Vraag

Haperend beeld

  • 11 March 2019
  • 15 reacties
  • 186 keer bekeken

Badge
Sinds de overgang naar HD heb ik op alle zenders haperend beeld. Het beeld blijft even hangen en vertoont blokken. Zenders opnieuw in gesteld maar geen verbetering.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi ChristelJ, welkom op het forum! Jammer dat de HD zenders nog geen betere ervaring bieden. Geeft de ontvanger wel een goede signaalsterkte aan? Het HD signaal vereist een iets betere signaalsterkte dan het vroegere SD signaal. Belangrijk is dat de antenne zo optimaal mogelijk wordt neergezet.

Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens? Dan kijk ik na wat we voor kwaliteit verwachten op jouw adres en of het bijvoorbeeld kan helpen om de antenne op een andere plaats in huis te zetten.
Badge
Het signaal is goed. 100% staat ie zelfs. Ik jeb de gegevens aangevuld.
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Het bereik is inderdaad uitstekend. Je zit binnen bereik van 3 masten, waarvan twee binnen 10 kilometer staan. Is de storing constant of maakt het bijvoorbeeld uit of er verkeer langs rijdt? Is dit de antenne die je gebruikt? Digitenne antenne V5

Ik heb jouw gegevens overigens niet kunnen achterhalen. Misschien dat Digitenne op een vorig adres is aangevraagd? Kun je jouw klantnummer ook nog toevoegen aan je profiel?
Badge
Ja klopt. Dat is de antenne. Verkeer komt hiet niet langs. Ik zit vrij ver van iedere weg af. Klantnummer heb ik toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +28
De adresgegevens zijn een probleem. Ik begrijp dat er nieuwe ontvangers zijn verstuurd die vandaag worden afgeleverd op een ander (oud?) adres. Kun je het pakket daar afhalen? Het lijkt me wel heel handig dat we kunnen testen met een andere ontvanger. Als dat wel goed werkt ruil ik de ontvanger die het nu niet goed doet ook om voor een andere. Ik stuur je een privébericht zodat we de adresgegevens even duidelijk kunnen krijgen en ik het kan herstellen indien nodig.
Reputatie 7
Badge +28
De adresgegevens bleken geen probleem 🙂 Christel gaat testen of het met een van de verstuurde ontvangers wel goed werkt. Op basis daarvan kijken we verder.
Badge
Tot op heden zijn er geen problemen met de nieuwe kastjes. Alleen de "oude".
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de late reactie @ChristelJ, ik was een paar dagen vrij. Werkt alles nog steeds goed met de nieuwe ontvangers? Dan ruil ik die van jou ook om. Kun je het "CAS ID" (staat op de onderkant en op de doos) van de probleemontvanger nog aanvullen aan je profiel? Dat mag onder het kopje "Persoonlijke opmerkingen".
Reputatie 7
Badge +28
@ChristelJ: Ik hoor graag nog even van je. Als je het CAS ID nog kunt toevoegen stuur ik een nieuwe ontvanger op.
Badge
Ik was een paar dagen weg. Staat erbij
4637-594-049-4 ZXV7200
Reputatie 7
Badge +28
Dank! De ontvanger wordt verstuurd naar een servicepunt in de buurt. Alle informatie ontvang je per sms. Je kunt de slechtwerkende ontvanger direct inleveren bij het servicepunt. Zorg dat de antenne niet wordt teruggestuurd. Dus alleen de ontvanger + stroomadapter, overige bekabeling mag blijven en heb je nodig voor de nieuwe ontvanger.

Dan hoor ik achteraf nog graag of het helemaal is opgelost 🙂
Badge
Aub naar het prive adres sturen daar is iemand aanwezig. Ik ben een aantal weken niet in de gelegenheid het af te halen als het naar een of ander service punt wordt gestuurd.
Reputatie 7
Badge +28
Ik wil het niet moeilijker maken dan nodig maar er zit een verschil tussen een omruil wegens defect, en de verplichte omruil van de oude ontvangers naar de nieuwe ontvangers. Bij een defect is een servicepunt de enige gratis optie, de contractant moet dit ook zelf omruilen en zich legitimeren. Is het een idee dat ik dit opnieuw verstuur als je wel weer in de gelegenheid bent? Even een berichtje hier is dan genoeg, dan maak ik het direct in orde.
Badge
Tja zal niks anders op zitten he.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry daarvoor, ik zou je graag wat andere opties geven. Je kunt de sms over de huidige verzending negeren, die wordt vanzelf teruggestuurd. Ik wacht je bericht af en dan stuur ik een nieuwe ontvanger zodra het je uitkomt.

Reageer