Beantwoord

Geen signaal op König full HD DVB-T2

  • 24 May 2023
  • 13 reacties
  • 80 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een König DVB T2 FTA20 kastje met buitenantenne. Tot  paar dagen geleden functioneerde dit uitstekend al enkele jaren. Nu ineens niets meer. Kan geen kanalen instellen. Database is leeg. Wat kan ik doen?  Kan ik NPO 1, 2, 3 en extra handmatig instellen? en wat zijn daarvoor de gegevens? Alvast bedankt.

 

Admin: voor het overzicht afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 May 2023, 20:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @YuehanDeka .

Je kunt een nieuwe opdracht zenders zoeken geven. 

 

In welke plaats staat jouw ontvanger? 

Reputatie 1

Ik woon in Renkum, Gelderland. Als ik een nieuwe zoekopdracht geef is de reactie de database is leeg.

 

Reputatie 7
Badge +28

@YuehanDeka 

Kijk eens of je in het menu van de ontvanger handmatig kunt zoeken op RF-kanaal 26. (514 MHz.) 

Reputatie 1

Kan in de menu's niet iets vinden dat verwijst naar RF-kanaal.

 

Reputatie 1

Toch gevonden en opgelost. De zenders gezocht en gevonden. Bedankt voor je suggesties.

Reputatie 1

Toch gevonden en opgelost. De zenders gezocht en gevonden. Bedankt voor je suggesties.

 

Jammer. Heeft de kanalen wel gevonden. NPO1, 2, 3, Extra en Omroep Gelderland. Maar even beeld/signaal. Maar nu weer geen signaal.

 

Reputatie 7
Badge +28

Toch gevonden en opgelost. De zenders gezocht en gevonden. Bedankt voor je suggesties.

 

Jammer. Heeft de kanalen wel gevonden. NPO1, 2, 3, Extra en Omroep Gelderland. Maar even beeld/signaal. Maar nu weer geen signaal.

 

Dan de antenne iets hoger plaatsen en de antenne uitrichten richting Arnhem.  (Ja, ik weet dat er nogal wat heuvels liggen tussen Renkum en Arnhem.)  

Reputatie 1

Voor de zekerheid ook de aansluiting van de antenne met de kabel gecontroleerd en lijkt er op dat daar iets niet meer helemaal goed vast zat. Het lijkt er op dat alles het weer doet. Nogmaals dank voor je inzet.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @YuehanDeka 👍🏽

Reputatie 1

Ik heb nog een aanvullende vraag. Alles werkt weer maar het geluid klinkt "hol¨. Nu was er een man die nederlands sprak maar heel onduidelijk zodat deze werd ondertiteld. Maar deze ondertiteling werd ook nog eens door een stem gelezen. Is dat een instelling die je ergens kunt uitschakelen?

Reputatie 7
Badge +28

Jazeker @YuehanDeka , 

Preference en dan :

“Hard Hearing”

• De speciale optie beschikbaar voor slechthorende kijkers in- of uitschakelen

 

Kun je terugvinden in de handleiding op pagina tien: 

https://www.handleidi.ng/konig/dvb-t2-fta20/handleiding?p=10

Reputatie 1

Bedankt voor je antwoord. Maar mijn menu ziet er wat anders uit. Geen Hard hearing of iets dergelijks.

dus wat te doen?

 

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb nog een aanvullende vraag. Alles werkt weer maar het geluid klinkt "hol¨. Nu was er een man die nederlands sprak maar heel onduidelijk zodat deze werd ondertiteld. Maar deze ondertiteling werd ook nog eens door een stem gelezen. Is dat een instelling die je ergens kunt uitschakelen?

Hallo @YuehanDeka 

 

Volgens mij is dat AD (audio description) maar die staat al uit bij jou volgens je afbeelding.

Op de afstandsbediening zit ook een knop AD, misschien kan je daar nog wat mee uit- of aanzetten.