Beantwoord

Haperend beeld digitenne

  • 9 November 2019
  • 12 reacties
  • 576 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds de nieuwe kastjes (3 stuks) alleen maar problemen. Op de slaapkamer staat de antenne (nieuwe ) voor het raam en heel veel haperend beeld en  heel traag overschakelen naar andere zenders. Antenne wizard staat op 100%. In de keuken ook digitenne en de antenne hangt buiten (ook een nieuwe antenne. Een dag goed beeld en dan weer slecht. 3 dagen goed beeld en dan is het weer de hele avond tobben. Ook van deze opstelling zegt de wizard 100% Heb al vele malen diverse topics gelezen maar zie nog geen oplossing

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 November 2019, 18:32

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo kuitc,

 

Probeer dit eens: 

1/ Zet de antenne bij de keuken zo hoog mogelijk en die antenne boven als het kan naar buiten verplaatsen.
2/ Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

En wat voor type antennes heb je? 
En in welke locatie woon je?

 

Reputatie 2

Beste

 

Antennes zijn de nieuwe V5. Locatie is Spijkenisse. Met optie 3 had ik al gewoon 100 % ontvangst zowel keuken als boven.

 

mvg

Reputatie 7
Badge +28

Ik kan je dan alleen nog naar adviseren om te zorgen dat er geen storingsbronnen in de buurt van de ontvangers staan. Dus geen andere elektrische apparaten. 

Reputatie 2

In hoeverre geen andere elektrische apparaten ? In de keuken hangt de tv aan een gipsplatenmuur (deel van een trapkast) en achter deze tv in de trapkast staat de ontvanger (antenne buiten), gescheiden door de gipsplaatmuur. Boven (de nadere locatie) totaal geen andere apperatuur.

Reputatie 7
Badge +28

Het gaat om bv een modem of een LED-lamp. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @kuitc. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het beeld hapert. Ik zie dat Noordzee jou al goed op weg heeft geholpen. Digitenne is erg gevoelig voor omgevingsfactoren. Ben je al in de gelegenheid geweest om naar de apparatuur in huis te kijken? 

Reputatie 2

Beste Vikash

 

  1. Zojuist Digitenne set nummer 3 aan het testen, wordt gebruikt op 2e verdieping met antenne in het raam. Omgeven door een PC met randapparatuur (wifi) geen probleem.
  2. Set in de keuken geeft nog steeds problemen alhoewel het niet altijd een probleem is wel valt mij op dat mogelijke storingen van LED e.d. niet altijd klopt. Op de dag geen verlichting aan in de directe omgeving.  Modem (Experiabox) staat op begane grond, zo'n 6 mtr van de antenne af.
  3. Set in de slaapkamer geeft zo nu en dan haperingen in geluid.

 

Reputatie 7
Badge +28

De conclusie is dat als een antenne hoger geplaatst wordt (bv op de eerste verdieping) je een goede/betere ontvangst kunt creëren. 

Mijn advies blijft (zie ook mijn eerste reactie) om de antennes buiten en zo hoog mogelijk te plaatsen.

Heb je nog één of meerdere buitenantennes nodig? Geef dat dan in dit topic aan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

De conclusie is dat als een antenne hoger geplaatst wordt (bv op de eerste verdieping) je een goede/betere ontvangst kunt creëren. 

Mijn advies blijft (zie ook mijn eerste reactie) om de antennes buiten en zo hoog mogelijk te plaatsen.

Heb je nog één of meerdere buitenantennes nodig? Geef dat dan in dit topic aan. 

Helaas hebben we niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem inmiddels verholpen is. Als je toch nog een buitenantenne nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je!

 

 

Ik heb net opgezegd

Wat een slecht ontvangst 

en verder geholpen wordt je ook niet

 

Ben er klaar mee

Het was heel goed maareh 

Nu geen aanrader meer 

Reputatie 2

Het naar buiten brengen van de antennes zie ik niet zo zitten. Gevel of kozijn doorboren.  Nu redt ik het aardig om een paar keer per dag de kastjes snel aan en uit te zetten. Ga op zoek naar alternatief. Iets van smart tv of zo.

Nou idd

een paar keer per dag aan en uit zetten 

een paar keer per week alle zenders zoeken 

 

Smart tv 

is nogal aan de prijs  en ik wil niet internet en tv van 1 profider

Als internet uitvalt heb je ook geen tv 

Er schijnen wel kastjes te zijn voor een normaal aanschaf bedrag en geen maandkosten 

met het zelfde als kpn 

Als ik weet waar zal ik je mailen 

 

 

Reageer