Beantwoord

Geschikte tv voor nieuwe digitenne

  • 4 March 2019
  • 3 reacties
  • 517 keer bekeken

ls.
Ik ben in de boot toe aan een nieuwe 12 volt tv. Ik werd gewaarschuwd dat de tv geschikt moet zijn voor hevc naast de dvb t2
In de specificaties van de Philips PFS5403/12 vond ik:
Tuner/ontvangst/transmissie • Digitale TV: DVB-T/T2/T2-HD/C/S/S2
Multimediatoepassingen • Videoweergaveformaten: Containers: AVI, MKV, H264/MPEG-4 AVC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV9/VC1, HEVC (H.265)

Concreet wil ik weten of deze tv geschikt is voor de nieuwe digitenne-apparatuur als ik in Zeeland ga varen ?

alvast bedankt voor de reactie
icon

Beste antwoord door PeterG 5 March 2019, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Met een TV (= ontvanger + monitor) kun je alleen de vrije (ongecodeerd=FTA) zenders ontvangen, NPO + 2 x regionaal.
In geval van een losse (KPN-huur) ontvanger is de TV cq monitor alleen een weergave apparaat.
Je kunt daar ook een (computer) monitor voor gebruiken.

NB, voor alle platte moderne schermen geld dat het geluid niet te hachelen is, dus een paar goede luidsprekers cq verbinding naar een audio installatie is altijd aan te raden.
Deze TV is geschikt voor de ontvangst van alleen de NPO zenders. Hij beschikt over de HEVC (H.265) norm.

Het volledige digitennepakket kan alleen ontvangen worden met een door KPN verstrekte losse ontvanger. Deze kan met HDMI op elke tv met HDMI gebruikt worden.
Reputatie 7
Hallo @Oude-Tonge, welkom op het KPN forum. Met zo'n TV zal je inderdaad alleen de Free To Air zenders kunnen ontvangen, zoals KeesYagi en PeterG aangeven.
Als je de andere zenders ook wilt ontvangen is een Digitenne abonnement nodig, waarbij je een tv-ontvanger van ons in bruikleen krijgt. Die ontvanger kan je dan aansluiten op de tv, de ontvanger zorgt voor de verwerking van het signaal en geeft dit door naar het tv toestel. Het toestel zelf hoeft daardoor niet aan de eisen die je noemde te voldoen :)