Beantwoord

Gesproken ondertiteling uitzetten bij Digitenne

  • 24 March 2019
  • 10 reacties
  • 6310 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

Ik kwam er gisteren achteren dat ik ineens gesproken ondertiteling heb bij de NPO-zenders. Het lijkt er bijna op dat dit sinds de update is.

Nu zag ik al op internet dat KPN aangeeft dat dit voor Digitenne uit te zetten is middels een knop op de afstandsbediening, een speaker met vraagteken erachter, maar die knop zit niet op mijn afstandsbediening.

Op welke manier kan ik gesproken ondertiteling uitzetten met Digitenne?



Gr Renald
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 March 2019, 14:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Renald,

Kan dat niet in het menu bij menu-instellingen of beeld-instellingen?

Ga anders is terug naar de originele fabrieksinstellingen. (Daarna dan wel weer opnieuw zenders zoeken.)
Reputatie 7
Badge +16
Goedenavond,

Ik kwam er gisteren achteren dat ik ineens gesproken ondertiteling heb bij de NPO-zenders. Het lijkt er bijna op dat dit sinds de update is.

Nu zag ik al op internet dat KPN aangeeft dat dit voor Digitenne uit te zetten is middels een knop op de afstandsbediening, een speaker met vraagteken erachter, maar die knop zit niet op mijn afstandsbediening.

Op welke manier kan ik gesproken ondertiteling uitzetten met Digitenne?



Gr Renald

Hallo Renald @RM77 ,

Gesproken ondertiteling is een extra geluidspoor op NPO 1, 2 en 3. Als ik me niet vergis dan kan je het geluidspoor kiezen via 1 van de kleurknoppen bovenaan op je afstandsbediening. Kom je er niet uit dan zal ik het vanavond thuis even verder uitzoeken.
Wij hebben op de afdeling ook een nieuwe tuner. Ik ben er net even langsgelopen. @Giant2000 heeft helemaal gelijk. Via de groene knop kan je het audiospoor veranderen en voor gesproken ondertiteling kiezen. Hiermee is het dus aan te passen!
Laat je weten of het lukt?
Reputatie 1
@Giant2000 @Erwin_ @Noordzee ,

Heel erg bedankt voor alle tips. Het blijkt idd de groene knop te zijn waarmee ik gesproken ondertiteling heb kunnen uitzetten. Weer wat geleerd.

@Erwin_ , misschien een idee dat duidelijker op de site van KPN te vermelden ipv alleen een knop met een speaker erop. Ik zal niet de enige zijn die hier tegenaan loopt.

Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken
Goed idee, @RM77 . Ik zal dit aankaarten bij de afdeling die over de informatievoorziening gaat!
Voor mensen die via het forum zoeken, is dit topic hopelijk een uitkomst 🙂
Reputatie 2
Badge

Ik heb de mediabox Arris 5202. Hoe zet ik de gesproken ondertitels uit

@Scoondy 

Door de nummers 1, 2 en 3 te gebruiken en niet 191, 192 of 193, want hier zit het audiogeluid met GOS op.

1, 2 en 3 zijn met het standaard geluid.

Reputatie 2
Badge

Dank je PeterG. Heb deze oerstomme fout zelf ook gevonden nadat ik de vraag al had gesteld. Had totaal geen erg dat de tv op die zender stond. Dat zie je tegenwoordig ook niet zo makkelijk. Bij de oude mediabox zag je op welk kanaal de tv stond. Misschien toch eens iets bedenken. Natuurlijk kan je de  afstandsbediening gebruiken omdat te weten te komen. In elk geval hartelijk dank.

Wil je zeker weten dat je die zenders niet meer per ongeluk kiest dan kun je ze verbergen, @Scoondy .

Reputatie 2
Badge

Dat weet ik. Is bekend.