Beantwoord

Goed signaal, Slecht beeld!

  • 29 augustus 2018
  • 33 reacties
  • 2695 keer bekeken

Heb van KPN de nieuwste ontvanger gekregen, heb een goed signaal ontvangst van 90 tot 97% en toch nog slecht beeld en geen Veronica, rtl8 en meer niet te ontvangen zenders. De zenders die ik wel zie, storen heel erg, blokjes of helemaal niets (zwart beeld) en mocht het terug komen dan geen geluid, moet dan eerst heen en weer zappen. Van alles geprobeerd, zelfs fabrieksinstellingen. Voorheen was het ook minder door het weer, maar dit slaat nergens op. KPN kom aub met een oplossing!
Overweeg om over te stappen.
icon

Beste antwoord door Johnny n 17 december 2018, 17:26

Heb alles terug gestuurd en opgezegd , groot drama die nieuwe kastjes , met het oude kastje nooit geen problemen
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Welkom op het forum niet tevreden. Best gek dat jouw ontvanger aangeeft dat je goed signaal hebt, maar het beeld slecht is. In geval van slecht beeld kan het helpen om je antenne te verplaatsen. Zet bij voorkeur je antenne dicht bij het raam. Gebruik je jouw antenne binnen of buiten? Als het niet helpt om jouw antenne te verplaatsen, dan zou je de antenne buiten nog eens kunnen testen. Als het buiten goed werkt, dan kun je voor je Digitenne buitenantenne de montageset voor buiten te bestellen. Digitenne type V4 en V5 zijn in combinatie met de montageset buiten waterdicht. Werkt dit niet, dan kijk ik uiteraard verder naar een oplossing. Zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Heb de antenne buiten op een goede plaats bevestigd, heeft het ervoor ook altijd goed/matig gedaan. En nu heel Slecht, ondanks dat het een goed signaal afgeeft 92% en tijdens installatie 97%.
Woon al meer dan 5 jaar net over de grens in Duitsland en voorheen redelijk tot goed ontvangst en kon alle zenders ontvangen.
Sinds de omwisseling naar HD digitenne is het slechter geworden.
Antenne buiten op een goede plek met voldoende signaalsterkte en toch slecht beeld en sommige zenders niet te ontvangen.
Wil graag terug naar oude ontvanger.
Reputatie 7
Badge +19
Je zou nog eens kunnen testen of de antenne op een andere plaatst ervoor zorgt dat je beter beeld krijgt. Veronica en Rtl 8 vallen onder Bouquet 4(pakket) hieronder vallen ook de zenders Kindernet, Comedy Central, Eén, Canvas, Discovery Channel, Eurosport. Zou je de frequenties van deze zenders handmatig willen toevoegen onder frequentie 682000 Khz? Dit kun je doen door zenders zoeken -> blauwe knop, en dan te zoeken op de frequentie. Begrijpelijk dat je jouw oude tv- ontvanger terug wilt, het is jammer genoeg geen optie meer. Hopelijk zit er bij het advies uit dit bericht een oplossing. Ik hoor graag je bevindingen.
Antenne verplaatst maar geen verbetering.
Mag ik een handleiding om de frequentie te wijzigen, want zenders zoeken en blauwe knop reageert niet.
Graag staps gewijs.
Dank
Vraag mij af of het bij de zendmast in Overijssel al is omgezet? Veronica rtl8 discovery meiden v holland en BBC krijg ik niet en een paar die ik nooit kijk of naam weet. En fox en rtlZ is soms slecht.
Reputatie 7
Badge +19
De zendmast in Overijssel is nog niet omgezet. Gefaseerd per regio bouwen we in de tussentijd alle masten om. De eerste regio zal dan in het vierde kwartaal van 2018 DVB-T2 krijgen, de laatste in april 2019. Je kunt hier meer over lezen in dit topic. In deze link vanaf het stukje ''Handmatig zenders zoeken'' kun je de zenders kunt instellen. Blijkbaar zonder blauwe knop.
Mooi is dat, ontvanger omgeruild en de masten zijn nog niet aangepast.
Van alles geprobeerd, antenne verplaatst, zenders opnieuw zoeken en nog steeds niet alle zenders terug.
EN NU?
Kan ik dan de kaart terug krijgen met een ci module? De andere ontvanger krijg ik ook al niet terug! Ik kijk graag Veronica en RTL 8 en die zie ik niet meer, waarom zou ik dan nog betalen? Dit neem ik zeer kwalijk op en vind dit een zeer slechte service.
Reputatie 4
Badge +4
Hier hetzelfde probleem met Bouquet 4.
Antenne staat buiten, (verticaal) op 25 meter hoogte.
100% signaal en dan toch nog blokken.

Theo
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag, ik neem het even over van Marina!
Als ik het goed begrijp werkt ook het handmatig zoeken niet. Heb je hierbij gebruik gemaakt van de optie 'uitgebreid zoeken'?

Ik heb het probleem ook even bij de specialist neergelegd, zodra ik hier antwoord op heb zal ik het laten weten!
Welke antennes gebruiken jullie? Ik had met de bij het nieuwe kastje geleverde V5 alleen maar problemen. Ten einde raad vervangen door de "oude" haaienvin en geen probleem meer gehad. Buiten 50 cm. boven de grond gemonteerd en afgedekt met kap over de disselwiel. Wellicht een oplossing?
Reputatie 7
Badge +20
@Niet tevreden en @PE1OPQ, ik heb nog enkele suggesties ontvangen. Zouden jullie kunnen nagaan welke software versie er nu op de Digitenne ontvanger staat, en proberen de nieuwste in te laden (instellingen > fabrieksinstellingen)? Verder kan het een HDMI probleem zijn, kan er een andere HDMI poort en/of kabel getest worden in jullie situatie?

Tot slot, probeer de resolutie eens op 720P te zetten (instellingen > beeldinstellingen) om te kijken of dit helpt!
Van alles geprobeerd, Antenne op andere plaats en hoger, Resolutie op 720, voor de zoveelste keer fabrieksinstellingen. Diverse HDMI poortjes op smart tv en nog steeds geen verbetering.
Wat nu?
Hebben jullie een betere antenne dan die ik nu heb (V5)
Los dit op anders moet ik een andere provider of dergelijke zoeken!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Niet tevreden, Natuurlijk snappen we dat je een oplossing wilt, die proberen we te achterhalen. Er is geen ''betere'' antenne. Je hebt voor de zoveelste keer de ontvanger gerest. Kun je nu ook zien welke software versie erop staat?
Hallo Marina,
Heb ook al gelezen dat het met de oude haaievin antenne bij iemand wel beter ging, maar die heb ik niet. Ik heb de V5 buitenantenne.
Abonnement status is: cas-nummer 4637-751-079-0 software versie 26 RF kanaal 36 basis abonnement ja
Wat wilt U nog meer weten?
Zoals eerder geschreven heb ik goed antenne ontvangst maar geen kanaal 9, 10, 11, 14,15,16,18,21,32 en de meeste kanalen boven de 8 slecht beeld.
Ra ra hoe kan dit.
Device: 141.7.384
Keystatus: 384.
cssn:
Lis de no:

Firmware: 04.02.04.01.0728
Loader ver: 5.1.02
Serial nr: 3333
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen, ik hoop dat deze informatie voldoende is. Ik heb deze informatie doorgestuurd naar mijn collega. Hopelijk kan hij ons aan de hand van deze info aan een oplossing helpen.
Reputatie 4
Badge +3
. Er is geen ''betere'' antenne.

Dat is onzin. Je bedoelt dat KPN geen betere antenne kan leveren, dat is iets heel anders. De actieve antennes die bij Digitenne worden geleverd zijn een matige oplossing voor TV ontvangst via de ether. Een simpele richtantenne van een fatsoenlijk merk geeft veel betere resultaten dan de KPN antennes en kan stoor signalen uit andere richtingen veel beter onderdrukken.

Of dat het probleem van @Niet tevreden kan oplossen is de vraag. Uitproberen is de enige mogelijkheid. Gezien het aantal meldingen over de nieuwe ontvanger met dit soort problemen, begin ik te vermoeden dat de kwaliteit van de nieuwe ontvanger een stuk minder is dan die van de ontvangers voor het oude digitenne.

Als @Niet tevreden het de moeite waard vindt, zou hij deze antenne
https://www.arobantennebouw.nl/digitenne-versterker-caravan-camper/triax-yagi-6-buitenantenne/https://www.arobantennebouw.nl/digitenne-versterker-caravan-camper/triax-yagi-6-buitenantenne/

kunnen proberen.
Lijkt me, mede gezien de prijs, de moeite van het proberen waard. Eventueel met versterker. Werkt het ook niet dan kun je hem altijd nog retourneren. ?
Betekent dat nou dat ik zelf een nieuwe antenne moet aanschaffen? Laat KPN zelf met een goede oplossing komen, ik heb niet gevraagd om de nieuwe ontvanger met HD!
Als ze mij als klant willen houden moeten ze mij wel tegemoet komen en niet met probeersels en mij op extra kosten jagen.
Hoe zit het nu met de software versie, is die nu wel of niet goed??
Reputatie 7
Badge +19
Goed om te lezen dat er zo goed mee wordt gedacht. Ik heb niet de autorisatie om een andere antenne te sturen, anders had ik dit in orde gemaakt. Ik ben in gesprek met een collega die hierover gaat en hopelijk kan hij de gewenste oplossing bieden. Hoe zit het nu met de software versie, is die nu wel of niet goed?? Ik heb nog geen reactie ontvangen van mij collega. Zodra ik meer weet hoor je weer van mij.
Reputatie 4
Badge +4
Software versie 26.
HDMI op alle sloten gehad van de TV, overal het zelfde resultaat.
Binnen antenne, buiten antenne, blijf het zien.
En het is ook alleen te zien in het genoemde Bouquet 4.
De oude DVBT ontvanger heeft dit niet, daar zie je de meter zelfs niet van bewegen.

Theo
Vandaag zelfs kanaal 4 t/m 8 slecht beeld en fox en rtlz perfect. Wordt er moe van en chagrijnige vrouw in huis.
Ben al bijna 3 weken bezig en nog geen oplossing, bedankt KPN.
Laat KPN mij tegemoet komen met een iptv inlog zodat ik normaal tv kan kijken.
Is wel het minste wat ze kunnen doen, desnoods met een Ziggo inlog.
Internet via mn smart tv
Heb nu zelfs een oude konig antenne uitgeprobeerd, hij vind Veronica en RTL 8 wel, maar nog wel slecht beeld. Dus het zou wel kunnen met een andere betere antenne, vroeg mij af of het met een dvb t2 wel lukt.
Kunnen jullie mij dit bevestigen, Voordat ik een nieuwe aanschaf?

Reageer