Haperend beeld Digitenne

• 15 december 2013
  • 5 reacties
  • 4209 keer bekeken

Ik heb ondertussen al een jaar of 3 televisie via Digitenne, nooit echt last mee gehad. Daarentegen begint 't beeld de laatste tijd erg te haperen. Het geluid lijkt sneller te gaan als het beeld, weinig FPS. Antenne ontvangst is boven de 95%, dus daar zal het niet aan liggen. De scartkabel is net vervangen, dus daar zal het ook niet aan liggen.

Is hier iets aan te doen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Welke tuner heb je?

Ik heb de Digitenne Rebox Single Tuner, volgens mij het nieuwe model. 

Reputatie 5
Badge +11
Beste maartenv,

Vervelend dat Digitenne zo stoort. Dit kan een aantal oorzaken hebben. Bijvoorbeeld de weersomstandigheden die het signaal negatief kunnen beinvloeden of de antenne die niet juist is opgesteld. Soms kan het opnieuw instellen van de zenders op de ontvanger ook de oplossing bieden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik hoor het graag van je!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Beste Raul,

Dit zijn dingen die ik, logischerwijs, al heb geprobeerd, en het beeld hapert bij zowel goed als slecht weer. Misschien is het duidelijker als ik zeg dat het beeld een soort slowmotion lijkt te zijn op sommige zenders. Dit is ook niet altijd het geval. Toen het net begon met haperen werkte het nog om even snel heen en weer te zappen, dit is echter niet meer het geval.

Omdat het beeld niet altijd hapert is het lastig in te schatten of een mogelijke oplossing ook echt geholpen heeft. 

Andere tips zijn van harte welkom.

Reputatie 5
Badge +11
Dag maartenv,

Is het misschien een idee als ik je een nieuwe opstuur, om uit te sluiten dat het aan de ontvanger ligt? Stuur mij een privébericht met je contractnaam, postcode, huisnummer en mobiele nummer, dan help ik je graag verder!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reageer