Beantwoord

Geen signaal digitenne. Op het kastje verschijn ‘good’, ‘rA’ en ‘dL’. Wat betekent dit?

  • 17 April 2019
  • 79 reacties
  • 3165 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
in onze tv zat een kaart. Ben naar de wc gegaan, mijn man in de keuken, kom terug en alleen 1, 2 en 3 beschikbaar. Had het nieuwe kastje in huis en volgens de aanwijzigingen aangesloten. Ontvangst alleen 1,2 en 3. Zaterdag contact met een medewerker ca 1,5 uur. Zijn er niet uitgekomen, wist niet wat de codes rA en dL betekende. Moest maar een ander stopcontact uitproberen (geen resultaat) of de tv na laten kijken.
Als leverancier moet u toch weten wat die codes betekenen!
icon

Beste antwoord door TV123elende 6 June 2019, 09:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@TV123elende

Hoe gaat het inmiddels met de ontvangst?

Ik herhaal nog even mijn eerder gegeven tips:

Sluit een buitenantenne aan op de ontvanger beneden. Met het nieuwe Digitenne ontkom je daar niet aan. Hier staat het nieuwste type buitenantenne van KPN : De Funke V5:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?nextchapterfeed
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

En tenslotte ga opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.


Voor de duidelijkheid : Zonder buitenantenne ga je beneden nooit ontvangst krijgen met het nieuwe Digitenne.
Reputatie 1
Badge
Het heeft totaal niets te maken met de antenne die jarenlang geen problemen heeft gegeven.

Probleem is opgelost. Mijn zwager, die verhuisd is, had digitenne. In zijn nieuwe woning heeft hij een kabelaansluiting.
Wij hebben de tv’s omgeruild. De kabelaansluiting kon direct op onze tv worden aangesloten en doet het prima.
Zijn tv, waar geen probleem mee was, staat nu bij ons en aangesloten op digitenne en GEEN problemen met de antenne!
Zowel mijn zwager als wij kunnen probleemloos tv kijken.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het probleem nu is opgelost. 👍
Dank voor de update, @TV123elende . Ik ben heel blij dat het toch allemaal is opgelost! 🙂