Beantwoord

Geen signaal op nieuwe Digitenne ontvanger

• 29 augustus 2018
  • 15 reacties
  • 3461 keer bekeken

Badge
Goedendag, laatst heb ik ook mijn digitenne ontvanger omgeruild voor een nieuwe.. In het begin leek het goed te gaan, alleen heeft de ontvanger nu geen bereik meer. Het “blauwe” led brand wel op de antenne. Moet deze ook vervangen worden???

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Susan_ 21 september 2018, 09:35

Heel vervelend 😞 De status in het systeem is verder goed en de ontvanger is opnieuw aangemeld. Zou je het apparaat willen resetten, via de uitleg op deze website?

Mocht ook dat niet werken moet ik het even navragen intern of er nog meer opties zijn, los van nogmaals een nieuwe ontvanger opsturen.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Is het mogelijk je antenne te verplaatsen? Buiten bijvoorbeeld; zo hoog mogelijk. Binnen ook zo hoog mogelijk, bij raam. Heb je gecoate dubbelglas ramen? Die blokkeren signaal deels.
Het nieuwe kastje lijkt wat meer/beter signaal nodig te hebben dan de oude types.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Snorloos, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig en irritant dat je ontvanger het opeens niet meer doet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Kan je aangeven of je een bepaalde foutcode of melding krijgt? Of echt gewoon zwart beeld? Kan je daarnaast controleren wat het signaal percentage is, en of het draaien van de antenne hier invloed op heeft?

Ik ontvang daarnaast graag het CAS-ID nummer van de nieuwe ontvanger. Deze staat op de sticker, en kan je toevoegen bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel!
Badge
Goedemiddag Snorloos, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig en irritant dat je ontvanger het opeens niet meer doet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Kan je aangeven of je een bepaalde foutcode of melding krijgt? Of echt gewoon zwart beeld? Kan je daarnaast controleren wat het signaal percentage is, en of het draaien van de antenne hier invloed op heeft?

Ik ontvang daarnaast graag het CAS-ID nummer van de nieuwe ontvanger. Deze staat op de sticker, en kan je toevoegen bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel!
Badge
Geen foutcodes, alleen geen 1% ontvangst meer.. antenne hangt op dezelfde plek als eerst en hadden toen 96% ontvangst sterkte. Nu ineens helemaal niets meer. Ook niet bij het verplaatsen van de antenne. Het “blauwe” lampje op de antenne brand wel. CAS ID staat in mijn gegevens.
(Huidige antenne: Funke DSC550./ID 845792)
Reputatie 7
Badge +20
Vreemd! 1% is wel heel erg weinig, en kan je inderdaad niet zoveel mee. Omdat de tv-ontvanger net nieuw is, ga ik er vanuit dat het aan de antenne ligt. Dus ga ik een nieuwe opsturen! Zou je, wanneer je die ontvangt, willen terugkoppelen of dat heeft geholpen? Zo niet, dan moeten we nog een stapje verder kijken, maar daar ga ik niet vanuit.
Badge
Nieuwe antenne helpt ook niet. Nu geeft de ontvanger aan dat het basispakket niet aan staat.
Moet de nieuwe ontvanger nog ergens geactiveerd worden?
Graag hoor ik het...

Griet Erik
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor je terugkoppeling. Helaas niet waar we op gehoopt hadden! Deze melding is gelukkig wel wat specifieker, ik heb de ontvanger opnieuw toegevoegd aan de administratie. Zou je hem als je dit leest (of als je weer thuis bent) opnieuw kunnen opstarten? Hij zou het dan gewoon goed moeten gaan doen!
Reputatie 7
Badge +20
@Snorloos, ik heb geen reactie meer gehad. Heeft het opnieuw aanmelden gewerkt in jouw situatie?
Badge
Nee, zie bijgevoegde afbeelding. Kan alleen Nederland 1, 2 en 3. Met foutcode E017-0.
Badge
Na even geduld springt ineens de zender op beeld vanaf het scherm met de foutcode.
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor je reactie. Wat is er na die 15 minuten naar voren gekomen? Een andere melding, of weer de foutcode?
Badge
Na 15 minuten wachten springt de ontvanger weer naar de foutcode...... Begin er bijna spijt van te krijgen om overgestapt te zijn naar Digitenne HD.... Hopelijk kunnen jullie nog helpen.....
Reputatie 7
Badge +20
Heel vervelend 😞 De status in het systeem is verder goed en de ontvanger is opnieuw aangemeld. Zou je het apparaat willen resetten, via de uitleg op deze website?

Mocht ook dat niet werken moet ik het even navragen intern of er nog meer opties zijn, los van nogmaals een nieuwe ontvanger opsturen.
Badge
Na het resetten naar fabrieksinstellingen lijkt het nu goed te gaan. Bedankt voor de snelle reacties en service.😉
Reputatie 7
Badge +20
Heel fijn om te lezen! Ik ga er vanuit dat het zo blijft, mocht je toch weer problemen ervaren dan weet je me te vinden 🙂

Reageer