Beantwoord

Geen/wel/geen signaal

  • 26 August 2019
  • 14 reacties
  • 392 keer bekeken

Reputatie 1
Dit weekend van plan tv te kijken op de boot, maar helaas !
Bij de wizard zenders zoeken krijg ik geen signaal.
Even aan de antenne draaien, draaien, draaien enz. maar geen resultaat.
Opeens 100%....voor één seconde en direct 0%. Dit herhaalt zich verschillende malen.
En dan maakt het niet uit welke richting de antenne staat.
Andere antenne geprobeerd, hetzelfde resultaat. Derde antenne, maar precies zo.
Telkens voor 1 seconde 100% en daarna direct 0%.
Reset met fabrieksinstellingen, geen resultaat. En nog maar een keer, weer geen resultaat.
Ik denk dat de ontvanger niet deugt.
Graag wil ik weten wat te doen, want op deze manier is het jammer van het abonnement !
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 September 2019, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Op welke locatie is dit? En met welk type antennes?
Reputatie 1
Dit was in Kolhorn. Met de antenne die ik bij de nieuwe set heb gekregen. Antennehoogte ruim 4 meter.
Reputatie 5
Badge +5
Wat kan helpen is de antenne niet alleen draaien, maar richten op een van de meest nabijgelegen zendmasten. Dat kan m.b.v. deze site. In Hoorn staat de dichtstbijzijnde zender, maar die in Alkmaar zendt met een hoger vermogen. Een volledig overzicht van zenders is hier te vinden.
Naast herstel van de fabrieksinstellingen, kan het ook helpen de optie uitgebreid zoeken naar zenders te gebruiken.
Om uit te sluiten of de schommelingen in het signaal aan een defect in de ontvanger liggen, zou je deze ook op een andere locatie moeten proberen.
Reputatie 1
Ik heb specifiek gericht op Alkmaar en ook Hoorn, de richtingen waren mij namelijk bekend.
Fabrieksinstellingen en uitgebreid zoeken drie keer geprobeerd.
Maar eigenlijk is het geen schommeling, maar lijkt wel aan en uit, 100% en 0%. En dat binnen 1 tot anderhalve seconde. Morgen ga ik hem in Heerhugowaard proberen, maar heb er weinig vertrouwen in.
Reputatie 5
Badge +5
In Heerhugowaard zou normaal gesproken wel goede ontvangst moeten zijn. Als het signaal daar net zo stuitert, ligt dat zeer waarschijnlijk aan de decoder en mag KPN deze door een nieuwe vervangen.
Reputatie 5
Badge +5
@Frankjj007 werkt de ontvanger op een andere locatie wel goed?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Frankjj007, welkom! Ik zie dat @P. Grigio je al van flink wat informatie heeft voorzien, waarvoor dank. Heb je het in Heerhugowaard al kunnen testen? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantunmmer(s) en het CAS ID onder 'persoonlijke opmerkingen' zetten?
Reputatie 1
Ja, het duurde even voordat ik het kon testen in locatie Heerhugowaard.
Eigenlijk hetzelfde probleem. Antenne juist gericht naar Alkmaar.
Wederom naar fabrieksinstellingen en uitgebreid zoeken.
Telkens wisselend van 0% naar een seconde 100%.
Toch maar op start zoeken gedrukt. 16 TV zenders gevonden. Veel te weinig dus.
Opnieuw alles gereset. Signaalsterkte 0%, ook nu maar weer op start zoeken gedrukt.
Nu wel 33 TV zenders gevonden. Niet helemaal een stabiel beeld en dus maar een beetje de antenne fijntunen. Beeld stabiel.
Het lijkt nu te werken, maar ik heb er geen enkel vertrouwen in. Wedden dat als ik weer naar bijvoorbeeld Kolhorn ga, hetzelfde probleem ga krijgen. Ik denk dat Digitenne niet zo'n best gebeuren is.
Dit weekend richting Purmerend en ga hem in de avond ook proberen.
Ik zal na het weekend weer een update geven, als het me niet bevalt dan zal ik dat vermelden.

-> Marcia, ik zal wat gegevens aanvullen in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +30
Top. Het ziet er vanuit onze kant prima uit, dus het zou gewoon moeten werken. Ik begrijp van jou dat dit nu in Heerhugowaard inderdaad het geval is? Het plaatsen van de antenne is inderdaad een secuur werkje, dat moet elke keer als je Digitenne op een ander locatie gebruikt wel weer opnieuw zo volledig gebeuren helaas. Ik hoor je bevindingen na het weekend graag!
Reputatie 1
Hoi Marcia, fijn dat het er aan jullie kant wel goed uitziet. Maar ja, het gaat om mijn kant hé!
En ik moet zeggen, het lijkt wel tv kijken anno 1970 !
In Purmerend een kwartier bezig geweest om beeld te krijgen. Weer telkens wisselend 100% en 0%.
Nou zag ik ook een topic voorbijkomen van schipper Rob een maand of 4 geleden. Die had hetzelfde.

De antenne 30 cm. verplaats en opeens wel beeld, joepie ! Na een half uur een beste regenbui....weg beeld ! Huh...het is toch geen satelliet tv? Regenbui over en weer beeld.
Om nou te zeggen dat dit een geweldig systeem is...mwah. Echt techniek van 50 jaar geleden.
Maar wel met prijzen anno 2019, dat dan weer wel.

Waarom levert KPN geen rondstraalantenne ? Er zijn zat mensen die niet op een vaste plek staan.
Het is dus niet mogelijk om ook tv te kijken tijdens het varen als die antenne zo gevoelig is met richten.

Nou zie ik dat Banten wel een rondstraal antenne heeft, kost wel 84 euro (zonder voet, komt er ook nog bij).
Hoe is de ervaring met een rondstraalantenne?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Marcia, fijn dat het er aan jullie kant wel goed uitziet. Maar ja, het gaat om mijn kant hé!
Ik bedoelde hier ook alleen maar mee dat het niet met een druk op de knop op te lossen is 😉. Dat zou heel mooi geweest zijn, maar is niet het geval.

De collega die over Digitenne gaat, heeft eerder laten weten dat dit probleem wel eens voorkwam bij klanten met een oudere antenne en niet bij klanten met een V5. Ik heb dus nog eens navraag gedaan hoe het kan dat jij hier tegenaan loopt. Zodra ik een reactie heb, kom ik er bij je op terug.
Reputatie 5
Badge +5
De collega die over Digitenne gaat, heeft eerder laten weten dat dit probleem wel eens voorkwam bij klanten met een oudere antenne en niet bij klanten met een V5. Ik heb dus nog eens navraag gedaan hoe het kan dat jij hier tegenaan loopt. Zodra ik een reactie heb, kom ik er bij je op terug.
Ik zou het heel mooi vinden als alle ontvangstproblemen met een nieuwe antenne zouden zijn opgelost. Helaas is dat niet zo. Het probleem van schommelingen in percentage signaal en/of beeldkwaliteit komt ook voor bij Digitenne gebruikers met een V5. Behalve in dit topic zijn daar ook elders op het forum voorbeelden van.

De schommelingen kunnen veroorzaakt worden door:
-iets in de ruimte waar de ontvanger staat (bijvoorbeeld een modem of ander apparaat),
-of wat buiten tussen de zendmast en de antenne staat. Op kilometers afstand kan dat van alles zijn, bijvoorbeeld een draaiende windmolen.
Beide zijn niet opgelost met een andere antenne, was het maar zo makkelijk.
Reputatie 7
Badge +30
Heel goed punt, bedankt voor de aanvulling! Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Wel is het zo dat het gros van de problemen wel opgelost worden met het juiste gebruik van de V5. Daarom proberen we dat altijd.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marcia, fijn dat het er aan jullie kant wel goed uitziet. Maar ja, het gaat om mijn kant hé!
En ik moet zeggen, het lijkt wel tv kijken anno 1970 !
In Purmerend een kwartier bezig geweest om beeld te krijgen. Weer telkens wisselend 100% en 0%.
Nou zag ik ook een topic voorbijkomen van schipper Rob een maand of 4 geleden. Die had hetzelfde.

De antenne 30 cm. verplaats en opeens wel beeld, joepie ! Na een half uur een beste regenbui....weg beeld ! Huh...het is toch geen satelliet tv? Regenbui over en weer beeld.
Om nou te zeggen dat dit een geweldig systeem is...mwah. Echt techniek van 50 jaar geleden.
Maar wel met prijzen anno 2019, dat dan weer wel.

Waarom levert KPN geen rondstraalantenne ? Er zijn zat mensen die niet op een vaste plek staan.
Het is dus niet mogelijk om ook tv te kijken tijdens het varen als die antenne zo gevoelig is met richten.

Nou zie ik dat Banten wel een rondstraal antenne heeft, kost wel 84 euro (zonder voet, komt er ook nog bij).
Hoe is de ervaring met een rondstraalantenne?



@Frankjj007

Er zijn betere antennes voor op de boot dan de KPN-antennes. Een andere schipper heeft de afgelopen weken uitgebreid getest met zijn nieuwe aangeschafte antenne. Lees er meer over in dit topic:
Op de boot


En nog meer informatie over antennes:
Betere antennes