Vraag

Geschikte TV voor gratis zenders ?

• 4 oktober 2018
  • 27 reacties
  • 3619 keer bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Ik verwacht juist dat veel meer mensen gaan overstappen naar alleen FTA via de ether.
Zeker nu er zo'n mooi beeld is in HD. Want het oude signaal in SD was gewoon niet geschikt voor de huiskamer.

Een bedrijf als Ziggo verliest al jarenlang abonnee's. De reden hiervoor is dat steeds minder mensen TV kijken belangrijk vinden en zeker geen tientallen euro's per maand daarvoor over hebben. Zeker de jeugd is aan het afhaken.

En alleen TV kijken naar de NPO/RPO via een ontvangertje van enkele tientjes is een prima alternatief.

De kans is redelijk groot dat wij hier thuis ons abonnement bij CanalDigitaal gaan opzeggen en overgaan naar alleen FTA via DVB-T2 in combinatie met FTA via de satelliet.
Want van zenders als RTL en SBS worden wij niet warm. Die kunnen we missen als kiespijn....

Daar kan je best eens gelijk in hebben. Ik kijk eigenlijk nooit naar zenders die programma's onderbreken met reclame. De enige reden zou nog zijn dat ik graag naar de Belgen kijk, maar sinds Europa de internet land restrictie heeft vrij gegeven is het wachten op een goedkoop internet only abonnement icm een smart tv en Chromecast en je hebt eigenlijk alles in huis (zowel NPO als VRT).
Reputatie 7
Badge +16
Dat hele NPO website gebeuren is waardeloos.
Als ik eens uitzending gemist zoek, heb ik moeite iets te vinden,
en ze knippen er ook stukken uit.

Gewoon een antenne in je TV is vrijheid.
1 ding snap ik niet, waarom zenden ze hier die duitse zenders alleen betaald uit ?
Kunnen ze niet gewoon ook gratis maken ?, geldwolfen dat het zijn bij KPN.

Nee hoor, het is niet KPN die de geldwolf is maar het zijn de zenders zelf die geld vragen voor doorgifte. De situatie in Nederland is gewoon anders dan Duitsland en Engeland waar idd alles FTA te ontvangen is.

Reageer