Beantwoord

Geen signaal op tv Digitenne

  • 5 April 2021
  • 15 reacties
  • 197 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi, ik heb een rebox tv kastjes en hij heeft het al die tijd gedaan en nu zijn we verhuisd en wil ik hem er opnieuw indoen staat er geen signaal bij de hdmi 2,

maar alles zit erin en ook op mij kastje staat op welke zender die staat zou iemand mij kunnen helpen ? 
groetjes 

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 April 2021, 15:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Lindadebeus ,

Er spelen twee dingen. Eerst moet je jouw Digitenne-menu terugkrijgen op jouw TV. Daarna via het menu opnieuw zenders zoeken omdat je nu in een andere regio zit. 

 

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er uit met deze instructie? 

Reputatie 1

Dat heb ik gedaan. Maar als ik me tv aan zet en hij zit in hdmi 2 en ik zet hem daarop en ik wacht staat er een (i) van info en daar achter staat geen signaal dus mijn tv krijg geen signaal met mijn kastje denkt ik?

Reputatie 7
Badge +28

Zorg dat alle kabels goed vast zitten. En zet de antenne op een mooie hoge plek. 

In welke plaats woon jij?

Wat voor type antenne heb je? 

 

Reputatie 1

Wij wonen in tiel, gelderland. Welke type antenne weet ik niet. 

Reputatie 1

als ik het kastje aan zet komt er wel te staan het opstart progamma van het kastje (digitenne staat er dan groot in beeld)en dan springt de tv op (i) geen signaal

Reputatie 7
Badge +28

In Tiel is het wel handig om jouw antenne buiten te plaatsen indien mogelijk. 
 

Maar om te beginnen eerst maar kijken of je al de Funke V5 gebruikt. Dat is deze antenne: 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1

Nee die hebben wij niet… wij hebben nog de eerste die bij het pakket zat.

Reputatie 7
Badge +28


Een moderator kan jou gratis deze betere antenne opsturen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1

Ik heb hem ingevuld !

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Lindadebeus,

Ik wil jou graag een nieuwe antenne sturen :blush:. Echter komt het klant nummer niet overeen met het adres wat jij in jouw profiel hebt ingevuld. Moet de antenne naar het adres wat in jou profiel staat of naar het adres waar het abonnement op staat geregistreerd? 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Lindadebeus,

Ik wil jou graag een nieuwe antenne sturen :blush:. Echter komt het klant nummer niet overeen met het adres wat jij in jouw profiel hebt ingevuld. Moet de antenne naar het adres wat in jou profiel staat of naar het adres waar het abonnement op staat geregistreerd? 

@Lindadebeus 

 

Reputatie 1

Sorry voor het late bericht ik kreeg geen melding! Excuss maar gelieve naar het adres wat ik heb ingevuld.. daar wonen wij nu misschien dat jullie het nog niet in het systeem hebben gezet. En bedankt 😊

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Lindadebeus,

Ik wil jou graag een nieuwe antenne sturen :blush:. Echter komt het klant nummer niet overeen met het adres wat jij in jouw profiel hebt ingevuld. Moet de antenne naar het adres wat in jou profiel staat of naar het adres waar het abonnement op staat geregistreerd? 

@Lindadebeus

 

Sorry voor het late bericht ik kreeg geen melding! Excuss maar gelieve naar het adres wat ik heb ingevuld.. daar wonen wij nu misschien dat jullie het nog niet in het systeem hebben gezet. En bedankt 😊

Top ! 

@Hanna_ zal de nieuwe Funke V5 sturen naar het adres in jouw forumprofiel. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Lindadebeus

Er is een nieuwe antenne naar jullie onderweg. Ik zie dat je inmiddels ook een adres wijziging hebt doorgegeven :grin:

Reputatie 1

Harstikke bedankt !!