Beantwoord

Geen signaal op König full HD DVB-T2 receiver

  • 9 July 2019
  • 10 reacties
  • 1091 keer bekeken

Beste community,
Sinds enkele maanden hebben wij een nieuwe digitenne. Na de nodige startproblemen is de ontvangst over het algemeen goed. Maar vandaag (9 juli 2019) zijn de problemen terug en ze lijken niet meer op te lossen.
Boodschap: 'geen signaal', 'geen zenders ingesteld.'
Zenders opnieuw instellen lukt niet, onverschillig of je de snelle of de geavanceerde weg kiest.
Er worden niet eens zenders gevonden. Klik je dan op 'gereed', dan verschijnt opnieuw 'geen signaal'
Fabrieksinstellingen opnieuw instellen: niet mogelijk.
Overschakelen van USB naar HDMI 1 onder 'Bronnen': geen reactie.
TV kijken, zenders instellen: terug bij hetzelfde, niet-functionerende menu.
De antenne en alle snoeren zijn goed en kort geleden afgesteld door een deskundige (van de winkel waar we dit alles kochten, plus een nieuw tv-scherm). Daar kan het niet aan liggen.
Stroom eraf en opnieuw proberen: geen reactie.

Zojuist begreep ik van jullie dat vandaag een update is begonnen van het netwerk in West-Nederland. Kan dat misschien de oorzaak zijn? En zo ja, hoe lang houden we daar dan nog last van?

Alvast dank voor jullie reactie,
AHCW

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door AHCW 11 July 2019, 19:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Wat voor type ontvanger gebruik jij?

En wil je jouw profiel op deze site vullen?
Onze ontvanger is een König full HD DVB-T2 receiver (HEVC/H.265).

Ik dacht dat het profiel al ingevuld was, maar ik kijk het nog even na.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ken die ontvanger niet, maar volgens jouw omschrijving kun je daar ook de NPO=zenders mee ontvangen. Dan moet het inderdaad wel de h.265 versie zijn, want er is ook een h.264 versie en dan gaat het niet lukken:
https://www.konigelectronic.com/nl/televisie/dvb-t-terrestisch/full-hd-dvb-t2-ontvanger-1080p-free-air-fta-550468689

Als je toch onlangs de h.264 versie hebt aangeschaft, dan ben je opgelicht.

Als je de h.265 versie hebt, dan zou ik (ook) teruggaan naar de winkel, maar dan voor hulp.
Dus het probleem zou dan de ontvanger zijn?
Het is de h.265 versie.
Hij heeft enkele maanden goed gewerkt, na wat opstartproblemen.

Opgelicht lijken we dan ook niet zozeer te zijn.
Maar keuzemogelijkheden werden ons niet geboden.
Als we teruggaan naar de winkel, willen we graag gericht kunnen vragen naar een beter apparaat.

Kunt u ons misschien een ontvanger aanraden die gewoon goed blijft werken?
Reputatie 7
Badge +28
Zelf heb ik de XORO 7619, die werkt al een jaar perfect.

Is b.v. Aan te schaffen via de website Amazon.de
Reputatie 7
Badge +30
Beste @AHCW, welkom! Altijd vervelend dit soort dingen! Het advies van Noordzee, om even terug te gaan naar de winkel, is zeker een goeie. Als het niet meer werkt, dan is er wellicht toch iets met de ontvanger aan de hand. Of ze kunnen je daar helpen om het op te lossen, of je kunt onder de garantie een andere krijgen. Succes ermee!
Als het de König FTA 10 is gaat het niet werken. Die ondersteunt geen HEVC/H.265.

Daarvoor moet je écht de FTA 20 hebben. Die is geschikt voor het nu in Nederland gebruikte systeem met HEVC/H.265.

Sinds 9 juli ( 😉 dat noem je ook) is in de provincies Utrecht, Noord holland en Zuid holland het nieuwe DVB-T2 HEVC signaal in de lucht. Tot en met 8 juli was dat nog DVB-T waar álle ontvangers mee overweg kunnen.

Gezien je omschrijvingen lijkt het me dat je de verouderde 10 hebt. Die meldingen geeft m'n TV (T2 H.264) nu namelijk ook.
Beste Noordzee, Marcia en PeterG,

Op jullie aanraden vanmiddag terug gegaan naar de winkel, met het apparaat dat ik had.
Het was overigens geen oud apparaat, we hadden het in mei gekocht en iemand uit dezelfde winkel
had het aangesloten.
Een technicus in de winkel heeft alle zenders opnieuw ingesteld.
Nu doet hij het weer!

Als meest waarschijnlijke reden noemde hij inderdaad de instelling van het nieuwe signaal afgelopen dinsdag. We wonen op een plaats waar twee zenders tegelijk kunnen worden ontvangen. Misschien is er toen iets mis gegaan.

Enorm bedankt voor jullie steun en voor de goede adviezen !!
Reputatie 7
Badge +28
Fijn AHCW !,
dat jouw winkel jou inderdaad service heeft verleend. Zo hoort het....

Het is inderdaad noodzakelijk bij de overgang op HD, dat je opnieuw zenders zoekt. Dat had ik ook toen mijn regio overging.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het toch zo snel opgelost is en dat je de ontvanger gewoon kon behouden! Bedankt dat je het nog even liet weten en veel plezier er weer mee! 🙂