Beantwoord

Goed signaal, Slecht beeld!

• 29 augustus 2018
  • 33 reacties
  • 2477 keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Even afwachten zou ik zeggen, ik denk dat in de nieuwe norm een betere fout correctie gebruikt gaat worden.
Juist omdat het signaal veel smaller is dan de oude norm.

Theo
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Niet tevreden, ik zou heel graag een oplossing willen bieden. Jammer genoeg weet ik de oplossing niet en moet ik ook wachten op het antwoord van mijn collega's. Ik hoop net als jij dat ze z.s.m. komen met een oplossing. Tot die tijd zou ik je willen adviseren om nog even te wachten met het aanschaffen van een andere antenne.
Hallo Marina,

Zoals ik Theo al persoonlijk heb bericht, duurd het wel lang. Ik ben toch niet de enige met deze klacht? Waarom niet gewoon een betere antenne aanbieden, want het schijnt wel te kunnen met een sterkere antenne.
Daarom ben ik ook al op zoek naar een andere antenne.

Gr. Klaus
Reputatie 7
Badge +12
Hallo Klaus,

Heb je al een andere antenne gevonden? Hoe is de ontvangst nu?
Ik heb hier gelezen dat je 5 km over de grens in Duitsland woont. Dan wordt het storingsvrij ontvangen van Digitenne al gauw een uitdaging. Zaak is dat je de antenne zo hoog mogelijk plaatst. Misschien kan je een mast plaatsen?

Het alternatief voor iemand die in het buitenland woont is TV-ontvangst via de satelliet. Als Digitenne echt niet meer gaat lukken, kan je een abonnement afsluiten via Canal Digitaal.

Overigens gaan de zendmasten in Overijssel pas in in februari 2019 over naar DVB-T2 (HD). Maar de ervaring leert dat de ontvangst daardoor eerder moeilijker wordt, dan makkelijker.
Hallo Noordzee,
Ik ben inmiddels overgestapt naar canal digitaal app, werkte goed in begin totdat er een update kwam. Niet meer dus! Jammer is dat en dat lees ik vaak van andere apps, dat die slechter worden na een update, dan vraagt men zich af waarom!

Klopt, ik woon in DE 5 km over de grens NL, voorheen had ik redelijk bereik en goed beeld, totdat ik het nieuwe hd kastje kreeg. En ik woon op een hoog punt, want ik zie de woontoren van Enschede in de verte. Maar wel omringd door bomen, en buren hadden al een schotel van canal digitaal, maar slecht ontvangst. Misschien dat ik die bomen moet omzagen van 100 jaar en ouder.
Voorlopig blijf ik bij die app van canal digitaal, want digitenne had ik opgezegd. Wie weet in de toekomst.

Gr. Klaus
Reputatie 7
Badge +12
OK, jammer dat Digitenne niet gelukt is.

Je zou voor de ontvangst van NPO 1/2/3, TV Oost en dadelijk ook TV Drenthe gebruik kunnen maken van een DVB-T2 FTA-ontvanger. Die kan je in Duitsland makkelijk ergens kopen.
Want ik las dat je de NPO-zenders wel kon ontvangen. Een antenne heb je tenslotte al.
Npo 123 en tv Oost kan ik nu ook zien met de app, maar zijn geen favoriete zenders.
Jammer dat KPN geen app heeft zoals canal digitaal.
Misschien ooit.
Heb alles terug gestuurd en opgezegd , groot drama die nieuwe kastjes , met het oude kastje nooit geen problemen

Reageer