Beantwoord

geen zenders bij digitenne

  • 30 October 2020
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

Ik heb een digitenne abonnement, maar ik kan alleen ned 1, 2 en 3 ontvangen. Bij instellingen staat bij basisabonnement ‘nee’. Waarom is dit? Waar betaal ik dan elke maand voor als dit niet goed ingesteld staat?

En waarom is het onmogelijk om gewoon een email met een vraag te sturen aan KPN? Via de website  kom je met de foutcode in een eindeloze loop. Je vult het probleem in, je doorloopt de keuzes, het systeem zegt ‘neem contact op’ . als je daarop klikt start de probleem oplosmodule opnieuw op en mag je alles nog een keer invullen. Maar een antwoord/oplossing of een mogelijkheid om contact op te nemen komt nooit. Waardeloos. En dat heet dan klantenservice….

Graag zo snel mogelijk mijn abonnement correct instellen zodat het weer werkt. Ik betaal jullie niet voor niets elke maand.

Bedankt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 November 2020, 10:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Jouw kastje heeft een Digitenne activatie signaal gemist. Dat kan gebeuren.

Als je snel wilt zijn dan kan je bellen naar 0800-0402 en inspreken “Ik wil een medewerker spreken”. Zij kunnen dan aan de hand van het CAS-ID (staat onderop je ontvanger) alsnog een activatiesignaal sturen.

 

Als je wat langer de tijd heb dan kan een moderator het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Bedankt voor de reactie. Ik heb de gegevens ingevuld in het profiel.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Merlijn, welkom hier. 

Ik heb het voor je geactiveerd. 

Het is helaas nog niet verholpen. Er staat nog steeds ‘nee’ bij abonnement status en alleen ned 1, 2 en 3 werken. Reset van het apparaat naar fabrieksinstellingen verandert er niets aan. Dus svp iets anders proberen zodat het weer gaat werken.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @MerlijnZ, jammer dat het nog niet werkt. De ontvanger staat hier correct geregistreerd en geactiveerd. Ik heb hem voor de zekerheid nog een zetje gegeven. Zet de ontvanger aan en laat hem een uur aanstaan. Als het dan nog niet werkt, probeer onderstaande. Zorg er ook voor dat je antenne goed uitgericht staat. Zet hem eventueel bij een raam, of buiten als dat niet al zo is. 

  

Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

 

Het werkt weer. Bedankt