Beantwoord

Geen signaal digitenne. Op het kastje verschijn ‘good’, ‘rA’ en ‘dL’. Wat betekent dit?

  • 17 April 2019
  • 79 reacties
  • 3153 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Toch is die TV nmm gewoon stuk met die externe ingangen. Het tv-kastje doet het namelijk wel op een andere TV (naar je eigen info). Dus dáár (kpn apparatuur) ligt het niet aan. Voor mij houd het hier op. Hoe oud is die TV eigenlijk? Nmm aan vervanging toe.
Ik sta voor een raadsel, @TV123elende . Heb je toevallig nog een ander HDMI of SCART apparaat dat je op tv A kunt aansluiten? Werkt dat wel?
@PeterG los van hd ready zou het via de scart dan wel moeten werken, toch?
@PeterG los van hd ready zou het via de scart dan wel moeten werken, toch?
@Erwin_ Ja. Daar mag je wel van uit gaan. We hebben al zeker 3 X hier gehad dat de HDMI poorten v.e. TV stuk bleken na verstap van module naar het kastje. Maar dan werkte scart vaak nog wel. Maar die kan ook stuk zijn.
Ik néém toch aan dat TV123elende toch wel handmatig die TV op de juiste ingang selecteert....

Ik had 'm alláng vervangen. Dit loopt al een maand.
Dat wil ik ook best doen maar ik wil voorkomen dat dát op weer een teleurstelling uitdraait. Aangezien het huidige kastje het prima doet op andere tv's.
Het oorspronkelijk plan was om een ander type te sturen maar dat gaat me helaas niet lukken. Wij hebben geen invloed op welk type er verstuurd wordt, helaas. Het lukt me zelfs niet via mijn interne connecties.
Zal ik je een vervangend kastje sturen, @TV123elende ? Gezien de analyse en alles wat we getest hebben, geen garanties. Mocht de nieuwe ook niet werken ben ik bang dat we de combi tussen digitenne en tv A niet werkend gaan krijgen.
PeterG schreef: Ik had 'm alláng vervangen. Dit loopt al een maand.


Erwin_ schreef: Dat wil ik ook best doen maar ik wil voorkomen dat dát op weer een teleurstelling uitdraait. Aangezien het huidige kastje het prima doet op andere tv's.


@Erwin_ Ik bedoelde ook dat IK die televisie allang had vervangen. Ontvanger vervangen heeft idd geen énkele zin.
Reputatie 1
Badge
Dat is gemakkelijk gezegd: Koop maar een nieuwe tv.
Met onze tv nooit geen problemen gehad totdat de provider, KPN, besluit over te gaan naar een ander systeem waar door geen signaal kan worden doorgegeven naar de tv.
Voorgesteld wordt een andere ontvanger maar die blijkt nu na een paar weken niet te bestaan althans er is geen exemplaar.

Ik zou een klacht willen indienen bij KPN maar weet niet waar ik deze moet indienen.
Ik betreur de situatie ook maar het lijkt er op dat jouw televisie niet goed samenwerkt met de nieuwe digitenne. Als backup hadden we nog die SCART optie, maar zelfs daar wil 'ie helaas niet aan. Dan heeft een ander type tuner ook weinig zin, ben ik bang.
Uiteraard mag je een klacht indienen. Dat kan via mij. Ik vrees alleen wel dat de collega's van de klachtafhandeling dezelfde conclusie gaan trekken en het systeem dat jij gewend was, komt niet terug. Dat kunnen zij ook niet veranderen. Ik schrijf dit niet om je te ontmoedigen maar wil je behoeden voor teleurstelling.
Reputatie 7
Badge +28
@TV123elende wil een Rebox proberen terwijl Hugebos ( uit een ander topic van @Erwin_ ) juist een ZTE kan gebruiken.

Dit moet toch te regelen zijn?
Hoe OUD is die TV, TV123elende????

Mijn toestelletje uit 2006 doet het ook nog prima. Tóch ga ik die vervangen zodra HD in de lucht is.
Toch even ten overvloede je ziet op TV A wel beeld van de Digitenne ontvanger zoals het menu scherm?
Er zit een flink verschil in het hebben van geen signaal en het hebben van geen beeld.
De HDMI hoeft niet defect te zijn maar een ander deel HDCP zowel voor problemen kunnen zorgen.

Afgaande op de diverse topics is met DVB-T2 de plaatsing en de gebruikte antenne van groter belang dan voorheen.

De afstandsbediening daarmee bedoel je die van de digitenne ontvanger, de afstandsbediening van TV A heb je neem ik aan weinig aan enkel aan en uitzetten van de TV.

Ps de bewuste tv van de vraagsteller is sinds 2011 op de markt. Althans de tv die een maand geleden problemen gaf.
@TV123elende wil een Rebox proberen terwijl Hugebos ( uit een ander topic van @Erwin_ ) juist een ZTE kan gebruiken.

Dit moet toch te regelen zijn?



Gewoon ruilen? Stuur elkaar een PB. 😉
Reputatie 7
Badge +28
Helaas heeft Hugebos zijn oude ontvanger al teruggestuurd naar KPN.
Reputatie 7
Badge +22
Hoe OUD is die TV, TV123elende????

Mijn toestelletje uit 2006 doet het ook nog prima. Tóch ga ik die vervangen zodra HD in de lucht is.

En neem je dan Samsung TV @PeterG? Dan kun je ook nog interactieve TV gebruiken met de App van KPN. Slim toch, dan sla je 2 vliegen in 1 klap! 😁
Geen idee nog. Voor een tweede tv-tje, tot max. 22 inch, is Samsung niet beschikbaar.

En mijn huidige tv degraderen naar "tweede" tv is ie weer te groot (32 inch) voor m.b.t. de plek van de tweede tv. Die tweede tv is nu overigens een 16:9 flat tv met alleen scart ingangen van 17 inch.

Bedenk me ineens iets:
misschien haal ik mij oude tv (26 inch HDready, uit ook 2006) wel terug bij mijn moeder. Die staat daar nu stof te vangen.
Daar kan ik tenslotte áls ik wat anders kan zien via mijn laptop, met mijn eigen account (!), tv kijken. Maar we hebben bijna dezelfde tv-smaak dus is dat niet zo vaak.
Reputatie 1
Badge
Dit alleen voor Erwin. Als een tv het goed doet met een interne smartcard maar de provider verandert van ontvangstsysteem en dan is er geen signaal dan wordt verondersteld dat er mankementen zijn bij de aansluitpunten, zowel HDMI (3) als scart (1). Dat 1 niet goed werkt kan ik mij voorstellen, maar alle vier???
Kan jij dit verklaren? Ik denk van niet en dan moet ik hierover een met een klacht ook nog bij jou zijn?
Ben benieuwd naar jouw antwoord.
Dit alleen voor Erwin. Als een tv het goed doet met een interne smartcard maar de provider verandert van ontvangstsysteem en dan is er geen signaal dan wordt verondersteld dat er mankementen zijn bij de aansluitpunten, zowel HDMI (3) als scart (1). Dat 1 niet goed werkt kan ik mij voorstellen, maar alle vier???
Kan jij dit verklaren? Ik denk van niet en dan moet ik hierover een met een klacht ook nog bij jou zijn?
Ben benieuwd naar jouw antwoord.

Ik ben niet Erwin toch ben ik het hierin met je eens dit is geen acceptabele verklaring.

Wel herhaal ik mijn vraag je ziet wel het menu van de Digitenne ontvanger omdat hiermee die vraag uit de wereld is.

Geen ontvangst/signaal is iets anders dan geen beeld.
Alle externe aansluitingen zitten op één kaart met electronica. Zowel de hdmi als scart zitten daarop. Als die dus stuk is, nooit eerder ontdekt want niet gebruikt, dan werkt het niet via hdmi en scart.

De interne ontvanger is een heel andere, electronische, route in het toestel.

Het een sluit het ander dus helaas niet uit.

Biedt de tv ter reparatie aan of .... (die mening van mij is bekend)
De ontvanger is goed; doet het op ander tv. Het ligt dus niet aan (apparatuur van) kpn.
@PeterG je bent toch met me eens dat geen beeld hebben een ander probleem is dan geen ontvangst.

De ontvanger zal goed zijn en de tv ook het zit in het ontvangst van het signaal op die plek beneden gezien er boven op de slaapkamer wel ontvangst is.

Het lijkt mij dat die Funke v5 noodzakelijk is voor die ontvanger.

Ik ben ervan overtuigd dat indien het hele zwikje naar boven gaat beide tv's en ontvangers signaal en beeld hebben.

Daarom om het defect uit te sluiten is het menu beeld wel of niet zichtbaar.

Ik mis dan ook een antwoord op deze vraag van @Noordzee
Maar heb je al geprobeerd om via het menu terug te gaan naar de fabrieksinstellingen? En dan daarna een opdracht te geven voor uitgebreid zenders zoeken. Dat wil ook wel is helpen.
Als de tv "geen signaal" aangeeft op de hdmi en scart aansluiting heeft dat niet met "ontvangst" te maken. Mijn TV doet dat ook als ik een hdmi kies waar niks op aangesloten staat of waarop het betr. apparaat uit staat (de I-TV ontvanger uitgezonderd).
Ik ben het dus niet met je eens.

Het kastje doet het prima op een andere tv. Dat heeft TV123elende al uitgesloten. Blijft dus alleen over: defecte hdmi/scart ingangen.
Reputatie 7
Badge +28
Eens @Galdor68

Topicstarter wilde 25 dagen geleden dat niet doen. Zij had alles al geprobeerd,zei zij.

Zelf denk ik van niet, maar als zij het niet wil uittesten,houdt het voor mij op.

Vandaar dat ik mij verder er niet meer mee bemoeid heb.
6 dagen geleden is er een nieuwe tv gekomen met dezelfde problemen dan zou deze in de winkel al defect zijn geweest? Klinkt niet logisch tenzij het geen splinternieuw toestel was.

Ik begrijp nu uit een later bericht dat die tv boven staat. Het wordt zo wel verwarrend allemaal.

Maar goed nergens in het hele topic lees ik expliciet dat er geen menu beeld zichtbaar is.
Reputatie 7
Badge +28
Topicstarter is trouwens een vrouw zie ik nu. (Tekst hierboven nu aangepast van hij naar zij)

In mijn derde reactie in dit topic heb ik een reset en een buitenantenne geadviseerd.

Daar werd niet op gereageerd anders dan dat ze alles al lang had uitgeprobeerd.

Ik ben er echter van overtuigd dat ze nog geen buitenantenne heeft geprobeerd . Ook op mijn advies voor een reset kreeg ik geen reactie.

Als mensen niet naar een advies willen luisteren , wordt het oplossen van een probleem onmogelijk.

Dat blijkt ook wel uit de rest van dit inmiddels ultralange topic.
Dit alleen voor Erwin. Als een tv het goed doet met een interne smartcard maar de provider verandert van ontvangstsysteem en dan is er geen signaal dan wordt verondersteld dat er mankementen zijn bij de aansluitpunten, zowel HDMI (3) als scart (1). Dat 1 niet goed werkt kan ik mij voorstellen, maar alle vier???
Kan jij dit verklaren? Ik denk van niet en dan moet ik hierover een met een klacht ook nog bij jou zijn?
Ben benieuwd naar jouw antwoord.


Ik kan het niet verklaren, helaas. Daarom proberen we met z'n allen via een proces van uitsluiten en dóór te vragen, om de oorzaak te vinden. Zodra ik/wij het idee krijgen dat het iets met de tuner te maken heeft, krijg je onmiddellijk een nieuwe. Dat is absoluut geen drempel.
Gaandeweg proberen we de puzzel samen met jou op te lossen. Helaas missen er nog wel een paar stukjes van de puzzel. Het is absoluut niet mijn bedoeling om je op de kast te krijgen of te frustreren.
Ik ben net als @Galdor68 benieuwd naar of er een menu zichtbaar is en of je de reset die @Noordzee aanbevolen heeft ook hebt geprobeerd.
Maar heb je al geprobeerd om via het menu terug te gaan naar de fabrieksinstellingen? En dan daarna een opdracht te geven voor uitgebreid zenders zoeken. Dat wil ook wel is helpen.

Ik hoop dat je bereid bent om die beide vragen/handelingen uit te voeren. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Erwin, Check je PM even...
Reputatie 3
Badge +2
Is er gecontroleerd of de voeding naar de antenne goed staat. Indien er 1 antenne wordt gebruikt kan de voeding naar de antenne problemen veroorzaken