele 5g ontvangst. Probleem zowel met zxv7200 als CI-module. Itv werkt niet, omdat de KPN een vaste aansluiting wil. Antenne (V5) staat buiten, op 5 meter hoogte. NLziet is een leuke oplossing, maar kost € 7.95, terwijl voor Digitenne maar € 4.95 hoef te betalen.

Wel zenders gescand toen je daar aankwam. Zodat ie ook daadwerkelijk het zender id van die zendmast gebruikt?

Reputatie 7
Badge +28

De reden voor de storing in de avond en het begin van de nacht komt van een externe storingsbron. Dat kan niet anders. Ergens in de omgeving van jouw huisje/caravan gebruikt iemand een elektrisch apparaat dat storing veroorzaakt.

Je zou kunnen proberen om de antenne een paar meter te verplaatsen. Een andere oplossing voor het tegengaan van de storing is er niet. 

De antenne hoger plaatsen dan 5 meter kan de storingsbron ook omzeilen/ verminderen. 

Beperk je telefoon eens op 4G. Is de ontvangst dan stabieler? 

Dan is tv via internet wat meer een optie. Overigens verbruikt dat ca 1,5 GB per uur. Ter info. 

Update uitval signaal Digitenne. Na het lezen van de reacties, vooral met de reactie van Noordzee verder gegaan. Eerst alle bronnen in onze caravan uitgeschakeld, en daarna een voor een inschakelen. Ook de bronnen die via een tijdklok worden geschakeld. Storingsbron; een 12v G4 Led dimbaar lampje!!! Dat verzin je toch niet!

Alle bedankt voor de reacties

Storingsbron; een 12v G4 Led dimbaar lampje!!! 

Ah, flups. Dat klopt. Is al eerder voorgekomen. Kan me nog een topic herinneren van iemand die zijn hele caravan had voorzien van 12 volt led. En digitenne werkte niet. 

Sorry dat wij allemaal niet op dat idee kwamen. 

Zo'n dimmer stoort behoorlijk. 

 

Wat goed, of eigenlijk niet, dat zo’n lampje zoveel onbedoelde signalen de lucht in slingert.

Een gelukkige bijkomstigheid is dat het je eigen lampje is, dat maakt het zoeken een stuk eenvoudiger.