Sticky

Haperend of geen beeld met Digitenne?

Reputatie 4
Badge +5
Lekker thuis in de slaapkamer tv kijken? Of je Digitenne ontvanger mee naar de camping of op de boot! Maar wat te doen als je een probleem ervaart? In dit topic zetten we een paar issues én wat je er aan kunt doen op een rijtje.

De commerciële zenders werken niet

Als je je smartcard langere tijd niet gebruikt dan kan het voorkomen dat je alleen NPO 1, 2 en 3 kunt bekijken. Om de commerciële zenders weer terug te krijgen, volg deze stappen:
  • Stem de tv-ontvanger af op NPO 1
  • Laat de tv-ontvanger een uur op de zender staan. De ontvanger meldt zich in deze periode automatisch opnieuw aan.
  • Zodra de ontvanger weer aangemeld is, kun je weer alle zenders bekijken.
Werken de commerciële zenders nog steeds niet? Reset je Digitenne ontvanger en zorg dat je antenne op de best mogelijke plek staat. Doorloop dan de antennewizard. Krijg je dan nog geen zenders, neem contact op met de klantenservice, of stel je vraag op het forum.

Digitenne werkt helemaal niet, of geen beeld, geen ontvangst, geen geluid

• Controleer of de HDMI of scartkabel goed aangesloten zit, druk hem aan beide kanten even goed aan.
  • Controleer of de kabel tussen antenne en Digitenne ontvanger goed zit.
  • Brand het lampje van de antenne? Zo niet, controleer de voeding. Als die goed aangesloten zit, is je antenne misschien defect. Neem dan contact op met de klantenservice, of stel je vraag op het forum.
  • Heb je alleen geen geluid? Zet het geluid van de Digitenne ontvanger op maximaal en regel het geluid met de afstandsbediening van je tv.

Heb je nog een Digitenne insteekkaart en krijg je een foutmelding? Controleer hier of je insteekkaart goed geplaatst is. Let er wel op dat, nadat de omzetting naar DVB-T2 voltooid is in jouw regio, je niet meer met een insteekkaart kunt kijken. Je leest er alles over in dit topic.

Ik heb last van haperend beeld met mijn Digitenne aansluiting

Dit ligt meestal aan je signaal. Zorg dat je antenne op de best mogelijke plek staat. Goed uitgericht op de mast waar je signaal vandaan komt. Als je signaal niet voldoende is, plaats de antenne hoger, of buiten.
Heb je specifieke zenders die niet goed doorkomen, bekijk dan hier hoe je de signaalkwaliteit kunt verbeteren.

Heb je thuis Internet (en bellen) en Digitenne of kijk je tv via een andere provider? Kijk dan of Interactieve TV beschikbaar is op jouw adres!

Update: maart 2019

11 reacties

Hallo,

Ooit had ik zelf digitenne. Dat was om te huilen tot ik kosteloos een buitenantenne kreeg.
Nu heb ik voor mijn tante in haar vakantiehuisje het oude kastje omgeruild voor het nieuwe kastje.
Ned 1,2,3 gaan wel, maar voor de rest is er niets te ontvangen, af en toe een stilstaand beeld. Hij geeft wel 99 procent ontvangst aan.
Er is welgeteld 1 plek waar het wel lukt en dat is in het midden van openslaande deuren. Dat is dus geen optie. Hoe regel ik voor haar kosteloos een buitenantenne?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Chevy, met 99% ontvangst is het raar dat je de zenders niet of nauwelijks kunt ontvangen. Is de goede regio geselecteerd in de antennewizard? Volg eventueel de stappen onderaan deze pagina: Digitenne: Resetten tv-ontvanger en zenders instellen. Onder de afbeeldingen van de ontvangers staat uitleg voor de ZTE ZXV7200.

Als ze de Funke V5 Antenne heeft is deze overigens ook geschikt als buitenantenne.
Hallo Joran,

De zenders zijn ingesteld voor de regio Zeeland zoals de bedoeling is. Er zat geen antenne bij en de oude is dus opnieuw aangesloten (zoiets: http://www.bisco.nl/30490-5-large/dvbt-digitenne-binnenantenne-dsc21045t.jpg). Oud ding dus, zo'n antenne had ik twaalf jaar geleden ook. Het is een vakantiehuisje in open gebied dus niet midden in een bos of iets dergelijks, met enkel glas en de antenne zit tegen het raam. Geen belemmeringen dus. Heel af en toe doen sommige zenders het even (haperend), maar anderen doen het dan nog niet. Dat is dus met de antenne midden in het looppad van openslaande deuren. Ik zou graag op korte termijn zo'n buitenantenne ontvangen zodat ik het nog voor haar kan regelen en ze kan zien waarvoor ze betaald als ze met dit weer vaak in Zeeland is.
Reputatie 7
Badge +27
Prima, gaan we dat regelen. Kun je haar gegevens sturen in reactie op mijn privébericht?
Ook hier ineens na overgang naar het nieuwe kastje problemen met haperend beeld.

Ik heb de v4 antenne en jaja 100% ontvangst en toch haperend beeld.
Tot vorige maand toen ik mijn insteek kaart nog had nooit problemen gehad tot het nieuwe kastje.
Hoe kan ik in bezit komen van de nieuwere v5 antenne?
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Mestreech. Ik had je daar zeker bij kunnen helpen, maar volgens mij is dat niet meer nodig. Ik zie dat je al via een andere manier contact hebt gehad en dat er een nieuwe antenne naar je toe komt. Laat het me weten als je nog ergens tegenaan loopt!
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Mestreech. Ik had je daar zeker bij kunnen helpen, maar volgens mij is dat niet meer nodig. Ik zie dat je al via een andere manier contact hebt gehad en dat er een nieuwe antenne naar je toe komt. Laat het me weten als je nog ergens tegenaan loopt!
Hallo Bart dan weet je meer dan mij er komt helemaal geen antenne mijn kant op.

Er komt zelfs een geheel nieuw kastje.
Die Chinese troep loopt nu al vast in de software als ik HD zenders kijk en ja die ontvang ik zit in grens gebied.
Gaat me iets geven als ze overgaan op HD met die kastjes.
Reputatie 7
Badge +18
Ok, dan moet ik het niet helemaal goed gelezen hebben. Je krijgt dus een nieuw kastje? Laten we deze omruil dan eerst even afwachten. Mocht het probleem dan nog steeds spelen, dan kijk ik uiteraard met je verder!
Heb gisteren al bijna 1u met een medewerker aan de lijn gehangen en die kwam er al niet meer uit.
Laten we er maar vanuit gaan dat het aan het kastje ligt mocht dit niet zo zijn meld ik me weer.
Reputatie 7
Badge +14
Goed om te lezen in het privebericht dat de storing met een nieuwe antenne minder erg is. Is het nu mogelijk om alle zenders te bekijken?

Reageer