Beantwoord

Goed ontvangst maar slecht beeld Digitenne

  • 4 January 2019
  • 3 reacties
  • 415 keer bekeken

Ontvangst 100% maar wel slecht beeld
alles al gedaan antenne vernieuwd kabel vernieuwd
regio Limburg/roermond
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 January 2019, 10:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jachthaven,

Ben je al teruggegaan naar de fabrieksinstellingen? Daarna uitgebreid zenderzoeken, dan heb je op elke zender de meest optimale ontvangst.

Verder kan je even kijken naar de instellingen van jouw TV. Zet de beeldverbeteraars uit, die verstoren alleen de boel maar. Verder kan je even kijken hoe de resolutie staat b.v. 576P of 1080i. Is een kwestie van proberen.

En nog een tip voor een beter beeld: Probeer is een andere HDMI-kabel. Er zijn daar ook verschillen in.

Wat betreft een perfecte beeldkwaliteit?
Dan moet je helaas nog wachten tot april 2019. Want dan pas gaat de omschakeling naar DVB-T2 plaatsvinden. Vanaf dat moment heb je wel een perfect beeld. En dan moet je kiezen voor de resolutie 1080P indien mogelijk.

Als je nu kijkt naar een Duitse zender op jouw ontvanger, dan weet je ongeveer hoe het dadelijk gaat worden.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Jachthaven, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.

Wat lastig dat je wel 100% ontvangst hebt, maar geen goed beeld. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik zie dat Noordzee je al aardig op weg heeft geholpen met tips en trucs. Heb je hier al wat van kunnen uitvoeren? Mocht dit allen niet helpen, dan kijk ik graag met je mee welke opties er nog overblijven. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer (van abonnement, indien je ergens anders gebruik maakt van Digitenne graag bij persoonlijke opmerkingen dat adres noteren) en klantnummer? Die gegevens heb ik namelijk nodig om iets voor je te kunnen betekenen 😉
Reputatie 7
Badge +21
@Jachthaven, ik heb helaas nog geen reactie gezien en nog een ingevuld Forum profiel. Kunnen we je hier nog bij helpen?

Reageer