Beantwoord

Haperend tv beeld en geluid/ geen Digitenne signaal

  • 2 October 2019
  • 16 reacties
  • 309 keer bekeken

Badge
Goedendag,
sinds kort wordt zender ned 3 steeds verstoord door slecht ontvangst, haperend beeld en geluid en tussendoor geen beeld en dus melding geen digitenne signaal, dit gaat om de paar minuten zo. Ik kan deze zender dis echt niet kijken.
icon

Beste antwoord door Susan_ 6 October 2019, 15:49

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Ingroo,

Onlangs zijn er frequenties gewijzigd.

Probeer dit eens:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

En wat voor type antenne heb je?
En in welke locatie woon je?
Reputatie 7
Badge +28
@Ingroo

Heb je al tijd om bovenstaande vragen te beantwoorden?
Badge
Sorry, was even druk, antenne staat al zo hoog mogelijk en uitgebreid zoek had ik al eerder gedaan, maar zal het nogmaals proberen en dan de antenne te richten, woon omgeving Rotterdam. Type antenne weet ik even niet zo snel
dank voor de tips
Reputatie 7
Badge +28
Voor het type antenne kun je eventueel in dit topic kijken. Als je een ouder type antenne hebt, kun je eventueel de ontvangst verbeteren door de nieuwe antenne Funke V5.

Een moderator stuurt jou die gratis op als de ontvangstproblemen blijven.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry, was even druk, antenne staat al zo hoog mogelijk en uitgebreid zoek had ik al eerder gedaan, maar zal het nogmaals proberen en dan de antenne te richten, woon omgeving Rotterdam. Type antenne weet ik even niet zo snel
dank voor de tips



@Ingroo

Graag gedaan, maar heb je inmiddels nogmaals geprobeerd om de antenne uit te richten?
En wat voor type antenne heb je?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Ingroo, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik hoor graag of het verbeterd is met het opnieuw uitrichten. En indien je nog niet de Funke V5 hebt stuur ik die graag op! Zou je dan kunnen aangeven of je hem buiten hebt gemonteerd? Verder ontvang ik dan graag je adresgegevens, zoals naam, postcode + huisnummer en klantnummer van KPN. Dit kan je allemaal toevoegen aan je Forum profiel en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators!
Badge
Hallo,
opnieuw uitrichten is niet veel beter, vraag me af of het ook niet met de weersomstandigheden te maken heeft?
ik heb nog niet de funky V5, dus als u die wilt sturen graag, de antenne is binnen gemonnteerd.
dank
Reputatie 7
Badge +28
Gaat het jou lukken om de antenne buiten n te plaatsen? Want daarmee kun je de ontvangst verbeteren.
Badge
Op zich wel, maar moet er een kabel door de muur naar buiten en dat vind ik lastig
Reputatie 7
Badge +28
Zelf gebruik ik daarvoor de ventilatieroostertjes. Die zijn in veel huizen aanwezig.
Aan de andere kant zou je in Schiedam ook met een binnenantenne ontvangst moeten hebben.
Badge
Goed idee, ik ga eens kijken
Reputatie 7
Badge +28
En wat wil je het liefste? Een binnenantenne of een buitenantenne?
Reputatie 7
Badge +21
@Ingroo, helemaal goed bedankt voor je reactie! Ik heb een Funke V5 opgestuurd mét montageset. Dan kan je hem buiten testen, en werkt dat beter dan kan je hem daar ook laten hangen 😉
Reputatie 7
Badge +21
@Ingroo, heb je de nieuwe antenne inmiddels geïnstalleerd? Zo ja, heeft dit in jouw situatie geholpen? 🙂
Badge
Ja het heeft geholpen
Reputatie 7
Badge +28

Mooi, fijn dat je weer TV kunt kijken. :ok_hand_tone3:

 

Reageer